عنوان فارسی |
محورهای اصلی در استارت آپ ها: عوامل موثر بر نوآوری مدل کسب و کار در استارت آپ ها |
درسهای مرتبط |
  مدیریت کسب و کار |
تعداد اسلاید : 30 | فرمت : ppt |
قابلیت چاپ و پرینت : دارد | کیفیت طراحی : طلایی |
سال طراحی : 1403 | برای ارائه کلاسی مناسب است؟ بله |
قابلیت ویرایش : دارد | برای دفاعیه ارشد و دکتری مناسب است؟ بله |
دریافت ترجمه مقاله این پاورپوینت : | دانلود ترجمه مقاله محورهای اصلی در استارت آپ ها |
در طول دو دهه گذشته، مدل های کسب و کار و مدل کسب و کار مورد توجه فراوان دانشگاهیان و متخصصان قرار گرفته است. مدل کسب و کار به عنوان یک منبع متمایز برای مزیت رقابتی و بنابراین ابزاری ارزشمند در محیط های کسب و کار رقابتی شناخته شده است. برابر مطالعه IBM Global CEO در سال 2008، 70% مدیران ارشد کسب و کارها و رهبران بخش عمومی اظهار داشتند که موسسه های آنها برای ایجاد ارزش افزوده به نوآوری مدل کسب و کار نظر دارند. نوآوری مدل کسب و کار نه تنها برای شرکت های بزرگ چندملیتی، بلکه برای شرکت های کوچک و فعالیت های اقتصادی جدید (یا استارت آپ ها) تحت تاثیر تغییرات در مدل کسب و کار آنها قرار دارد. در استارت آپ ها، یک نوآوری در مدل کسب و کار تغییر محور کاری نامیده می شود و این بخاطر سادگی پیاده سازی و فرآیند سریع تصمیم گیری در شرکت های جوان، می تواند جذاب باشد. به علاوه به نظر می رسد استارت آپ ها بیش از شرکت های متصدی با نوآوری مدل کسب و کار روبرو می شوند، چراکه احتمال اینکه اولین مدل کسب و کار بنیان گذاران استارت آپ ها فوراً بدون خطا در محیط با ابهام بالا جواب بدهد، اغلب احتمالی پایین است.
همچنین منطقی است که فرض کنیم عوامل موثر نوآوری مدل کسب و کار در شرکت های متصدی و استارت آپ ها متفاوت هستند. برای نمونه تاثیر بنیان گذاران در استارت آپ ها بیش از تاثیر آنها در شرکت های متصدی است که در آنها ممکن است بنیان گذاران تنها به عنوان سهام دار دخیل باشند یا شاید شرکت را ترک کرده باشند. به علاوه بجای محرکی مانند یک بحران یا تغییر در بازار (مانند شرکت های متصدی)، یک استارت آپ ممکن است تنها بخاطر این که تجربهای در بازار ندارد، مدل کسب و کار نادرستی را انتخاب کرده باشد.
بنابراین پژوهش جداگانهای برای نوآوری مدل کسب و کار در این زمینه ها، یعنی شرکت های متصدی و استارت آپ ها توصیه می شود. در کل تلاش زیادی توسط پژوهشگران در بررسی نوآوری مدل کسب و کار و تعریف کاربرد و تاثیرات آن بر یک شرکت صورت گرفته است. مزیت های فراوانی از نوآوری مدل کسب و کار از طریق این پژوهش ها شناسایی شده است، مانند افزایش عملکرد مالی، توان تقویت موقعیت راهبردی شرکت، و قدرت جذب مشتری های جدید. با این حال، در حالی که انواع پژوهش ها در مورد نوآوری مدل کسب و کار در شرکت های متصدی در دسترس است، پژوهش در زمینه نوآوری مدل کسب و کار در استارت آپ ها یعنی تغییر محور کاری نسبتاً محدودتر است.
این پاورپوینت در 30 اسلاید آماده شده و در ادامه نیز، اسلاید شماره 20 آن قرار داده شده است:
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.