عنوان فارسی |
بررسی نقش حمایت سازمانی در بهبود بهره وری پرسنل |
درسهای مرتبط |
  مدیریت رفتار سازمانی |
تعداد اسلاید : 29 | فرمت : pptx |
قابلیت چاپ و پرینت : دارد | کیفیت طراحی : طلایی |
سال طراحی : 1403 | برای ارائه کلاسی مناسب است؟ بله |
قابلیت ویرایش : دارد | برای دفاعیه ارشد و دکتری مناسب است؟ بله |
دریافت ترجمه مقاله این پاورپوینت : | دانلود ترجمه مقاله تاثیر حمایت سازمانی بر عملکرد کارکنان |
سیستم های تولید سیستم های ماشینی-انسانی متشکل از تجهیزات و پرسنل تولید هستند. محققان و متخصصان زیادی در ساخت سیستم های تولید انعطاف پذیر (FMS) بر انعطاف پذیری تجهیزات تولید، توجه کمتر به انعطاف پذیری کارکنان و تاثیرات گذر از تولید سنتی به تولید انعطاف پذیر بر کارکنان خط مقدم تاکید کردند. محققان بر این باورند که طبیعتاً کارکنان خط مقدم به عنوان افرادی بسیار باهوش توانایی غلبه بر چالش ها را دارند و به راحتی می توانند از توانمندی های خود در تولید انعطاف پذیر استفاده کنند. اما تجربه عملی ما و بررسی های اولیه نشان می دهد که تولید انعطاف پذیر الزامات جدیدی را برای کارکنان خط مقدم به دنبال دارد که ممکن است این کارکنان در مواجهه با آنها به تنهایی دچار مشکل شوند.
این پاورپوینت در 29 اسلاید آماده شده و در ادامه نیز اسلاید شماره 7 آن قرار داده شده است:
در سیستم تولید سنتی که یک محصول تولید می شود، کار خط مقدم عمدتاً کار بر اساس نیروی کار است و ارزیابی عملکرد بر اساس کارآیی و کیفیت می باشد. اما در FMS که انواع محصولات را تولید می کند، کار خط مقدم به انجام کارهایی نیز نیاز دارد که کارکنان باید توجه بیشتری به تفاوت های کار ناشی از نوع محصول داشته باشند، همواره شیوه کسب اطلاعات خاص و استانداردهای کار برای ارائه محصولات جدید یاد بگیرند، با اعضای تیم در حل مسائل تولید ناشی از نوع محصول و ارائه محصولات جدید همکاری کنند، و ابتکار عمل بیشتری در پیشگیری از وقوع مشکلات داشته باشند و همواره در جهت بهبودی تلاش کنند. کارکنان خط مقدم به راحتی نمی توانند خود را با کار فیزیکی در پاسخ به الزامات کاری که در بالا عنوان شد، وفق دهند. بنابراین مدیریت منابع انسانی نیز باید در جهت بالا بردن سطح مهارت ها و ابتکار عمل در کار کارکنان خط مقدم، بکار گرفته شود تا از افت بازدهی تولید و کاهش کیفیت محصول در طول گذر به تولید انعطاف پذیر اجتناب شود.
در ادامه، اسلاید شماره 25 این پاورپوینت، قرار داده شده است:
طبق نظریه تبادل اجتماعی (SET) و نظریه حمایت سازمانی، شرکت ها باید از کارکنان خط مقدم حمایت کنند تا این کارکنان، انگیزه بیشتری برای کار سخت و رسیدن به عملکرد بهتر داشته باشند. محققان “مدیریت منابع انسانی حمایتی” را مطرح کرده اند که می گوید شرکت ها باید با درک و شناخت سازمانی، ایجاد انگیزه درونی و نتایج خوب کار از کارکنان حمایت کنند. گرچه تحقیقات زیادی درباره کارکنان صنایع خودروسازی چین وجود دارد، اما تحقیقات اندکی در زمینه عملکرد کارکنان خط مقدم در حوزه تولید انعطاف پذیر صورت گرفته است. با وجود اینکه ارتباط حمایت سازمانی و عملکرد کارکنان (EP) به خوبی بررسی و مطالعه شده است، تاثیر مکانیسم ها و نقش ویژه حمایت سازمانی بر عملکرد کارکنان خط مقدم هنوز به خوبی شناخته نشده است و شواهد تجربی در این زمینه وجود ندارد.
این مقاله با بررسی رابطه بین حمایت سازمانی و عملکرد کارکنان خط مقدم بر اساس نظریه تبادل اجتماعی و نظریه حمایت سازمانی به تحقیقات این حوزه کمک می کند. چهار شاخص جدید در مورد عملکرد کارکنان خط مقدم شناسایی شده است. بعلاوه یک مدل مفهومی برای روشن شدن رابطه بین حمایت سازمانی، حس تعلق (SB)، حس ترس (SA)، عدالت سازمانی (OJ)، و EP ایجاد شده است. حمایت سازمانی به حمایت تقویت کننده و حمایت بازدارنده تقسیم بندی شده است و بر این اساس، نتایج نشان می دهد که حمایت سازمانی تقویت کننده (ROS) تاثیری مثبت بر عملکرد جدید کارکنان خط مقدم دارد و SB (حس تعلق) نقش تعدیل کننده قوی بین آنها ایفا می کند. حمایت سازمانی بازدارنده (IOS) نقش مهمی در SA (حس ترس) کارکنان دارد، اما SA تاثیری بر عملکرد جدید کارکنان خط مقدم ندارد. OJ (عدالت سازمانی) نقش تعدیل کننده مهمی بین حمایت سازمانی و نگرش کارکنان ایفا می کند.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.