دانلود ترجمه مقاله ترویج نوآوری باز در بخش دولتی از طریق نظارت بر رسانههای اجتماعی
عنوان فارسی |
ترویج نوآوری باز در بخش دولتی از طریق نظارت بر رسانههای اجتماعی |
عنوان انگلیسی |
Promoting open innovation in the public sector through social media monitoring |
کلمات کلیدی : |
  نوآوری ؛ رسانه های اجتماعی؛ روش SMM |
درسهای مرتبط | مدیریت دولتی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 63 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه تحقیق 3. یک چارچوب ارزیابی چند-دیدگاهی 4. روش تحقیق 5. یک روش SMM در دولت برای نوآوری باز 6. نتایج 7. نتیجهگیری
چکیده – بخش عمومي، با انگيزهی حاصل از «داستانهای موفقیت» متعدد پارادايم نوآوري باز در بخش خصوصي، و همچنين با افزايش پيچيدگي مسائل و نيازهاي اجتماعي، حرکت در اين راستا را با تلاش برای بهرهگيري از دانش گستردهی شهروندان براي توسعهی نوآوریها در سیاستها و خدمات عمومی، آغاز کرده است. از آنجایی که انتقال مستقیم روشهای نوآوری باز از بخش خصوصی به بخش دولتی امکان پذیر نیست، ضروری است که روشهای «شهروند-سپاری» (citizen-sourcing) مؤثری توسعه داده شوند که به نیازهای خاص بخش عمومی میپردازند، و سپس از چشماندازهای مختلف علوم مدیریتی و سیاسی، تجزیهوتحلیل و ارزیابی شوند. این مقاله به دو طریق در این راستا نقش دارد: 1) ارزیابی یک روش جدید برای نظارت بر رسانههای اجتماعی مربوط (مانند وبلاگهای سیاسی، وبسایتهای خبری، و همچنین فیسبوک، توییتر و غیره) توسط نهادهای دولتی از طریق بازیابی و ایجاد پردازش پیشرفتهی محتوای آنها و استخراج دانش خارجی در مورد حوزههای خاص فعالیت دولت یا سیاستهای عمومی مورد علاقه، به منظور ترویج و حمایت از نوآوریهای باز؛ 2) برای این منظور، یک چارچوب ارزیابی چند-دیدگاهی را بر مبنای مبانی نظری مناسب از علوم سیاسی و مدیریتی ایجاد میکند که میتواند کاربردپذیری گستردهای داشته باشد؛ این شامل سه دیدگاه ارزیابی است: یک دیدگاه سیاسی (بر اساس نظریهی مسائل اجتماعی «خرابکارانه» از علوم سیاسی)، یک دیدگاه جمعسپاری (بر اساس تحقیقات قبلی علوم مدیریتی در مورد جمعسپاری)، و یک دیدگاه انتشار (بر اساس نظریهی انتشار نوآوری راجر از علوم مدیریتی). ارزیابی فوق، بینش جالبی را در مورد این روش جدید ترویج و حمایت از نوآوری باز در بخش عمومی از طریق نظارت بر رسانههای اجتماعی، ارائه میدهد، و تواناییها و نقاط قوت آن، و در عین حال مشکلات و ناتوانیهای آن، و نیز روشها/مداخلات برای پرداختن به آنها را نشان میدهد.
Motivated by the multiple ‘success stories’ of the open innovation paradigm in the private sector, and also by the increasing complexity of social problems and needs, the public sector has started moving in this direction, attempting to exploit the extensive knowledge of citizens for the development of innovations in public policies and services. As the direct transfer of open innovation methods from the private sector to the public sector is not possible, it is necessary to develop effective ‘citizen-sourcing’ methods, which address the specific needs of the public sector, and then analyze and evaluate them from various political and management sciences' perspectives. This paper makes a two-fold contribution in this direction: i) It evaluates a novel method of monitoring relevant social media (e.g. political blogs, news websites, and also Facebook, Twitter, etc. accounts) by government agencies, by retrieving and making advanced processing of their content, and extracting from it external knowledge about specific domains of government activity or public policies of interest, in order to promote and support open innovation; ii) For this purpose it develops a multi-perspective evaluation framework, based on sound theoretical foundations from the political and management sciences, which can be of wide applicability; it includes three evaluation perspectives: a political perspective (based on the ‘wicked’ social problems theory from the political sciences), a crowd-sourcing perspective (based on previous management sciences research on crowd-sourcing) and a diffusion perspective (based on Roger's diffusion of innovation theory from management sciences). The above evaluation provides interesting insights into this novel method of promoting and supporting open innovation in the public sector through social media monitoring, revealing its capabilities and strengths, and at the same time its problems and weaknesses as well, and also ways/interventions for addressing the latter.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.