دانلود ترجمه مقاله یک رویکرد سیستمی در راستای تعمیرات و نگهداری مبتنی بر قابلیت اطمینان

عنوان فارسی

یک رویکرد سیستمی در راستای تعمیرات و نگهداری مبتنی بر قابلیت اطمینان (RCM) برای توربین های بادی

عنوان انگلیسی

A Systems Approach Towards Reliability-Centred Maintenance (RCM) of Wind Turbines

کلمات کلیدی :

  تفکر سیستم ها؛ مهندسی سیستم ها؛ نگهداری و تعمیر مبتنی بر قابلیت اطمینان (RCM)؛ توربین بادی؛ وضعیت شکست؛ آنالیز بحرانیت و اثرگذاری های آن (FMECA)؛ گیربکسها

درسهای مرتبط مهندسی مکانیک
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2013 تعداد رفرنس مقاله : 23
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد

سفارش پاورپوینت این مقاله

وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید
ELSEVIER
قیمت دانلود ترجمه مقاله
50,400 تومان
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان 2.1. چارچوب RCM 3. دیدگاه سیستم ها در راستای RCM 3.1. RCM و چرخه عمر محصول 3.2. سیستم چرخه عمر سیستم ها (SoS) 4. بحث و نتیجه گیری 4.1. جمع آوری و آنالیز داده ها بعنوان ورودی حیاتی برای RCM 4.2. پیاده سازی RCM 4.3. بازخورد RCM برای طراحی اصلاحات پیوسته 5. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – توربین های بادی یک منبع اثبات شده از انرژی پاک با فناوری های استخراج انرژی توان بادی می باشد که تقریبا 3 درصد از مصرف برق جهانی را تامین می نماید. اگرچه افزایش تقاضا در پیشرفت های عملیاتی و نگهداری نیز دیده می شود و ناشی از این است که توربین ها با مسائل خرابی اجزاهای اصلی مانند ژنراتورها و گیربکس ها، بخصوص با توربین های دریایی که به سختی قابلیت دسترسی دارند، دست و پنجه نرم می نمایند. نگهداری و تعمیر مبتنی بر قابلیت اطمینان (RCM) یک روش کنترل نمودن دلائل پتانسیلی خرابی و عملکرد ضعیف می باشد که با جلوگیری از خرابی ها و ارائه یک رویکرد فعال برای عملیات ها و نگهداری ها (O&M) صورت می گیرد. اگرچه، برای ناوگان بزرگ توربین ها، تطبیق رویکرد RCM سخت می باشد که ناشی از پیچیدگی هایی می باشد که بعنوان یک نتیجه از فعل و انفعالات بین المان های منحصربفردی که سیستم را در چرخه عمر سیستم ایجاد می نماید، نشئت می گیرد. این مقاله نشان می دهد که چگونه یک رویکرد نظری سیستم ها می توانند برای تعیین فعل و انفعالات ممکن و جنبه های مرتبط بین رویکرد RCM و گیربکس های توربین بادی استفاده شوند و همچنین نکات ضعف را در محدوده سیستم نشان میدهد که می تواند از میان برداشته شوند تا ارزش تجاری کار افزایش یابد. نتیجه این مقاله پیشنهادی برای تامین یک رویکرد سیستمی برای نگهداری و عملیات گیربکس توربین بادی و اطمینان از ارزش موجودی به منظور کمک در حداقل کل هزینه ها برای اپراتور می باشد. مقدمه: صنعت باد در این سه دهه مسیر طولانی را طی نموده است، که توربین های بادی در حال حاضر یک منبع اثبات شده از انرژی پاک می باشند که تقریبا 3 درصد از برق مصرفی در سطح جهان را تامین می نمایند [1]. در نتیجه اینکه، نیازها و انتظارات از توربین های بادی افزایش می یابد. به منظور برآورده نمودن افزایش تقاضا، توربین های بادی تولیدات وسیع تری با توان بیشتر برای مصرف کننده ها ارائه می دهند، اما با این حال نیز از آنها انتظار میرود تا وظائف مورد نیاز را بدون وقفه اکثر بخش های چرخه عمر درون سرویس صورت دهند. اگرچه افزایش تقاضا در پیشرفت های عملیاتی و نگهداری موجود می باشد به این دلیل که توربین ها با مسائل خرابی اکثر اجزاها مانند گیربکس ها و ژنراتورها، بخصوص توربین های بادی که به سختی در دسترس می باشند، دست و پنجه نرم می کنند. با توجه به کاهش نرخ رشد ظرفیت راه اندازی شده سالانه ناشی از بحران اقتصادی جهانی [2]، تجارت سرویس ها در حال حاضر یک ابزار می باشد که تولید کننده های توربین بادی می توانند سود مد نظر را تحت کنترل بگیرند. بررسی اخیر صورت گرفته توسط Bloomberg نشان می دهد که در حال حاضر شیفتی از تولیدات در جهت تجارت سرویس ها موجود می باشد که تجارت سرویس سیستم های بادی Vestas A/S، که پیشرو صنعت باد می باشد، دارای نرخ رشد 25 درصد در سال 2011 می باشد [3]. این بدین خاطر است که تقریبا 96 درصد از تمام توربین ها که توسط Vestas به فروش رفته است برخی از تشکیلات تعهدات سرویس می باشند.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Wind turbines are a proven source of clean energy with wind power energy harvesting technologies supplying about 3% of global electricity consumption. However there is an increasing demand on maintenance and operational improvements since turbines have been plagued with downtime problems of major components e.g. gearboxes and generators, especially with offshore turbines which are difficult to access. Reliability Centric Maintenance (RCM) is a way of capturing the potential causes of downtime and poor performance by preventing failures and having a proactive approach to operations and maintenance (O&M). However, for a large fleet of turbines, adopting the RCM approach becomes difficult due to the complexities that arise as a result of the interactions between individual elements that make up the system in the product lifecycle. This paper discusses how a systems thinking approach can be used to identify the relevant aspects and possible interactions between the RCM approach and wind turbine gearboxes and also how the gaps that exist within the system can be closed so as to add value to business. The outcome of the paper is a proposal for applying a systems approach to wind turbine gearbox operation and maintenance, optimising the asset value adding contribution at minimal total cost to the operator. Introduction: The wind industry within three decades has come a long way, with wind turbines now being a proven source of clean energy producing about 3% of the electricity consumed globally [1]. Consequently, the requirements and expectations of wind turbines keep increasing. Fulfilling the increasing demand, wind turbines have become larger generating more power for consumers, but still are expected to perform their required duty without interruption for the most part of their in-service lifecycle. However there is an increasing demand on maintenance and operational improvements since turbines have been plagued with downtime problems of major components e.g. gearboxes and generators, especially with offshore turbines which are difficult to access. With the annual installed capacity growth rate slowing down due to the global economic crisis [2], the service business is now a means at which wind turbine manufacturers can remain profitable. A recent article on Bloomberg [3] indicates that there is now a shift from manufacturing towards the service business, in which the service business of Vestas Wind Systems A/S, the leader in the wind industry, grew at an annual rate of 25% during 2011. This is because about 96% of all turbines sold by Vestas are on some form of service agreement.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

بخشی از ترجمه مقاله (صفحه 8 فایل ورد ترجمه)

محتوی بسته دانلودی:

PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
قیمت : 50,400 تومان

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله یک رویکرد سیستمی در راستای تعمیرات و نگهداری مبتنی بر قابلیت اطمینان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 3 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi