دانلود ترجمه مقاله ارزش آفرینی در پلتفرم های B2B داده محور
عنوان فارسی |
ارزش آفرینی در پلتفرم های B2B داده محور: مدلی مبتنی بر مطالعات موردی متعدد |
عنوان انگلیسی |
Value creation in data-centric B2B platforms: A model based on multiple case studies |
کلمات کلیدی : |
  پلتفرم های تراکنش چند طرفه؛ پلتفرم های نوآوری؛ بنگاه به بنگاه؛ ارزش آفرینی؛ روابط؛ جمع آوری و دستکاری داده ها |
درسهای مرتبط | بازاریابی صنعتی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2024 | تعداد رفرنس مقاله : 55 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه نظری: ارزش آفرینی در پلتفرم های B2B داده محور 3. روش تحقیق 4. یافته ها 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری
چکیده – پلتفرمهای B2B مبتنی بر داده، پلتفرم هایی هستند که در آنها کاربران متعدد B2B برای خلق ارزش اقدام به برقراری ارتباط و مدیریت داده می نمایند. با وجود علاقه فزاینده دانشگاهی و صنعتی به این پلتفرمها، تحقیقات موجود به میزان لازم به این سوالات نمیپردازد که (1) چه طرفهایی دادهها را در این پلتفرمها مدیریت میکنند، (2) چه فعالیتهایی را برای مدیریت داده انجام میدهند و (3) به چه طریقی روابط آنها در این پلتفرمها مدیریت می شود. در نتیجه، چگونگی خلق ارزش توسط پلتفرمهای B2B مبتنی بر داده (یعنی چه کسانی را درگیر میکنند، چه فعالیتهایی را مجاز میسازند و به چه نحوی روابط طرفین را مدیریت میکنند) همچنان نامشخص و مبهم است. پژوهش حاضر برای رفع این کاستی ها، به بررسی موردی سه پلتفرم B2B مبتنی بر داده یعنی MindSphere، Skywise، Open-es میپردازد. نویسندگان (1) طرفهایی که دادهها را در این پلتفرمها مدیریت میکنند (یعنی مشتریان، تامینکنندگان، تسهیلگران) طبقه بندی میکنند، (2) برای انجام فعالیتهای کسب و تجزیه و تحلیل داده، چگونگی ارتباط این طرفها را شناسایی میکنند و (3) مکانیزمهای حاکمیتی خاصی را که از این روابط پشتیبانی میکنند، ارائه می دهند. در نهایت، یک مدل در خصوص اهداف، رفتارهای تراکنشی و نوآوری و مکانیزمهای ایجاد ارزش در پلتفرمهای B2B مبتنی بر داده به بحث میپردازد. پژوهش حاضر با اتخاذ دیدگاهی مبتنی بر خلق ارزش در پلتفرمهای B2B مبتنی بر داده، به مباحث نظری و مدیریتی در زمینه پلتفرمهای B2B کمک میکند.
Data-centric B2B platforms are platforms where multiple B2B users relate and manage data for creating value. Despite the growing academic and industrial interest in these platforms, the existing research does not adequately investigate (i) who are the sides managing data within data-centric B2B platforms, (ii) what activities they perform to manage data within data-centric B2B platforms, and (iii) how their relationships aimed are governed within data-centric B2B platforms. Consequently, how data-centric B2B platforms create value (i.e., who they involve, what activities they allow to do, and how they manage sides' relationships) remains unclear. To address this gap, this paper analyzes the cases of three data-centric B2B platforms (i.e., MindSphere, Skywise, Open-es). Authors (i) categorize the sides managing data on these platforms (i.e., clients, providers, enablers), (ii) identify how these sides relate to perform data acquisition and manipulation activities, and (iii) illustrate the specific governance mechanisms supporting these relationships. Finally, a model discusses the goals, the transactional and innovation behaviors, and value creation mechanisms in data-centric B2B platforms. By adopting a value creation perspective of data-centric B2B platforms, this paper contributes to both theoretical and managerial debates surrounding B2B platforms.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.