دانلود پایان نامه استراتژی کنترل برداری در موتورهای سنکرون مغناطیس دائم داخلی
عنوان فارسی |
مطالعه استراتژی کنترل برداری در موتورهای سنکرون مغناطیس دائم داخلی |
عنوان انگلیسی |
Study of vector control strategy on Interior Permanent Magnet Synchronous Motors |
کلمات کلیدی : |
  کنترل گشتاور مستقیم؛ موتور سنکرون مغناطیس دائم؛ کنترل پیش بین مدل؛ مدولاسیون بردار فضایی؛ جریان مستقیم |
رشته های مرتبط | مهندسی برق |
تعداد صفحات پایان نامه انگلیسی : 39 | دانشگاه : University West |
سال انتشار : 2023 | تعداد رفرنس : 10 |
فرمت فایل ترجمه شده : PDF و WORD قابل ویرایش | کیفیت ترجمه : تخصصی ویژه با کیفیت طلایی |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این پایان نامه |
وضعیت ترجمه : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش تحقیق 4. اعتبارسنجی 5. نتایج و یافته ها 6. بحث و بررسی 7. نتیجه گیری
چکیده – این پایان نامه، مطالعه ای جامع از «کنترل گشتاور مستقیم» (DTC) برای «موتورهای سنکرون مغناطیس دائم»(IPMSM ها) ارائه می دهد که در آن پتانسیل کاربرد آن در سیستم های درایو موتور بسیار کارآمد، ارزیابی می شود. این پژوهش با یک مرور مقالات شروع می شود و به بررسی اصول بنیادی DTC، مدولاسیون پهنای پالس (PWM)، مدولاسیون بردار فضا (SVM) و کنترل میدانی (FOC) پرداخته می شود. بخش روش پژوهش، شامل مدل سازی تفصیلی IPMSM با استفاده از Simulink برای نمایش دقیق دینامیک های سیستم می باشد. در تبدیل فاز جریان ها و ولتاژها از تبدیلات پارک و کلارک استفاده می شود تا استراتژی کنترل ساده تر گردد. پیاده سازی «اینورتر منبع ولتاژ» (VSI) بررسی می شود و نقش اساسی آن در مدوله کردن سیگنال های ورودی به بحث گذاشته می شود. سپس، پیاده سازی و عملکرد DTC نشان داده می شود که این قسمت کلیدی از این پایان نامه است. مرحله اعتباریابی، مدل ایجاد شده در Simulink را در مقایسه مقالات پژوهشی منتشر شده در همین زمینه، تایید می کند. همچنین تحلیل انتخاب بخش و جدول کلیدزنی جهت بهبود عملکرد DTC، تحلیل می شود. نتایج و نتیجه گیری بردارهای ولتاژ و شار و تاثیرشان بر سیستم را ارزیابی می کنند. علاوه بر آن، اثربخشی کنترل «تناسبی انتگرالی» (PI) برای حفظ سرعت و گشتاور مطلوب، تحلیل می شود. بنابراین، این پایان نامه، یک دیدگاه کلنگر در مورد پیاده سازی و عملکرد DTC برای IPMSM ها ارائه می دهد و در بدنه دانش (مجموعه مقالات) موجود مشارکت می کند و عرصه را برای پژوهش های آتی در این زمینه، هموار می سازد.
This thesis presents a comprehensive study of Direct Torque Control (DTC) for Interior Permanent Magnet Synchronous Motors (IPMSMs) evaluating its potential in high performance motor drive systems. The research begins with a literature review, looking into the fundamental principles of DTC, Pulse Width Modulation (PWM), Space Vector Modulation (SVM) and Field Oriented Control (FOC). The methodology section involves the detailed modeling of IPMSM using Simulink for a precise representation of system dynamics. The Park and Clarke transformations are employed in the phase transformation of currents and voltages to simplify the control strategy. The implementation of Voltage Source Inverter (VSI) is explored and its crucial role in modulating input signals is discussed. Subsequently, the implementation of DTC is demonstrated, capturing the key focus of the thesis. The validation stage verifies the model created in Simulink against research papers published in the same field. This is coupled with an analysis of sector selection and switching table in enhancing DTC performance. The results and conclusion reassess the voltage and flux vectors, evaluating their influence on the system. Additionally, the effectiveness of Proportional-Integral (PI) control for maintaining the desired speed and torque is analyzed. Thus, this thesis offers a holistic perspective on the implementation and performance of DTC for IPMSMs, contributing to the existing body of knowledge and paving the way for future research in this field.
محتوی بسته دانلودی:
فایل PDF پایان نامه انگلیسی فایل ورد قابل ویرایش (WORD) و PDF ترجمه پایان نامه به صورت کاملا مرتب ترجمه شکل ها و جداول انجام شده است
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.