دانلود پروپوزال ارتباط خودکارآمدی، اهمال کاری و اضطراب امتحان با میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

عنوان فارسی

مطالعه ای بر ارتباط خودکارآمدی، اهمال کاری و اضطراب امتحان با میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

عنوان انگلیسی

A study on the relationship between self-efficacy, procrastination and exam anxiety with students' academic achievement

رشته مرتبط :

  روانشناسی

درسهای مرتبط روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است سال تهیه : 1402
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) کیفیت نگارش : طلایی
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟

سفارش پاورپوینت این پروپوزال

قیمت دانلود :
83,700 تومان
فهرست مطالب

1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع فارسی و انگلیسی

سفارش پروپوزال
شرح موضوع

این پروپوزال برای مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تهیه شده و در آن به مطالعه ای بر ارتباط خودکارآمدی، اهمال کاری و اضطراب امتحان با میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پرداخته شده است. سرفصل های استاندارد پروپوزال نویسی در این پروپوزال رعایت گردیده اند. این سرفصل ها شامل بیان مساله، ضرورت انجام تحقیق، بیان اهداف و فرضیات، پیشینه تحقیق، روش تحقیق و … می باشند.

در طی چند دهه گذشته، توجه به عواملی که بر پیشرفت تحصیلی تأثیر می‌گذارند، بیش از پیش افزایش یافته است. این اهمیت زیاد به دلیل پیچیدگی های جهان امروز و نیاز به مدیران و معلمانی است که به طور آگاهانه برای فراهم کردن محیطی مناسب برای رشد و پیشرفت تلاش می‌کنند. امروزه، تمرکز آموزشی از ارائه برنامه‌های آموزشی و مدیریت رفتارهای کلاسی به سوی پرورش دانش‌آموزان با انگیزه و راهبردی منتقل شده است.

این پروپوزال در قالب فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به یکی از صفحات آن قرار داده شده است:

اهمال کاری و اضطراب امتحان

یکی از عوامل مهمی که در پیشرفت تحصیلی نقش بسزایی ایفا می‌کند، خودکارآمدی است. خودکارآمدی به ویژگی‌های شخصیتی فرد در مواجهه با مشکلات و دستیابی به اهداف اشاره دارد. این ویژگی‌ها شامل اعتماد به نفس، تلاشگری، تسلیم نشدن در برابر ناکامی، تنظیم خود و رهبری شخصیتی است. این عوامل می‌توانند حتی بیشتر از هوش و توان یادگیری فرد به توسعه و پیشرفت تحصیلی او کمک کنند.

به عنوان مثال، یک دانش‌آموز ممکن است در هوش و توانایی یادگیری متوسطی داشته باشد، اما با اعتماد به نفس بالا، تلاش بیشتر و توانایی مدیریت خودش، موفقیت بیشتری در مسیر تحصیلی‌اش ایجاد نماید. از سوی دیگر، دانش‌آموزی که هوش و توانایی یادگیری بالایی دارد، اما اعتماد به نفس کم و یا تسلیم‌شدگی زیادی به هنگام ناکامی نشان می‌دهد، ممکن است نتواند به بهترین شکل از ظرفیت‌های خود استفاده کند و در مسیر تحصیلی‌اش موفقیت کامل را نداشته باشد.

علاوه بر این، این عوامل می‌توانند در جامعه‌ی آموزشی تأثیر مثبتی داشته باشند. مثلاً، معلمان می‌توانند با ایجاد محیطی حاکم بر اعتماد به نفس و تشویق به تلاش، دانش‌آموزان را به رشد و پیشرفت تحصیلی تشویق کنند. همچنین، مدارس می‌توانند برنامه‌هایی اجرا کنند که به تقویت خودکارآمدی و شخصیت دانش‌آموزان کمک کنند، از جمله برنامه‌های تربیتی و مشاوره.

بنابراین، توجه به عوامل شخصیتی و روان‌شناختی نه تنها درک بهتری از پیشرفت تحصیلی فراهم می‌کند، بلکه این دانش می‌تواند به مدیران و معلمان کمک کند تا بهترین راهکارها را برای پشتیبانی از دانش‌آموزان خود اتخاذ کنند. در نهایت، این رویکرد باعث می‌شود که آموزش و پرورش به دیدی جامع‌تر و انسان‌مدارتر بنگرد و از این راه، جامعه‌ی ما به سوی رشد و پیشرفت بیشتری پیش برود.

خودکارآمدی، اهمال کاری و اضطراب امتحان به طور مستقیم با میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان ارتباط دارند. خودکارآمدی به عنوان اعتقاد فرد به توانایی خود در انجام وظایف و مواجهه با چالش‌ها تعریف می‌شود. افرادی که در این اعتقاد قوی هستند، اغلب بهترین ها را از خود به جلو می‌کشانند و در تلاش برای دستیابی به اهداف خود پیگیر هستند. از سوی دیگر، اهمال کاری به تمایل فرد به انجام کارها وظایف خود با کیفیت کمتر یا حتی عدم انجام آنها به دلیل تنبلی یا عدم تمایل است. افرادی که در این ویژگی ضعیف هستند، ممکن است به سختی به اهداف خود برسند و پیشرفت تحصیلی کمتری داشته باشند.

همچنین، اضطراب امتحان نیز می‌تواند به طور مستقیم بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر بگذارد. افرادی که دچار اضطراب امتحان هستند، ممکن است توانایی خود را در مواجهه با آزمون‌ها کمتر احساس کنند و در نتیجه، عملکردشان در آزمون‌ها کاهش یابد. اضطراب می‌تواند باعث اختلال در تمرکز، حافظه و حتی تصمیم‌گیری شود که همگی عوامل اساسی در موفقیت تحصیلی هستند. بنابراین، افزایش خودکارآمدی، کاهش اهمال کاری و کنترل اضطراب امتحان می‌تواند بهبودی قابل توجه در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان داشته باشد.


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پروپوزال ارتباط خودکارآمدی، اهمال کاری و اضطراب امتحان با میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi