عنوان فارسی |
بررسی ارتباط هوش معنوی و سلامت روان با عملکرد تحصیلی دانش آموزان (مطالعه موردی: دانش آموزان پسر هنرستان های شهر مرودشت) |
عنوان انگلیسی |
Investigating the relationship between spiritual intelligence and mental health with students' academic performance (case study: male students of Vocational schools in Morvdasht city) |
رشته مرتبط |
  روانشناسی |
درسهای مرتبط | روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه |
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟ |
سفارش پاورپوینت این پروپوزال |
1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع فارسی و انگلیسی
این پروپوزال برای مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تهیه شده و در آن به بررسی ارتباط هوش معنوی و سلامت روان با عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر هنرستان های شهر مرودشت پرداخته شده است. مسیرهای پژوهشی مشخص شده در این پروپوزال می توانند موجب کشف موضوعات پژوهشی جدید برای تحقیقات آینده گردند.
در دنیای پیچیده امروز، توجه به ابعاد مختلف سلامت انسان، به ویژه سلامت روان و معنوی، از اهمیت بسزایی برخوردار است. این امر در مورد دانش آموزان که در سنین حساس رشد و یادگیری قرار دارند، دو چندان حائز اهمیت می شود. چرا که سلامت روان و معنوی دانش آموزان نقشی اساسی در پیشرفت تحصیلی و کیفیت زندگی آنها ایفا می کند.
این پروپوزال در قالب فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به یکی از صفحات آن قرار داده شده است:
در سال های اخیر، مفهوم “هوش معنوی” به عنوان عاملی کلیدی در سلامت روان و تعالی انسان مورد توجه قرار گرفته است. هوش معنوی به توانایی فرد در درک و ارتباط با ارزش ها، معانی و هدف زندگی اشاره دارد. این هوش به افراد کمک می کند تا در مواجهه با چالش ها و مشکلات زندگی، تاب آوری و انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان دهند و در مسیر زندگی خود احساس رضایت و خرسندی بیشتری داشته باشند.
تحقیقات متعددی نشان داده اند که بین هوش معنوی و سلامت روان رابطه ی مثبت و معناداری وجود دارد. افراد دارای هوش معنوی بالا، از سلامت روان بهتری برخوردارند و در برابر استرس، اضطراب و افسردگی مقاوم تر هستند. همچنین، این افراد از عزت نفس و اعتماد به نفس بالاتری برخوردارند و در روابط اجتماعی خود نیز موفق تر عمل می کنند. از سوی دیگر، سلامت روان نیز بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد. دانش آموزانی که از سلامت روان مطلوبی برخوردارند، تمرکز و حافظه ی بهتری دارند، انگیزه ی بیشتری برای یادگیری دارند و در حل مسائل و مشکلات تحصیلی خود نیز موفق تر عمل می کنند.
با توجه به اهمیت هوش معنوی و سلامت روان در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، بررسی رابطه ی این دو مقوله با عملکرد تحصیلی آنان از اهمیت زیادی برخوردار است. نتایج این پژوهش می تواند به درک بهتر رابطه ی هوش معنوی و سلامت روان با عملکرد تحصیلی دانش آموزان کمک کند و زمینه را برای ارائه ی برنامه های آموزشی و مداخلاتی مناسب جهت ارتقای این ابعاد در دانش آموزان فراهم نماید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.