دانلود ترجمه مقاله مدلسازی چروکیدگی در خم NC لوله های جداره نازک با قطر بزرگ
عنوان فارسی |
مدلسازی چروکیدگی در خم NC لوله های جداره نازک با قطر بزرگ و تحت محدودیت و فشارهای چند قالب، با استفاده از روش ترکیبی (هیبریدی) |
عنوان انگلیسی |
Modelling of Wrinkling in NC Bending of Thin-walled Tubes with Large Diameters under Multi-die Constraints Using Hybrid Method |
کلمات کلیدی : |
خم لولههای جداره نازک؛ ضمنی؛ صریح؛ بی ثباتی؛ عیب و نقص؛ روش ترکیبی |
درسهای مرتبط | مهندسی مکانیک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 6 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2014 | تعداد رفرنس مقاله : 6 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. اجرای روش ترکیبی برای بی ثباتی چروک در خمNC 3. نتایج و بحث و بررسی 4. نتیجه گیری
چکیده – کنترل عددی خم لولههای جداره نازک، تکنولوژی پیشرفته ای برای ساخت دقیق لولههای خم مورد استفاده در هوا فضا، حمل و نقل هوایی و خودرو، و غیره است. با افزایش قطر لولههای آلیاژ آلومینیوم با جداره نازک، و کاهش در شعاع خم، پیش بینی دقیقِ بی ثباتی چروکیدگیها، تحت محدودیت های چند قالب، هنوز هم یک چالش و مسئله مورد تمرکز است، به ویژه برای لولههای آلیاژ آلمینیومی جداره نازک در حمل و نقل هوایی (هوانوردی). تنها با استفاده از روش حل تحلیلی خالص، روش حل تحلیلی مبتنی بر انرژی، الگوریتم صریح خالص یا الگوریتم ضمنی و غیر صریح، نمی توان پیش بینی دقیقی از بی ثباتی چروکیدگی ارائه کرد. در این مقاله، ابتدا راه حل انشعاب تحلیلی ، مدل تحلیلی-عددی مبتنی بر انرژی، و آنالیز کمانش مقادیر ویژه، برای تولید انواع حالت های کمانش ارائه و اجرا شده است، و یک سری از عیوب و نقصها در شکل گیری این حالات کمانش تعریف شده است. با اختصاص نقص هندسی در مشِ بی نقص لوله، یک سری از مدل های صریح و روشن ترکیبیFE ، برای کنترل عددی خم دایرهای ایجاد شده است. تجزیه و تحلیلهای نابسامانی عددی با حالات اشکال انشعابی متفاوت، انجام شده است. بنابراین، بر اساس اصل حداقل انرژی، شکل و نوع نقص (مسیر انشعاب) و مقدار نقص (عوامل پوسته پوسته شدن) انتخاب شدند، که با پایین ترین سطح از مصرف انرژی مطابقت دارد. مجموعه ای از آزمایش های خم در لوله آلیاژ آلمینیومی به منظور بررسی قابلیت پیش بینی انجام شده است. نتایج پیش بینی مطابقت خوبی با نتایج تجربی دارد.
Numerical control thin-walled tube bending is an advanced technology for manufacturing precision bent tube parts in aerospace, aviation and automobiles, etc. With an increase in the diameters of thin-walled Al-alloy tubes and a decrease in bending radii, accurate prediction of wrinkling instability under multi-die constraints is still one challenge and a focused issue, especially for the thin-walled Al-alloy tubes in aviation. Solely using pure analytical solution method, energy-based analytical solution method, pure explicit algorithm or implicit algorithm cannot accurately predict the wrinkling instability. In this study, the analytical bifurcation solution, analytical-numerical energy-based model and eigenvalue buckling analysis are conducted to generate different kinds of buckling modes, respectively, and a series of imperfections are defined in the shapes of these buckling modes. Second, by assigning the geometrical imperfection into the perfect mesh of the tube, a series of hybrid explicit FE models for numerical control rotary-draw-bending is established. The numerical perturbation analyses are carried out with different bifurcation modes-shapes. Thus, based on the minimum energy principle, the shape of imperfection (bifurcation path) and the magnitude of the imperfection (scaling factors) are chosen, which is corresponded to the lowest level of energy consumption. Third, a set of bending experiments is conducted on Al-alloy tube to verify the predictive capability. The predicted results are in good agreement with the experimental results.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.