دانلود ترجمه مقاله نقش گردشگری در قالب ابزاری برای ایجاد میراث
عنوان فارسی |
نقش گردشگری در قالب ابزاری برای ایجاد میراث |
عنوان انگلیسی |
Tourism as a heritage producing machine |
کلمات کلیدی : |
  گردشگری و توریسم؛ میراث؛ اروپا؛ میراث نوین |
درسهای مرتبط | مدیریت جهانگردی و گردشگری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 4 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 8 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. میراث و محلی: سازگاری با ساخت 3. واکاوی میراث 4. میراث، جهانی سازی و گردشگری 5. گردشگری، یک ماشین تولید میراث؟ 6. نتیجه گیری
آیا گردشگری "ماشین تولید میراث" است؟: پذیرش میراث از سوی نظام گردشگری (گردشگران به دنبال تجارب جدید و اصیل میراث هستند، فعالان گردشگر روی فضاسازی کار می کنند) به تولید میراث جدید یا تصدیق مجدد میراث موجود کمک می کند. این تولید عمدتاً نمادین هست (با جلب نگاه گردشگر" به یک محل، یا یک شیء، جمعیت محلی جایگاه میراث به آن می دهند که قبل از آن نداشته است). اما ممکن است اینکار با بازشناسی جاهای موجود میراث، یا حتی با ایجاد جاهایی که قبلا هرگز به صورت فیزیکی وجود نداشتند، به شکل "فیزیکی" باشد [مثل خانه دوستداران فرهنگ که از روی نقشه های معماری مکین تاش در گلاسگو ساخته شد، یا قصر گادلون که فنون ساخت و ساز سنتی در بورگاندی فرانسه ساخته شد و به میراثی (جدید) مرکز گردشگری مهمی تبدیل شد]. در واقع تقاضای تجربی گردشگری را نمی توان با ماهیت ناملموس مکان ها برآورده کرد؛ که بیشتر تولید مادیت می کند. حالا دیگر بازسازی فقط بعد از بلایا و حوادث مهم صورت نمی گیرد (یعنی بازسازی پل موستار، که بعد از جنگ دوباره ساخته شد). در ورسای با حمایت مالی دوستان آمریکایی ورسای، فواره های سه باغ که بعد از انقلاب فرانسه ویران شده بود، به طور کامل بازسازی شد، که عمدتاً پاسخی بود به تمایل احیای یکپارچگی یک محل گردشگری ممتاز. بازسازی حتی به برنامه های بلندپروازانه تری نیز اشاره دارد مثل یکی از شاهکارهای پرابهت گادی، ساگرادا فامیلیا، اولین کلیسایی که تقریبا به طور کامل توسط گردشگران ساخته شد – و تقریبا به طور کامل به استفاده گردشگری اختصاص داده شد. در اینجا باید توجه داشت که گردشگری اهداف برای مقاصد خاص تولید می کند: میراث سازی گردشگری کلیساهایی با ماهیتی متفاوت از کلیساهای ایجاد شده توسط دولت های مرکزی در قرن نوزدهم در زمینه تایید دوباره ناسیونالیسم دولتی تولید می کند. تحول از برهه تاریخی به میراث چندگانه و متفاوت نشان دهنده افزایش عوامل دخیل در فرآیند جهانی سازی تحت عنوان هویت، اهداف و مقاصد چندگانه است. بنابراین شناخت کامل نقش گردشگری در این فرآیند حائز اهمیت است.
Tourism, a “heritage-production machine”?: Heritage recognition by the tourist system (tourists seeking new and original heritage experiences, tourist actors working on place-making) contributes to the production of new, or to the (re)affirmation of existing heritage objects. This production is primarily symbolic (by the “tourist gaze” granting to a site, or an object, the heritage status that was not, until then, given to it by the local population). But it can also be “physical” by the (re)constitution of extinct heritage sites, or even by the creation of sites that never existed physically before [such as the House for an Art Lover built after the drawings of the architect Macintosh in Glasgow; or the Château de Guédelon, built ground-up with traditional construction techniques in French Burgundy and which became a (new) heritage and a major tourist site]. The experiential demand of tourism cannot, indeed, be satisfied by the intangible nature of sites; it tends to produce materiality. Reconstruction is no longer only carried out following major disasters (i.e. the reconstruction of the Mostar Bridge, rebuilt after the war). In Versailles, the complete reconstruction, thanks to the sponsoring of the American Friends of Versailles, of the Bosquet des Trois Fontaines, ruined after the French Revolution, mainly responded to the desire to retrieve the integrity of a premium tourist site. (Re)constitution refers to even more ambitious programs and monuments such as the one of the impressive Gaudi masterpiece of Sagrada Familia in Barcelona, the first basilica almost entirely built by tourists - and almost entirely offered to tourism use. It is important to remember here that tourism produces made-to measure objects: tourism heritagization produces basilica of different nature than the ones produced by the central States in the 19th in the context of the reaffirmation of State nationalism. The evolution from the historic monument to multiple and diverse heritage is symptomatic of the multiplication of the players involved in the process of heritage globalization in the name of multiple identities, objectives and purposes. It is important, therefore, to fully understand the role that tourism plays in this process.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.