دانلود ترجمه مقاله ویگوتسکی-از عمومی تا خصوصی: یادگیری از گفتار شخصی
عنوان فارسی |
ویگوتسکی - از عمومی تا خصوصی: یادگیری از گفتار شخصی |
عنوان انگلیسی |
Vygotsky – From public to private: learning from personal speech |
کلمات کلیدی : |
  ویگوتسکی؛ پیاژه؛ گفتار شخصی؛ روانشناسی مدرن |
درسهای مرتبط | روانشناسی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : ۱۵ | نشریه : researchgate |
سال انتشار : 2010 | تعداد رفرنس مقاله : ۴۰ |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
۱.مقدمه ۲.منشا گفتار خصوصی ۳.ارتباط میان گفتارخصوصی و عملکرد وظیفه ۴.پیامدهایی برای عمل
لو سمونوویچ ویگوتسکی (۱۸۹۶-۱۹۳۴)در اورسو در امپراطوری روسیه (بالروس فعلی) در یک خانواده یهودی غیرمذهبی متولد شد. متأسفانه، زندگی او عمر کوتاهی داشت: زمانی که او در مسکو در اثر سل از دنیا رفت تنها ۳۷ سال داشت. با این حال، در طول این زندگی کوتاه او از پیش گامان روانشانسی و یکی از نویسندگان پرکار بود. او در سال ۱۹۱۷ از دانشگاه دولتی مسکو فارغ التحصیل شد و در مؤسسه روانشناسی و مؤسسات آموزشی، تحقیقی و کلینیکی دیگری (از اواسط ۱۹۲۰)در مسکو، لیننگراد، خارکف، جایی که او به صورت گسترده ای بر روی ایده هایی درباره رشد شناختی کار کرد. پس از مدت کوتاهی او در سال ۱۹۳۴ فوت کرد، رژیم استالین بسیاری از کارهای او را در لیست سیاه قرارداد، اما ایده های او توسط همکارانش به خصوص Luria. R.A و Leontiev. N.A حفظ شدند، و اساس (روانشناسی اجتماعی-تاریخی) شوروی شکل گرفت. کمک های او به طور گسترده ای برای درک قاطعانه ما از ماهیت اجتماعی یادگیری بررسی شد و به طور قابل توجهی به شیوه های آموزشی غربی پس از انتشار کار او در انگلستان در سال ۱۹۶۲کمک کرد.
Lev Semenovich Vygotsky (1896–1934) was born in Orso in the Russian Empire (present-day Belarus) into a non-religious Jewish family. Unfortunately, his life was short lived: he was 37 when he died in Moscow of tuberculosis. However, during his short life he was a pioneering psychologist and a highly prolific author. He graduated from Moscow State University in 1917 and he worked at the Institute of Psychology (from the mid-1920s) and other educational, research and clinical institutions in Moscow, Leningrad, and Kharkov where he worked extensively on ideas about cognitive development. Shortly after Vygotsky’s death in 1934, the Stalin regime blacklisted his works for many years, but his ideas were preserved by his collaborators, especially A.R. Luria and A.N. Leontiev, and formed the foundation of Soviet ‘socio-historical psychology’. His contributions are widely considered to be crucial to our understanding of the social nature of learning and have contributed significantly to western educational practices since the publication of his work in English in 1962.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.