دانلود ترجمه مقاله استفاده از فناوری پایدار برای افزایش کارایی
عنوان فارسی |
استفاده از فناوری پایدار برای افزایش کارایی: هوش مصنوعی به عنوان واسط اطلاعاتی برای پیشبرد مدیریت عملیات خطوط هوایی |
عنوان انگلیسی |
Using sustainable technology to drive efficiency: Artificial intelligence as an information broker for advancing airline operations management |
کلمات کلیدی : |
  فناوری؛ عملیات پایدار؛ هوش مصنوعی مولد (GenAI)؛ کارآفرینی؛ هوانوردی |
درسهای مرتبط | مدیریت تکنولوژی؛ مدیریت نوآوری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2025 | تعداد رفرنس مقاله : 61 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. اشتراکگذاری و واسطهگری اطلاعات در صنعت هواپیمایی 3. روش تحقیق 4. یافتهها 5. بحث و بررسی و پیامدها 6. نتیجهگیری
چکیده – شرکتهای هواپیمایی مکرراً با اختلالاتی مواجه میشوند که در عملیات پروازی آنها تداخل ایجاد کرده و منجر به کاهش درآمد و عملکرد ناپایدار میشود. در حالی که اشتراکگذاری اطلاعات رویکردی مهم برای کاهش اختلالات در خطوط هوایی است، این صنعت همچنان با پراکندگی فناوری و عدم تبادل اطلاعات آنی بین بازیگران اکوسیستم خطوط هوایی مشخص میشود. در پاسخ به این مسئله، این مطالعه بررسی میکند که چگونه هوش مصنوعی (AI) میتواند به عنوان یک واسط اطلاعاتی برای تقویت اشتراکگذاری اطلاعات جهت تصمیمگیری مشارکتی در مدیریت عملیات خطوط هوایی مورد استفاده قرار گیرد. با اتخاذ یک رویکرد تحقیق کیفی، ما 22 مصاحبه نیمهساختاریافته با مدیران و متخصصان از سه عملکرد حیاتی خطوط هوایی - هوایی، زمینی و فناوری اطلاعات - در چندین شرکت هواپیمایی جهانی انجام دادیم تا بررسی کنیم چگونه از AI برای هماهنگی و اشتراکگذاری اطلاعات در عملیات آنها استفاده میشود و چگونه بر فرآیندها و عملکردهای عملیاتی تأثیر میگذارد. نتایج نشان میدهد که AI در صنعت هواپیمایی در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و کاربردهای پراکندهای در اکوسیستم خطوط هوایی دارد، اما مدیران بر نیاز به پیادهسازی AI آگاه از زمینه، همسو با سازمان و با دقت یکپارچهشده در رویههای عملیاتی تأکید میکنند. یافتههای ما همچنین نشان میدهد که برای استفاده از AI به عنوان یک واسط اطلاعاتی، اکثر شرکتکنندگان مدل مبتنی بر عامل را برای مدیریت عملیات ترجیح میدهند، با این حال، یکپارچهسازی مدلهای مبتنی بر عامل نیازمند دادههای پیشرفتهای است که ابتدا باید از سیستمهای مبتنی بر فرآیند جمعآوری شوند. ما در ادامه به بحث در مورد پیامدهای نظری و مدیریتی پرداخته و توصیههای عملی برای پیادهسازی AI در عملیات خطوط هوایی ارائه میدهیم. این یکی از اولین مطالعاتی است که به طور خاص اشتراکگذاری اطلاعات بینبخشی از طریق AI را از منظر واسطهگری اطلاعاتی بررسی میکند.
Airlines are frequently confronted with disruptions that interfere with their flight operations, resulting in revenue losses and unsustainable performance. While information sharing is an important approach to mitigate airline disruptions, the industry is still characterized by technology fragmentation and a lack of real-time information exchange between actors in the airline ecosystem. As a response, this study investigates how artificial intelligence (AI could be utilized as an information broker to enhance information sharing for collaborative decision-making in airline operations management. Adopting a qualitative research approach, we conducted 22 semi-structured interviews with managers and professionals from three critical airline functions - air, ground, and information technology - across multiple global airlines to examine how AI is used for coordination and information sharing in their operation and how it impacts operational processes and performances. The results show that AI in the airline industry is in its infancy with fragmented applications within the airline ecosystem, but managers highlight the need for implementation of context-aware, organizationally aligned, and carefully integrated AI into operational routines. Our findings also show that in order to use AI as an information broker, most participants prefer an agent-based model for operations management, however, integrating agent-based models require advanced data that need to be collected from process-based systems first. We further discuss theoretical and managerial implications and provide actionable recommendations for implementing AI in airline operations. This is one of the first studies to specifically examine cross-departmental information sharing through AI from an information brokerage perspective.
ترجمه این مقاله در 22 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 7 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.