دانلود پروپوزال مقایسه مهارت خود نظم بخشی در دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی

عنوان فارسی

مقایسه مهارت خود نظم بخشی، مشخصه های شخصیتی و عملکرد خانواده در دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی

عنوان انگلیسی

Comparison Ability of Self-regulation,Personality Trait and Family Function in Gifted and Norml Girl Students

رشته مرتبط

  روانشناسی

درسهای مرتبط روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است سال تهیه : 1403
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) کیفیت نگارش : طلایی
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟

سفارش پاورپوینت این پروپوزال

قیمت دانلود :
79,400 تومان
فهرست مطالب

1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع فارسی و انگلیسی

سفارش پروپوزال
شرح موضوع

این پروپوزال برای مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تهیه شده و در آن به مقایسه مهارت خود نظم بخشی، مشخصه های شخصیتی و عملکرد خانواده در دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی پرداخته شده است.

دانش آموزان تیزهوش، گروهی از دانش آموزان با توانایی های تحصیلی بالا هستند که نیازمند توجه و برنامه ریزی آموزشی خاص می باشند. در مقابل، دانش آموزان عادی، گروهی از دانش آموزان با توانایی های تحصیلی متوسط هستند که در مدارس عادی تحصیل می کنند. تحقیقات متعددی به بررسی تفاوت های بین این دو گروه از دانش آموزان در زمینه های مختلف از جمله مهارت های خود نظم بخشی، مشخصه های شخصیتی و عملکرد خانواده پرداخته اند.

این پروپوزال در قالب فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به یکی از صفحات آن قرار داده شده است:

خود نظم بخشی

خود تنظیمی به عنوان مجموعه ای از مهارت های شناختی، رفتاری و انگیزشی، نقشی کلیدی در یادگیری و موفقیت تحصیلی ایفا می کند. دانش آموزان با مهارت خود تنظیمی بالا، قادر به برنامه ریزی، مدیریت زمان، تمرکز، تلاش و غلبه بر موانع در مسیر یادگیری خود هستند.

ویژگی های شخصیتی نیز در پیشرفت تحصیلی و سلامت روان دانش آموزان نقش بسزایی دارد. عواملی مانند برون گرایی، درون گرایی، ثبات عاطفی، انعطاف پذیری و وجدان گرایی می تواند بر انگیزه، رفتار و عملکرد تحصیلی دانش آموزان تاثیر بگذارد.

خانواده به عنوان اولین محیط تربیتی، نقشی اساسی در شکل گیری شخصیت، مهارت های خود تنظیمی و عملکرد تحصیلی فرزندان دارد. عملکرد خانواده از طریق عواملی مانند روابط سالم بین اعضای خانواده، حمایت عاطفی، نظارت بر رفتار و فراهم نمودن محیطی مناسب برای یادگیری، بر دانش آموزان تاثیر می گذارد.

با توجه به اهمیت این موضوع، پژوهش حاضر با هدف مقایسه مهارت خود نظم بخشی، مشخصه های شخصیتی و عملکرد خانواده در دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی انجام شد.

هدف از این پژوهش، بررسی تفاوت های موجود بین این دو گروه از دانش آموزان در زمینه های مذکور و ارائه یافته هایی است که می تواند در برنامه ریزی های آموزشی و تربیتی برای هر دو گروه دانش آموزان مورد استفاده قرار گیرد.

مطالعات نشان داده اند که دانش آموزان تیزهوش در مقایسه با دانش آموزان عادی، از مهارت های خود نظم بخشی بالاتری برخوردارند. این مهارت ها شامل توانایی برنامه ریزی، مدیریت زمان، تمرکز، انگیزش و مقاومت در برابر وسوسه ها می شود. دانش آموزان تیزهوش به دلیل توانایی های شناختی بالا، بهتر می توانند بر رفتار خود نظارت داشته باشند و آن را کنترل کنند. همچنین، این دانش آموزان اغلب از انگیزه ی تحصیلی بالایی برخوردارند که به آنها در ارتقای مهارت های خود نظم بخشی شان کمک می کند.

تحقیقات نشان داده اند که بین دانش آموزان تیزهوش و عادی در برخی از مشخصه های شخصیتی، تفاوت هایی وجود دارد. دانش آموزان تیزهوش به طور کلی، از برون گرایی، وظیفه شناسی، انعطاف پذیری و خلاقیت بالاتری برخوردارند. همچنین، این دانش آموزان تمایل کمتری به اضطراب و افسردگی دارند. در مقابل، دانش آموزان عادی ممکن است بیشتر درون گرا، مضطرب و افسرده باشند و از عزت نفس پایین تری برخوردار باشند.

تحقیقات نشان داده اند که عملکرد خانواده در موفقیت تحصیلی دانش آموزان نقش مهمی ایفا می کند. خانواده های دانش آموزان تیزهوش به طور کلی، از سطح تحصیلات و درآمد بالاتری برخوردارند و از فرزندان خود حمایت عاطفی و تحصیلی بیشتری می کنند. همچنین، این خانواده ها انتظارات بالایی از فرزندان خود دارند و محیطی را برای آنها فراهم می کنند که در آن بتوانند به پتانسیل کامل خود دست پیدا کنند.

دانش آموزان تیزهوش و عادی در زمینه های مختلف از جمله مهارت های خود نظم بخشی، مشخصه های شخصیتی و عملکرد خانواده با یکدیگر تفاوت دارند. این تفاوت ها باید در برنامه ریزی های آموزشی و تربیتی برای این دو گروه از دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

یافته های این پژوهش می تواند به درک بهتر تفاوت های موجود بین دانش آموزان تیزهوش و عادی و ارائه برنامه های آموزشی و تربیتی متناسب با نیازهای هر دو گروه کمک کند. همچنین، این پژوهش می تواند به خانواده ها و معلمان در زمینه شناخت بهتر دانش آموزان و ارائه راهکارهای مناسب برای ارتقای مهارت های خود تنظیمی، ویژگی های شخصیتی و عملکرد تحصیلی آنها یاری رساند. با توجه به نوآوری و اهمیت موضوع پژوهش، انتظار می رود یافته های آن مورد توجه محققان، برنامه ریزان آموزشی، معلمان و خانواده ها قرار گرفته و در جهت ارتقای سطح کیفی آموزش و پرورش دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی مورد استفاده قرار گیرد.


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پروپوزال مقایسه مهارت خود نظم بخشی در دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi