عنوان فارسی |
اهمیت استفاده از روش های مدیریت زنجیره تامین در افزایش عملکرد سازمانی به واسطه مزیت رقابتی |
عنوان انگلیسی |
The importance of using supply chain management techniques in enhancing organizational performance through competitive advantage |
رشته مرتبط |
  مدیریت زنجیره تامین |
درسهای مرتبط | روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه |
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟ |
دانلود پاورپوینت مدیریت زنجیره تامین و بازده سازمانی |
1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع فارسی و انگلیسی
این پروپوزال دارای یک مقاله بیس نیز می باشد که در انتهای همین صفحه می توانید به طور رایگان، اقدام به مشاهده و دریافت آن نمایید.
مدیریت زنجیره تامین (SCM) موثر به یکی از روش های بالقوه ارزشمند ایجاد مزیت رقابتی و بهبود عملکرد سازمانی تبدیل شده است، زیرا رقابت، دیگر بین سازمان ها نیست، بلکه بین زنجیره های تامین است. در دهه گذشته، عرصه رقابتی از محصولات کم قیمت، محصول کیفیت بالا یا محصول دارای بهترین عملکرد به توانایی پاسخ سریع به نیازهای بازار و ارائه محصول مناسب به مشتری مناسب در زمان مناسب، تغییر یافته است. این تغییر به سمت سرعت، شرکت ها را وادار به رقابت با کل زنجیره تامین خود کرده است. در نتیجه، درک و اجرای مدیریت زنجیره تامین (SCM) به یک الزام برای رقابت و بهبود مازاد (surplus) زنجیره تامین در عرصه جهانی تبدیل شده است. تلاش های اولیه پژوهش تجربی در زمینه SCM به توسعه ابزارهای قادر به سنجش شیوه های SCM محدود شده اند. در جدیدترین موارد، تعدادی از پژوهشگران تلاش های پژوهشی خود را به بررسی رابطه بین شیوه های اجرای SCM و عملکرد سازمانی متمرکز کرده اند. آنها از ضوابط مالی و بازاری برای بهبود عملکرد سازمانی (بازده سرمایه گذاری، سهم از بازار، حاشیه سود فروش، رشد بازده سرمایه گذاری، رشد فروش و رشد سهم بازار)، استفاده کرده اند. همچنین، رابطه بین شیوه های SCM، عملکرد عملیاتی و عملکرد سازمانی مرتبط با SCM را بررسی کرده اند. این مطالعات و مطالعات دیگر، نتایج مختلفی بخاطر بهبود عملکرد سازمانی از لحاظ عینی و غیرعینی، تولید کرده اند.
مفهوم SCM از جانب دانشگاهیان، مشاوران و مدیران تجاری، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. سازمان های بسیاری بتازگی تشخیص داده اند که SCM، راهکار ایجاد مزیت رقابتی پایدار برای محصولات و یا خدماتشان در یک بازار بیش از پیش شلوغ می باشد. مفهوم SCM از دیدگاه های مختلف در مقالات مختلف مورد ملاحظه قرار گرفته است، رشته هایی مانند مدیریت خرید و تامین، لجستیک و حمل و نقل، مدیریت عملیات، بازاریابی، نظریه سازمانی و سیستم های اطلاعات مدیریت. نظریه های مختلفی، نگرش هایی در مورد جنبه های خاص SCM، مانند سازمان صنعتی و تحلیل هزینه معاملات مرتبط، نظری مبتنی بر منابع و وابستگی به منابع، مزیت رقابتی و جنبه اجتماعی-سیاسی، ارائه داده اند.
این پروپوزال نیز با تاکید بر بحث فوق، برای دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آماده شده و ساختارهای پروپوزال نویسی نیز در آن رعایت گردیده است. مطالعه این پروپوزال می تواند ابزار مناسبی برای دانشجویان در راستای آشنایی با این ساختارها باشد و امیدواریم تا زمینه ساز ایده های پژوهشی و دانشگاهی جدیدی گردد.
این پروپوزال در محیط ورد (WORD) آماده شده و در ادامه نیز بخشی از آن و همچنین فایل مقاله بیس آن قرار داده شده است:
حسن محمدلو –
مناسب است برای قسمتی از پروپزال کاری استفاده گردد .
masoud –
سلام تعداد صفحات فایل wordچقدر هست ؟ لطفا مشخص کنید
bagher –
لطفا از طریق پشتیبانی سوال فرمایید
میتونید تماس بگیرید:
۰۹۳۶۰۱۴۷۴۸۴
باتشکر