دانلود ترجمه مقاله ارتباط تکنولوژی و تصمیم گیری بازاریابی کارآفرینانه در دوران پاندمی COVID-19
عنوان فارسی |
تکنولوژی و تصمیم گیری های بازاریابی کارآفرینانه در دوران پاندمی COVID-19 |
عنوان انگلیسی |
Technology and Entrepreneurial Marketing Decisions During COVID-19 |
کلمات کلیدی : |
  بنگلادش؛ COVID-19؛ تصمیمات بازاریابی کارآفرینانه؛ توسعه فرصت؛ بهره برداری از فرصت؛ تشخیص فرصت؛ تکنولوژی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | نشریه : Springer |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 218 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و توسعه فرضیات 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. نتیجه گیری و دلالت های تحقیق 6. محدودیت ها و جهت گیری هایی برای پژوهش های آتی
تشخیص فرصت و تصمیمات بازاریابی کارآفرینانه: اولین فرضیه بیانگر این نکته است که تشخیص فرصت کارآفرینانه از طریق فناوری، روی تصمیمات بازاریابی اثرگذار است. تشخیص فرصت کارآفرینانه، اشاره به ظرفیتی دارد که از طریق آن، حالتهایی شناسایی میشوند. این حالتها منجر به آشنایی با محصولات جدید، منابع، مواد خام، بازارها و رویکردهای سازماندهی میشوند. بدین ترتیب ابزارهای جدید، اهداف جدید، یا روابط بین اهداف- ابزارها بوجود میآیند (بیکر و نلسون ، 2005، شورت و همکاران، 2009؛ یانگ و گابریلسون 2017، سانگ و همکاران، 2017، دی و همکاران، 2019، پولاس و همکاران، 2020). نوسانات ناگهانی ، بخاطر وجود کووید 19، روی اقتصاد جهانی تاثیرگذار بودند. بدترین شرایط، برای کسب و کارهای کوچک ایجاد شده است. کارآفرینان بدنبال کاهش هزینههای عملیاتی کسب و کارشان هستند. ضمناً از خود در برابر ویروسها حفاظت میکنند. آمادگی جسمانی، یک امر بسیار مهم برای این افراد است (جهانشاهی و همکاران، 2018، موریش و جونز، 2020). در چنین شرایطی، مساله اصلی نحوهی پیاده سازی عملیات تجاری با استفاده از فناوری است (راجو و فونگ، 2018). در حال حاضر فناوری نقش اساسی در جهان تجاری ایفا میکند ، فناوری جایگزین فعالیتهای انسانی است و عملکرد انحصاری و یکپارچهای را به ارمغان میآورد ، ضمناً سرعت اجرای عملیات نیز بیشتر میشود (دیریکان، 2015، گلاوس و همکاران، 2017، کارتر، 2018). مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط (SME)، عادت به تصمیم گیری طبق نظر خودشان، در حین اجرای فرایندهای بازاریابی هستند. آنها در طول همه گیری، بطور فزایندهای از فناوریهای مختلف استفاده مینمایند (رایانههای رومیزی، گوشیهای موبایل، وای فای، چند رسانهای، ویدئو کنفرانس و غیره). کارآفرینان، به عنوان مدیران اجرایی سطوح برتر ، تصمیم گیری بدون کمک فناوری را غیرممکن میدانند (امابیل و همکاران، 1996، برونداژ و همکاران، 2018، جهانشاهی و همکاران، 2018، پولاس و همکاران، 2018، اولوتایو و ادرتورو، 2020). با توجه به محدودیتهای رفت و آمدی ناشی از کووید 19، فناوری روی تصمیمات بازاریابی کارآفرینانه اثرگذار است. این تأثیر بواسطه ی بررسی احتمال استقبال از تصمیمات بوجود میآید (القتانی و اوسالی ، 2020، مک کال، 2020، بارتلت و بورتون، 2020). در چنین شرایطی، هنگامی که افراد از منزلشان مشغول به کار هستند ، هوش مصنوعی به یک ابزار مهم تبدیل میشود. بدین ترتیب کارآفرینان این حق را پیدا میکنند که تصمیمات تجاری را از راه دور اتخاذ بکنند (روحانی و همکاران، 2012، دینگرا و همکاران، 2016، پلوم و همکاران، 2018). بطور کُلی، تشخیص کارآفرینانه یعنی وجود انگیزه به صورت مجموعهای از عوامل اجتماعی و شرایط خارجی، و ایدههای ذهنی کارآفرین (فیلیپس و تریسی ، 2007، گیلمور و همکاران، 2020). احتمالی برقرار هستند تا کالاهای جدید، خدمات، سیستمها، و مدلها و استراتژیهای کسب و کاری تعریف بشوند. آنها فرصتهایی را در اختیار کارآفرینان قرار میدهند تا از شکافهای موجود بین هزینه تولید، و درآمد قیمتی، سود ببرند (بوجیکا و همکاران، 2012، ورهان و همکاران، 2015، کریک و همکاران، 2020، سدیکو دوشی و رمدانی، 2020، جهانشاهی و همکاران، 2020). چنین فرصتهایی، از منابع مختلفی ناشی میشوند : فناوریهای نوظهور، چالشهای بدون پاسخ، تقاضا برای محصولات، توسعه مدل کسب و کار، ساختاردهی مجدد صنعت، تغییر ادراکات از بازار، نوآوری و ترکیب مجدد دانش ، چند نمونه از زمینههای دسترسی به فرصت هستند. بدین ترتیب، پیشرفتهای جدید در حوزه هوش مصنوعی ، یک پیشرفت تکاملی نسبت به انواع صنایع ، و یک منبع فرصتهای کارآفرینانه هستند ، که دسترسی به کالاها و خدمات نوآورانه مبتنی بر این فناوری، در طول کووید 19 را ارتقا دادهاند (جورج و همکاران، 2016، عمر و همکاران، 2020، براون و روچا، 2020).
Opportunity Recognition and Entrepreneurial Marketing Decisions: The first hypothesis proposes that entrepreneurial opportunity recognition through technology influences marketing decisions. Entrepreneurial opportunity recognition implies the capacity to identify states in which new products, resources, raw materials, markets and organising approaches can be familiarised by the creation of new means, ends or means–end relationships (Baker and Nelson, 2005; Short et al. 2009; Yang and Gabrielsson, 2017; Song et al. 2017; Dey et al. 2019; Polas et al. 2020). Sudden volatility has impacted the global economy as a result of COVID-19, with small businesses faring the worst. Entrepreneurs are seeking to cut business operating costs as well as protecting them from viruses, as physical fitness is paramount (Jahanshahi et al. 2018a; Morrish and Jones 2020). In these circumstances, the key issue should be the implementation of business operations using technology (Raju and Phung 2018). Technology now plays a vital role in the business world, replacing human activities as it functions more specifically and seamlessly, and much more quickly (Dirican 2015; Glavas et al. 2017; Carter 2018). Managers of SMEs are used to making choices on their marketing processes arbitrarily and are increasingly using technologies (i.e. desktop computers, mobile phones, wifi, multimedia, video conferencing, etc.) during the pandemic. As top-level executives, entrepreneurs themselves find it impossible to make decisions without the aid of technology (Amabile et al. 1996; Brundage et al. 2018; Jahanshahi et al. 2018a; Polas et al. 2018; Oluwatayo & Adetoro, 2020). With the restrictions on movement due to COVID-19, technology contributes to entrepreneurial marketing decisions by investigating the probability of acknowledgment (Alqahtani and Uslay 2020; McCall, 2020; Bartlett and Burton, 2020). In this case, with people operating from their own homes, AI could become a prime tool, allowing entrepreneurs to make business decisions remotely (Rouhani et al. 2012; Dhingra et al. 2016; Ploum et al. 2018). In general, entrepreneurial recognition means that an incentive is a mixture of social factors and external conditions and the subjective opinions and ideas of the entrepreneur (Phillips and Tracey, 2007; Gilmore et al. 2020). There are possibilities for producing new goods, services, systems, business models and strategies that offer entrepreneurs the opportunity to profit from the gap between the cost of manufacturing and the price of revenue (Bojica et al. 2012; Werhahn et al. 2015; Crick et al. 2020; Sadiku-Dushi and Ramadani, 2020; Jahanshahi et al. 2020). The opportunities arise from various sources: emerging technologies, unresolved challenges, demand for products, business model development, restructuring of the industry, changing market perceptions, innovation and recombination of knowledge. In this way, the new growth of AI is an evolutionary progression of industry types, a source of entrepreneurial opportunities that has facilitated the enhancement of innovative AI-based goods and services (George et al. 2016; Omar et al. 2020; Brown and Rocha, 2020) during COVID-19.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.