دانلود ترجمه مقاله مروری بر مدیریت زنجیره تامین سبز: ارائه چارچوبی مفهومی
عنوان فارسی |
مروری بر مدیریت زنجیره تامین سبز: از تحلیل کتابشناختی تا یک چارچوب مفهومی و مسیرهای پژوهشی آتی |
عنوان انگلیسی |
A review of green supply chain management: From bibliometric analysis to a conceptual framework and future research directions |
کلمات کلیدی : |
  مدیریت زنجیره تامین سبز؛ پایداری محیطی؛ چارچوب مفهومی؛ مروری بر مقالات؛ تحلیل کتابشناختی |
درسهای مرتبط | مدیریت زنجیره تامین |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 83 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. روش تحقیق 3. نگاشت استنادی و تحلیل محتوا 4. در راستای چارچوبی مفهومی 5. مسیرهای پژوهشی آتی 6. نتیجه گیری
این مطالعه به مرور پیشینه تحقیقاتی مدیریت زنجیره تامین سبز (GSCM) میپردازد و یک دیدگاه جامع در خصوص روابط ساختاری بین عوامل موثر بر GSCM ارایه میدهد. این عوامل موثر عبارتند از: محرکها، شاخصهای عملی و معیارهای عملکرد. نرمافزار HistCite برای انجام فرا تحلیل استنادی کتابسنجی در یک مجموعه شامل 1523 مقاله به کار گرفته شد. این مجموعه مقالات از پایگاه اطلاعاتی (ISI Web of Science) بدست آمده بود. مجلات، موسسات موثر و مقالات جدید در تحقیق GSCM مشخص شدهاند. تحلیل استنادی همراه با تحلیل محتوایی 39 مقاله ذکر شده، شش جریان تحقیق اساسی را شناسایی نمود: (الف) توسعه مفهومی نظریه معنابخشی، (ب) تاثیر GSCM روی عملکرد، (ج) ادغام بهرهبرداری سبز و پایدار در زنجیره تامین، (د) توسعه تولید کنندههای سبز، و (ه) مطالعات مروری و جهتگیری تحقیقات در آینده. این موضوعات منجر به پیشنهاد یک چارچوب مفهومی جامع با عوامل به صورت منطقی گروهبندی شده و هدایت روابط بین گروهها شد. در نهایت، با بررسی گرایش تحقیقات در آینده میتوان ادعا نمود که مقالات جدید در این زمینه با یافتههای مقالات اصلی همخوانی دارند، و رویکردی برای انجام تحقیقات GSCM در آینده با دوراندیشی لازم پیشنهاد شد. مقدمه: از زمان وقوع انقلاب در زنجیرههای تامین در دهه 1990، چارچوب مدیریت زیستمحیطی در شرکتها تغییر کردهاست؛ اهداف پایداری به مهمترین هدف بسیاری از سازمانها تبدیل شدهاند و شرکتها به این نتیجه رسیدهاند که ادغام روالهای مدیریت زیستمحیطی در تمامی بخشهای سازمانها برای کسب بهترین نتیجه ضروری است (سریواستاوا، ۲۰۰۷). این تغییر یک فرآیند مبتنی بر مشتری در کنار فشار بر سهامداران و رقبای زنجیره تامین شرکت های کانونی بود (سیورینگ و همکاران، 2005). بعضی از شرکتها مدیریت زیست محیطی را به عنوان یک فعالیت مفید تجاری در نظر گرفتند و به صورت داوطلبانه اقداماتی در جهت دستیابی به محیط زیست پایدار آغاز کردند. سازگار بودن با محیطزیست تنها در مورد هزینههای محرکها نیست، بلکه شامل ایجاد ارزش برای کسبوکار (ویلکرسون، ۲۰۰۵) و بهبود عملکرد مالی نیز میشود (ژو و سرکیس، ۲۰۰۴). از این دیدگاه، شرکتها پیامدهای تصمیمات استراتژیک را در کل طول عمر خود مد نظر قرار میدهند. این مفهوم مدیریت زنجیره تامین سبز (GSCM) توسط سرکیس (۲۰۰۳) به اثبات رسیده است.
This study reviews the green supply chain management (GSCM) literature and proposes a comprehensive view of the structural associations amongst the GSCM factors, viz. drivers, practice indicators and performance measures. The HistCite software was used to perform bibliometric citation meta-analysis on a sample of 1523 articles, obtained from the ISI Web of Science database. Influential journals, institutions, and trending articles in the GSCM research are revealed. Co-citation analysis coupled with content analysis of the 39 most cited articles identified six underlying research streams, namely (a) conceptual development and sense-making, (b) GSCM impact on performance, (c) integration of green and sustainable operations in the supply chain, (d) green supplier development, (e) GSCM implementation drivers, and (f) review and future research directions. This further led to proposing a comprehensive conceptual framework with logically grouped factors, and directing relationships among the groups. Finally, future research directions claimed by the trending articles in the field were aligned with the findings of the key papers, and an approach to perform non-myopic GSCM research in the future is suggested. Introduction: Since the supply chain revolution of the 1990s, environmental management framework in companies has changed; sustainability goals have become the core of many organizations’ vision, and companies have realized that integration of environmental management practices across all departments of organizations is necessary for the best outcome (Srivastava, 2007). Such change was a customer-driven process along with pressure from the stakeholders and competitors of focal company supply chains (Seuring et al., 2005). Some companies addressed environmental management as a good business practice and initiated environmentally sustainable practices voluntarily. Being environmentally friendly is not only about driving costs, but creating value for business (Wilkerson, 2005) and improving financial performance (Zhu and Sarkis, 2004). From this standpoint, companies are considering lifecycle implications of their strategic decisions. Such an implication of green supply chain management (GSCM) is demonstrated by Sarkis (2003).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.