عنوان فارسی |
مطالعه ای بر ارتباط میان تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمان در ادارات تامین اجتماعی گیلان |
عنوان انگلیسی |
A Study on the Relationship between Organizational Commitment and Organizational Citizenship Behavior in Gilan Social Security Organization |
رشته مرتبط |
  مدیریت رفتار سازمانی؛ مدیریت منابع انسانی |
درسهای مرتبط | روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه |
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟ |
سفارش پاورپوینت این پروپوزال |
1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی) 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع
در این پروپوزال آماده که برای پایان نامه ای تحت همین عنوان نگاشته شده است به بررسی ارتباط شاخص های تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمان پرداخته شده و از منابع مختلف داخلی و خارجی در نگارش آن استفاده شده است و دانشجو و محقق می تواند با مبنا قرار دادن آن، پروپوزال مشابهی را برای اهداف پژوهشی خود آماده نماید. موضوعات کلیدی مورد بحث در این پروپوزال عبارتند از تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمان که هر دو از موضوعات اصلی مدیریت رفتار سازمانی محسوب می گردند. در ادامه به تشریح رفتار شهروندی سازمان (OCB) می پردازیم:
در روانشناسی صنعتی و سازمانی، رفتار شهروندی سازمانی (OCB) یک تعهد داوطلبانه فردی در یک سازمان یا شرکت محسوب می گردد که بخشی از وظایف قراردادی وی نیست. این شاخه مدیریتی از اواخر دهه 1970 مورد مطالعه و بررسی قرار می گرفته است. در سه دهه اخیر، تمایل به این رفتارها به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. رفتار سازمانی با اثربخشی کلی سازمانی پیوند خورده است، بنابراین این نوع رفتار در بین کارکنان، نتایج مطلوبی را در محیط کاری به دنبال دارد. دنیس ارگان به عنوان بنیان گذار و پدر علم OCB شناخته می شود و آن را به این شکل تعریف کرده است: یک سری رفتارهای فردی که اختیاری هستند و به طور غیرمستقیم و صریح به واسطه سیستم رسمی پاداش دهی شناخته می شوند و در مجموع باعث ارتقای عملکرد موثر سازمانی می گردند. تعریف ارگان از OCB شامل سه جنبه حیاتی است که پایه این سه ساختار می باشند: (1) اولا، OCB به عنوان یک سری رفتارهای اختیاری شناخته می شود که بخشی از وظایف کلی شغلی نیستند و کارکنان آنها را به واسطه انتخاب های شخصی خود انجام می دهند، (2) دوما، OCB فراتر از ملزومات قابل اجرا توسط وظایف رسمی شغلی هست و (3) نهایتا، OCB سهم مثبت و به سزایی در اثربخشی و بهره وری کلی سازمانی دارد.
بخشی از این پروپوزال را که در محیط ورد (WORD) نگاشته شده و قابل ویرایش می باشد را می توانید در زیر مشاهده نمایید:
سمانه –
بسیار عالی است
bagher –
مرسی از دیدگاهتون
باتشکر