دانلود ترجمه مقاله چشم انداز واقع گرایی علمی در زمینه پیشرفت های علمی بازاریابی

عنوان فارسی

چشم انداز واقع گرایی علمی در زمینه پیشرفت های علمی بازاریابی: آنالیز تست تئوری در مجلات اصلی بازاریابی

عنوان انگلیسی

A scientific realism perspective on scientific progress in marketing: An analysis of theory testing in marketing's major journals

کلمات کلیدی :

  بازاریابی؛ تست تئوری؛ اقتباس از تئوری؛ پیشرفت علمی

درسهای مرتبط مدیریت بازاریابی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2016 تعداد رفرنس مقاله : 41
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. واقعیت، پلورالیسم، و پیشرفت های علمی 3. واقع گرایی علمی، تست تئوری، و مدل حقیقت گرایی 4. مواد و روش ها 5. نتایج 6. بحث و نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – پیشرفت های علمی بازاریابی در میان عوامل دیگر بستگی به توسعه و تست تئوری هایی دارد که پدیده بازاریابی را شناسایی کرده و تشریح می کند. در نهایت، تست تئوری باید رشته های مربوط به نظریه هایی با توان پیش بینی پذیری و تفسیر پذیری بالا را رشد دهد. با استفاده از مدل واقع گرایانه القایی (هانت، 2012) در قالب چارچوبی برای پیشرفت علمی، این مطالعه سه دهه تست تئوریک منتشر شده در پنج مجله اصلی بازاریابی را مورد آنالیز قرار داده است. این تحقیق، موضوعات مربوط به تست تئوری را بررسی کرده و تئوری هایی را بسط داده که چندین بار تست شده امد و ریشه های منظم مربوط به این تئوری ها را آنالیز کرده اند. نتایج نشان می دهند که بازاریابی نقش قابل توجهی در توسعه و تست تئوری ها داشته، با این حال این پیشرفت به واسطه تئوری های نسبتاً کمی که چندین بار تست شده اند اصلاح گردیده است.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Marketing's scientific progress depends on, among other things, the development and testing of theories that explain and predict marketing phenomena. Ultimately, theory testing should advance the discipline toward broader theories with greater explanatory and predictive power. Using the inductive-realist model (Hunt, 2012) as a framework for scientific progress, this study analyzes three decades of theory testing published in five major marketing journals. The study examines issues of the amount of theory testing, the extent to which theories are tested multiple times, and the disciplinary origins of the theories that are tested. The results show that marketing has been remarkably productive in the development and testing of theories; however, that progress is tempered by the relatively few theories that are tested multiple times.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

 

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود ترجمه مقاله چشم انداز واقع گرایی علمی در زمینه پیشرفت های علمی بازاریابی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 8 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi