دانلود ترجمه مقاله رفتار گردشگر در راستای اتخاذ تکنولوژی هتل سلف سرویس
عنوان فارسی |
رفتار گردشگر در راستای اتخاذ تکنولوژی هتل سلف سرویس: اعتماد و هنجار ذهنی به عنوان پیشینه های کلیدی |
عنوان انگلیسی |
Tourist behaviour towards self-service hotel technology adoption: Trust and subjective norm as key antecedents |
کلمات کلیدی : |
  تکنولوژی سلف سرویس؛ مدل پذیرش تکنولوژی؛ مدلسازی معادله ساختاری؛ اعتماد؛ هنجار ذهنی؛ ریسک عملکردی و نیاز برای تعامل |
درسهای مرتبط | مدیریت جهانگردی و گردشگری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 126 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. پیشینه نظری 3. مدل مفهومی و توسعه فرضیات 4. روش تحقیق 5. نتایج 6. نتیجه گیری 7. محدودیت ها و پژوهش های آتی
به منظور آنالیز رفتار پذیرش توریست در زمینه SSHTها، مدل پایه ای TAM با افزودن چندین پیشینه خارجی بسط یافته است (که این موضوع نیازمند تعامل، ریسک عملکردی، اعتماد و هنجارهای ذهنی می باشد)، این مورد در شکل 1 نشان داده شده است. نتایج مطالعات ما نشان داده اند که اعتماد، ریسک عمکرد، و هنجارهای ذهنی، تاثیر مستقیم و چشم گیری روی نگرش و تعامل رفتاری گردشگر به استفاده از SSHTها دارد (دیویس، 1989؛ مور و بنباسات، 1991؛ راجرز، 1995؛ باچر، اسپارکس، و کالاگان، 2001؛ کیم و کیو، 2014). علاوه بر این، گزارش شده که اعتماد، مهم ترین متغیر موثر روی نگرش توریست پس از PR، PU و PEOU می باشد. بنابراین، احتمال این موضوع زیاد است که توریست ها، نگرش مثبتی به اتخاذ SSHTها داشته باشند اگر این تکنولوژی ها مورد اعتمادتر، عاری از ریسک، تعاملی و سهل الاستفاده باشند. همه متغیرها به غیر از نیاز به تعامل، مورد توجه هستند و در کنار آنها، آنالیز رابطه بین این روابط در میان این پیشینه ها و ساختارهای نگرش انجام گرفته است. فقدان دانش مصرف کننده، درک ریسک، و احساس آسیب پذیری، حس اعتماد را در قالب فاکتوری حیاتی تداعی می کند. PR روی رضایت کلی پذیرندگان بالقوه تاثیر گذار است (موتر، اتورم، بیتنر، و روندتری، 2003؛ مور و بنباست، 1991). رضایت، تاثیر مستقیمی روی تعاملات رفتاری و نگرش داشته و رابطه مثبت و قابل توجهی با تعامل رفتاری در راستای اتخاذ SSHTها دارد (کیم و کیو، 2014؛ جونگ و لامبرت، 2001؛ مک دونالد و اسمیت، 2004). این مطالعه، تعاملات رفتاری و نگرش را در قالب دو ساختار کلیدی و مهم در نظر گرفته است. مطالعات آتی می توانند رضایت را به عنوان ساختاری مجزا برای تحلیل نوآوری این دو موضوع در نظر بگیرند و تجربیات بالقوه در استفاده از متغیرهای SST موجود را بررسی کنند. تجربیات مثبت قبلی مشتریان در استفاده از SST (به عنوان مثال، چک کردن آنلاین وضعیت پروازها) می تواند الهام بخش آنها در پذیرش فاکتورهای دیگر باشد (به عنوان مثال، رزرو کردن آنلاین هتل) (وانگ، هریس، و پترسون، 2012). مطالعه ما دارای مفاهیم مدیریتی و تئوریکی بوده و تئوری اتخاذ را با بسط TAM در یک محیط هتلداری آفلاین بررسی کرده است. نتایج این مطالعه به وضوح حاکی از کاربردی بودن تئوری های اتخاذ مخصوصا در زمینه های خدماتی شامل مهمانداری، بانکداری و خدمات هواپیمایی می باشد.
Conclusion: For analysing tourists' adoption behaviour towards SSHTs, the basic TAM model is extended by adding a few external antecedents (need for interaction, performance risk, trust, and subjective norm), as shown in Fig. 1. The results of our study indicate that trust, performance risk, and subjective norm directly and significantly impact tourists' attitude and behavioural intention towards adopting SSHTs (Davis, 1989; Moore & Benbasat, 1991; Rogers, 1995; Butcher, Sparks, & O'callaghan, 2001; Kim & Qu, 2014). Additionally, trust was reported to be the most crucial variable affecting tourists' attitude followed by PR, PU and PEOU. Therefore, tourists are more likely to have a positive attitude towards SSHTs adoption if these technologies are more trustworthy, free of risk, competent and ease to use. All variables other than need for interaction came out as significant while analysing the relationships among these antecedents and the attitude construct. Lack of consumers' knowledge, perception of risk, and feeling of vulnerability designated trust as a critical factor. PR affected the overall satisfaction of potential adopters (Meuter, Ostrom, Bitner, & Roundtree, 2003; Moore & Benbasat, 1991). Satisfaction directly affected both attitude and behavioural intentions with attitude having a significant positive association with behavioural intention towards adopting SSHTs (Kim & Qu, 2014; Jeong & Lambert, 2001; Macdonald & Smith, 2004). The present study considered attitude and behavioural intention as two key constructs. Future studies can include satisfaction as a separate construct for analysing the innovativeness of those who have had personal experience with a few or all available SSTs. Previous positive experiences of customers with one SST (e.g. online flight check-in) might inspire them to adopt another (e.g. online hotel reservation) (Wang, Harris, & Patterson, 2012). Our research has both theoretical as well as managerial implications and examines the adoption theory by extending the TAM in an offline hospitality environment. Results of the present study clearly indicate the need for more descriptive and empirical future research to increase the applicability of the adoption theories, especially in service contexts comprising hospitality, banking and airline services, among others.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.