عنوان فارسی |
مطالعه ای بر ارتباط مسئولیت پذیری و کمال گرایی با جهت گیری هدف در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان |
عنوان انگلیسی |
An Examination of the Relationship Between Responsibility, Perfectionism, and Goal Orientation among Islamic Azad University, Arsanjan Branch Students |
رشته مرتبط |
  روانشناسی |
درسهای مرتبط | روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه |
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟ |
سفارش پاورپوینت این پروپوزال |
1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع فارسی و انگلیسی
این پروپوزال برای رشته روانشناسی تهیه شده و در آن به بررسی موضوع مطالعه ای بر ارتباط مسئولیت پذیری و کمال گرایی با جهت گیری هدف در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان پرداخته شده است. لازم به توضیح است که ساختارهای استاندارد پروپوزال نویسی شامل بیان مساله، اهمیت انجام تحقیق، بیان اهداف و فرضیات، پیشینه تحقیق، روش تحقیق و … در این پروپوزال رعایت گردیده اند و در نتیجه مطالعه این نمونه پروپوزال می تواند روش بسیار مناسبی در راستای آشنایی بیشتر با روش های پروپوزال نویسی باشد.
دانشجویان در طول دوران تحصیلی خود با چالش های متعددی روبرو هستند که دستیابی به اهداف تحصیلی را تحت الشعاع قرار می دهد. در این میان، عواملی همچون مسئولیت پذیری، کمال گرایی و جهت گیری هدف نقشی کلیدی در تعیین مسیر و سرانجام تلاش های ایشان ایفا می کنند. مسئولیت پذیری به عنوان تعهد به انجام وظایف و پاسخگویی در قبال اعمال و نتایج آنها، خصیصه ای ارزشمند در محیط های آموزشی محسوب می شود. دانشجویان مسئولیت پذیر با برنامه ریزی، نظم و پشتکار، در جهت نیل به اهداف خود گام بر می دارند و در قبال تعهدات خود پاسخگو هستند.
این پروپوزال در قالب فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به یکی از صفحات آن قرار داده شده است:
در مقابل، کمال گرایی، تمایل به بی نقص بودن و دستیابی به استانداردهای غیرواقعی را نشان می دهد. دانشجویان کمال گرا اغلب درگیر نگرانی های افراطی در مورد عملکرد خود هستند و از اشتباه و شکست هراس دارند. این امر می تواند منجر به اضطراب، افسردگی و در نهایت افت تحصیلی شود. جهت گیری هدف نیز عاملی مهم در انگیزش و تلاش تحصیلی دانشجویان است. این مفهوم به نگرش و باورهای فرد در مورد اهداف و نحوه دستیابی به آنها اشاره دارد. دانشجویانی که جهت گیری هدف تسلطی دارند، بر یادگیری و ارتقای مهارت های خود تمرکز می کنند، در حالی که دانشجویان با جهت گیری هدف عملکردی، بیشتر به اثبات توانایی و کسب تأیید دیگران اهمیت می دهند.
با توجه به اهمیت این سه عامل در موفقیت تحصیلی، بررسی رابطه بین آنها حائز اهمیت است. مطالعات متعددی به بررسی این موضوع پرداخته اند و نتایج نشان داده است که بین مسئولیت پذیری و جهت گیری هدف تسلطی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. به عبارت دیگر، دانشجویان مسئولیت پذیر تمایل بیشتری به یادگیری و ارتقای مهارت های خود دارند و اهداف تحصیلی خود را با جدیت دنبال می کنند.
در مقابل، بین کمال گرایی و جهت گیری هدف عملکردی رابطه مثبت و بین کمال گرایی و جهت گیری هدف تسلطی رابطه منفی مشاهده شده است. بدین معنا که دانشجویان کمال گرا بیشتر به دنبال اثبات توانایی خود و کسب تأیید دیگران هستند و تمایل کمتری به یادگیری و ارتقای مهارت های خود دارند.
با وجود یافته های مطالعات پیشین، هنوز ابهاماتی در مورد ماهیت و پیچیدگی روابط بین این سه متغیر وجود دارد. به عنوان مثال، نقش واسطه ای یا تعدیل کننده عوامل دیگری مانند عزت نفس، خودکارآمدی و اضطراب تحصیلی در این روابط به طور کامل تبیین نشده است. همچنین، مطالعات کمی به بررسی تفاوت های فردی در این روابط پرداخته اند. در حالی که ممکن است رابطه بین مسئولیت پذیری، کمال گرایی و جهت گیری هدف در دانشجویان با ویژگی های شخصیتی، پیشینه تحصیلی و شرایط خانوادگی متفاوت باشد. این موارد می توانند مسیرهای پژوهشی آینده را مشخص کنند.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.