دانلود ترجمه مقاله توسعه بازارهای خرده فروشی برق با تمرکز بر مشتری محوری
عنوان فارسی |
توسعه بازارهای خرده فروشی برق در آینده با تمرکز بر مشتری محوری |
عنوان انگلیسی |
Developing future retail electricity markets with a customer-centric focus |
کلمات کلیدی : |
  بازار خرده فروشی برق؛ شبکه هوشمند؛ تعامل با مشتری؛ منابع انرژی پراکنده؛ شبکه های نظیر به نظیر |
درسهای مرتبط | بازار برق |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 5 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2022 | تعداد رفرنس مقاله : 50 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. چشم انداز زیرساخت انرژی در حال تغییر 3. تعبیه سیاست انرژی مشتری محور 4. حمایت از جوامع در گذار انرژی 5. پذیرش فناوری تعاملی نظیر به نظیر 6. نتیجه گیری
چکیده – بازارهای خرده فروشی برق آینده برای سرعت بخشیدن به انتقال کربن خالص صفر، بایستی تقویت شوند. از اینرو، جهت استفاده کامل از فناوری های شبکه هوشمند، به کارگیری یک رویکرد مشتری محور در طراحی بازار، امری لازم تلقی می شود. بر طبق این دیدگاه، فرض بر این است که توانمندسازی مصرفکنندگان انرژی برای تبدیل شدن به یک جزء لاینفک از شبکه هوشمند به افزایش توسعه انرژیهای تجدیدپذیر و انعطافپذیری شبکه منجر میشود. مقدمه: یافته های بدست آمده حاکی از آن است که، جامعه با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بایستی به سوی جهانی بدون کربن و پایدار از لحاظ زیست محیطی گام بردارد. از اینرو در سطح جهانی، دولتها برای دستیابی به کربن خنثی، دست به ابتکاراتی زده و چارچوبهایی را ارائه داده اند که نمونه آن، انتشار کربن صفر خالص تا سال 2050 در بریتانیا است (دولت بریتانیا و " گزارش رسمی دولت در زمینه انرژی، 2020). لازم به ذکر است که، برای دستیابی به این اهداف و انتقال به یک سیستم انرژی کم کربن، توسعه فناوریهای تولید انرژی تجدیدپذیر موثر از اهمیت بالایی برخوردار است. با این وجود، با افزایش سطح نفوذ فناوری تجدیدپذیر، به منظور برقراری تعادل بین تفاوتهای پیچیده با زمان متغیر بین تقاضا و تولید، پیاده سازی مکانیسمهای مبتنی بر بازار و خدمات جانبی، امری لازم تلقی می شود (دیویس و همکاران، 2018). شبکه جدید انرژی که شبکه هوشمند نیز نامیده می شود، جزء لاینفکی از زیرساخت های اجتماعی محسوب شده و با سرعت فزاینده ای در حال رشد و تکامل است. همچنین برای ادغام کامل کاربران نهایی در سیستم انرژی، اقتصادهای بزرگ در سرتاسر جهان در حال توسعه دستگاههای اندازهگیری هوشمند در مقادیر زیاد هستند. فناوری های اندازهگیری هوشمند جمعآوری خودکار قرائتهای مربوط به مصرف ریزدانه را محقق کرده و به تسهیل ترتیبات قیمتگذاری پویا منجر می شود، که برای کاهش تقاضای انرژی به زمان روز بستگی دارد (توشار و همکاران، 2018). همچنین، بازار خردهفروشی برق در شبکه هوشمند بهعنوان یک نهاد مالی که در تعامل با مشتری است، شگل گرفته است و متشکل از تامینکنندگان انرژی لازم و رقابتی جدید می باشد. همچنین، از آنجائیکه نیاز به توسعه مداوم وجود دارد، ساختار بازار خرده فروشی برق موجود نبایستی با بروز رکود، پسروی کرده و مسیر رو به عقب را در پیش بگیرد، زیرا این موضوع یکی از ویژگی پولی لاینفک شبکه هوشمند محسوب می شود.
Future retail electricity markets require development to accelerate the net-zero carbon transition. Adopting a customer-centric approach to market design is necessary to fully utilise smart grid technologies. In this perspective we postulate that empowering energy consumers to become an integral component of the smart grid will lead to heightened renewable energy deployment and network flexibility. Introduction: Society must advance to an environmentally sustainable post-carbon world by reducing greenhouse gas emissions. Globally, governments have established initiatives and frameworks to achieve carbon neutrality, exemplified by the net-zero emissions by 2050 target set in the United Kingdom (UK Government and “Energy White Paper, 2020). Developing efficient renewable generation technologies is crucial to achieve such ambitious targets and transition to a low carbon energy system. However, as renewable technology penetration levels increase, the implementation of supporting market-based mechanisms and ancillary services is necessary to balance complex time-varying differences between demand and generation (Davis et al., 2018). The modern energy network, identified as the smart grid, is a fundamental component of societal infrastructure and is evolving at an unprecedented pace. Major economies around the world are deploying smart metering devices in vast quantities to fully integrate end-users into the energy system. Smart metering technology enables the automated collection of fine-grained consumption readings and facilitates dynamic pricing arrangements, which depend on the time-of-day to reduce energy demand (Tushar et al., 2018). The retail electricity market is embedded in the smart grid as a customer-facing financial entity comprising the incumbent and new competitive energy suppliers. The existing retail electricity market structure must not succumb to stagnation, as continued development is necessary, with it being an integral monetary feature of the smart grid.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.