دانلود ترجمه مقاله حسابداری، اندازه گیری عملکرد و انصاف در شبکه های عرضه
عنوان فارسی |
حسابداری، اندازه گیری عملکرد و انصاف در شبکه های عرضه تولیدی نوین در بریتانیا |
عنوان انگلیسی |
Accounting, performance measurement and fairness in UK fresh produce supply networks |
کلمات کلیدی : |
  سوپرمارکت ها؛ شبکه های عرضه؛ اندازه گیری عملکرد؛ عدالت رابطه ای |
درسهای مرتبط | حسابداری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 68 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بررسی مقالات 3. روش های پژوهش و جمع آوری داده ها 4. یافته ها 5. نتیجه گیری
چکیده – سیستمهای غذایی در اروپا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه با تعداد کمی از سوپرمارکت ها که بیش از ۷۰درصد از خرید غذایی مصرف کنندگان را تامین می کنند، تحت الشعاع قرار گرفته اند و این مدل در حال انتقال به سایر بازارها مانند خاورمیانه و آسیا بوده است. رابطه بین عرضه کنندگان و سوپرمارکت ها در همه این سیستمها مورد بحث است. در اینجا مصاحبه هایی با نمایندگان سه گروه عمده فرآوری و بسته بندی انجام شد که در این بین آنها حدود ۵۰ درصد محصولات تازه تولید شده بریتانیا را تامین می کنند. ما به سه سوال علاقه مند بودیم، یعنی: چگونه اندازه گیری عملکرد، مدیریت ریسک و ارتباط اطلاعات حسابداری همراه با واسطه ها در یک محیط تجاری به قول معروف غیر منصفانه مورد استفاده قرار می گیرند؟ تا چه حد روش های حسابداری و کنترل مشاهده شده از این پنداشت ها که عرضه کنندگان در شبکه های تامینی تحت تاثیر سوپرمارکت ها به طور غیر منصفانه رفتار می شوند، حمایت می کنند؟ و کدام یک از روشهای حسابداری و کنترل نشانگر روابط تجاری منصفانه خواهد بود؟ محققان در مقالات بین رشته ای از نظریه ی "عدالت به مثابه انصاف" جان رالز در این زمینه استفاده می کنند. پیشرفت های اخیر در اخلاق و فلسفه کسب و کار نظریه های او را به پرسمان های قدرت و انصاف رابطه ای در روابط تجاری اعمال می کنند. ما این نویسندگان را دنبال می نماییم تا بفهمیم اصلا بی انصافی مشاهده شده این سیستم های غذایی تا کجا پیش می رود. تلاش و تحلیل تجربی ما می تواند یک سهم اولیه از نظم به این بحث ادا نماید، چرا که این پتانسیل را دارد که نشان دهد چگونه روش های حسابداری و کنترل در مرکز آسیب پذیری سیستم گسترده تر و راه چاره های احتمالی قرار دارند.
Food systems in Europe, North America and Australasia are dominated by a small number of supermarkets supplying over 70% of the food consumers buy, and the model is being translated into other markets such as the Middle East and Asia. Relationships between suppliers and supermarkets are contentious in all such systems. Here, interviews were carried out with representatives of three major grower-packers supplying between them around 50% of the UK's fresh produce. We were interested in three questions, namely: how performance measurement, risk management and communication of accounting information are used by intermediaries in an allegedly unfair commercial environment; the extent to which the accounting and control practices observed support perceptions that suppliers in supermarket-dominated supply networks are treated unfairly; and what accounting and control practices would be indicative of fair commercial relationships? Researchers in the cross-disciplinary literature use John Rawls' theories of ‘justice as fairness’ in this context. Recent developments in business ethics and philosophy apply his theories to questions of relational power and fairness in commercial relationships. We follow these writers to understand where, if at all, the perceived unfairness of these food systems lies. Our empirical work and analysis can make an initial contribution from the discipline to this debate, because it has the potential to show how accounting and control practices are at the centre of the fragilities of the wider system, and of possible remedies.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.