دانلود ترجمه مقاله ویژگی های عملکردی بیوآسفالت احیا شده با مخلوط گرم
عنوان فارسی |
آماده سازی و تعیین ویژگی های عملکردی بیوآسفالت احیا شده با مخلوط گرم |
عنوان انگلیسی |
Preparation and Performance Characterization of Warm-Mix Rejuvenated Bioasphalt |
کلمات کلیدی : |
  روکش آسفالت بازیافت شده (RAP)؛ آسفالت مخلوط داغ (HMA)؛ آسفالت مخلوط گرم (WMA) |
درسهای مرتبط | مهندسی عمران |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : Hindawi |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 37 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مواد، طراحی آزمایش، روش های تست 3. نتایج و تحلیل تست آزمایشگاهی 4. خلاصه نتایج و توصیه ها
چکیده – روکش آسفالت بازیافت شده (RAP) معمولاً زیر حجم عظیمی از آسفالت قدیمی قرار می گیرد و روی سطحی از سنگدانه ها پوشش داده می شود، این حالت غالباً استفاده گسترده از RAP را محدود می کند. بیوآسفالت ماده ی جدیدی است و اجزای تشکیل دهنده آن مشابه آسفالت نفتی متداول است و از پتانسیل بهبود عملکرد آسفالت قدیمی در مواد RAP برخوردار است. در این مطالعه ی آزمایشگاهی، دوز بهینه بیوآسفالت برای احیا و بهینه سازی عملکرد بیوآسفالت احیاشده مخلوط گرم (WBA) در حضور مواد افزودنی استایرن- بوتادی ان – استایرن (SBS) و روغن نفتنیک بررسی شده است. نتایج تست آزمایشگاهی تک عامله و آزمایش متعامد نشان می دهند دوز بهینه بیوآسفالت در WBA برابر با 30 % به ازای 4 % SBS و 10 % روغن نفتنیک است. همچنین نتایج تست نشان می دهند که خواص شکل پذیری WBA به شدت به دوز بیوآسفالت وابسته هستند. از سوی دیگر، روغن نفتنیک دارای بیشترین تاثیر روی سیالیت WBA است. به طریق مشابه، آزمایش ویسکوزیته بروکفیلد نشان داد که سیالیت WBA و آسفالت قدیمی به ازای درصدهای مختلف (30، 40، 50، 60 ، 70 %)، به طور رضایت بخشی با دستورالعمل ساختمانی کشور چین سازگاری دارد. تست چسبندگی نشان دهنده چسبندگی عالی و پایداری رطوبتی مطلوب برای WBA است. رتبه بندی PG مربوط به WBA ترکیب شده با 40 و 70 % آسفالت قدیمی ، به ترتیب برابر با PG 64-36 و PG 70-22 است. تحلیل میکروساختار و مورفولوژی سطح نشان دهنده وجود پیک های جذب کربونیل با پتانسیل بالای احیا و ترمیم ترک های سطحی برای WBA ، نسبت به نمونه آسفالت کنترلی ارزیابی شده در این مطالعه است.
Reclaimed asphalt pavement (RAP) material is generally under a large amount of aged asphalt coated on the surface of the aggregates, which often limits its (RAP) wide application. Bioasphalt is a renewable material with constituent components that are comparable to regular petroleum asphalt and has the potential to rejuvenate the performance of the aged asphalt in RAP materials. In this laboratory study, the optimum bioasphalt dosage for rejuvenating and optimizing warm-mix rejuvenated bioasphalt (WBA) performance, in the presence of styrene-butadiene-styrene (SBS) and naphthenic oil additives, was investigated. The laboratory test results of the single-factor and orthogonal experiment indicated that the optimal dosage of bioasphalt in WBA was 30% at 4% SBS and 10% naphthenic oil, respectively. The test results further indicated that the WBA’s ductility properties were highly responsive to the bioasphalt dosage. Naphthenic oil, on the other hand, had the greatest impact on the WBA fluidity. Likewise, the Brookfield viscosity experimentation showed that the fluidity of WBA and aged asphalt with different contents at 30%, 40%, 50%, 60%, and 70%, respectively, satisfactorily met the Chinese construction requirements. The adhesion test indicated excellent adhesion and good moisture stability properties for WBA. The resultant PG grades of WBA blended with 40% and 70% aged asphalt were PG 64-34 and PG 70-22, respectively. Microstructure and surface morphology analysis showed carbonyl absorption peaks with high rejuvenation and surface-crack repair potential for the WBA over the control asphalt that was evaluated in the study.
ترجمه این مقاله در 17 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 12 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.