دانلود پاورپوینت مقاله تخصیص ایستگاه شارژ خودروی الکتریکی پلاگین در شبکه توزیع

عنوان فارسی

تخصیص بهینه ایستگاه های شارژ خودروی برقی پلاگین در سیستم توزیع متصل به تولید پراکنده

درسهای مرتبط

  انرژی های نو

تعداد اسلاید : 26 فرمت : pptx
قابلیت چاپ و پرینت : دارد کیفیت طراحی : طلایی
سال طراحی : 1403 برای ارائه کلاسی مناسب است؟ بله
قابلیت ویرایش : دارد برای دفاعیه ارشد و دکتری مناسب است؟ بله
دریافت ترجمه مقاله این پاورپوینت : دانلود ترجمه مقاله تخصیص ایستگاه شارژ خودروی الکتریکی پلاگین در شبکه توزیع
پاورپوینت مهندسی برق
قیمت دانلود :
59,900 تومان
توضیحات

شارژ خودروهای برقی، آینده حمل‌ونقل پاک، این جمله به خوبی نشان‌دهنده تحولی بزرگ در صنعت خودرو است. با گسترش روزافزون استفاده از خودروهای برقی، نیاز به زیرساخت‌های شارژ مناسب و کارآمد بیش از پیش احساس می‌شود. از ایستگاه‌های شارژ سریع در بزرگراه‌ها تا شارژرهای خانگی، گزینه‌های متنوعی برای شارژ این خودروها در دسترس است. پیشرفت‌های تکنولوژی در زمینه باتری‌ها و شارژر‌ها، سرعت شارژ را افزایش داده و برد حرکتی خودروهای برقی را بهبود بخشیده است. با توجه به مزایای فراوان خودروهای برقی از جمله کاهش آلودگی هوا و وابستگی کمتر به سوخت‌های فسیلی، می‌توان آینده‌ای روشن برای این فناوری متصور شد.

استفاده از خودروهای الکتریکی (EV ها) به خاطر تولید زیاد گازهای گلخانه ای (GHG) از طرف بخش حمل و نقل، در بسیاری از کشورها به عنوان جایگزین خودروهای دارای موتور احتراقی جهت کاهش میزان گازهای GHG منتشر شده به درون اتمسفر، سریعاً رو به افزایش است. افزایش سریع EV ها در بسیاری از کشورهای سراسر جهان نیز بخاطر افزایش تخلیه شدن منابع نفتی علاوه بر تاثیرات زیست محیطی آن می باشد. بنابراین، ازدیاد EV ها که بدون سر و صدا، ایمن تر، بدون آلودگی و کم مصرف می باشند، در حال رخ دادن است.

این پاورپوینت در 26 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 2 آن قرار داده شده است:

شارژ خودروی برقی

استفاده از EV ها بجای خودروهای متداول، مزایای زیست محیطی دارد و همچنین برای شبکه توزیع برق نیز مفید است زیرا EV ها می توانند به پشتیبانی فرکانسی/ولتاژی کمک کنند و به عنوان رزروهای چرخان عمل کنند. با این حال، عدم تناسب EV ها در شبکه توزیع می تواند اثرات مضری از نظر انحراف ولتاژ از محدوده های قابل قبول، کاهش کیفیت توان و افزایش تلفات توان داشته باشد. این اثر مضر را می توان با بکارگیری تولید پراکنده (DG) در شبکه توزیع، حل کرد. سیستم های فتوولتائیک (PV)، بخاطر کاهش پیوسته قیمت پانل های خورشیدی و دیگر لوازم جانبی، و همچنین فراوانی انرژی از نور خورشید، نویدبخش ترین DG ها می باشند. نرخ نصب سیستم های PV در سراسر جهان هر ساله بیش از 70 گیگاوات است. سیستم های PV می توانند اثرات مضر EV ها در شبکه توزیع را از طریق پشتیبانی ولتاژ و پیک سایی، برطرف کنند.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 22 این پاورپوینت قرار داده شده است:

کمینه سازی اتلاف شبکه

یکی از چالش های عمده در پذیرش EV ها در بسیاری از جوامع، دسترسی به امکانات شارژ است. سه نوع شارژر EV وجود دارد: شارژهای سطح 1، سطح 2 و سطح 3. از میان این شارژرهای EV، شارژرهای سطح 3، سریعترین و معمولاً غیر آنبورد می باشند و پس از آن سطح 2 و سپس سطح 1 از لحاظ سرعت قرار دارند، که هر دو شارژهای آنبورد می باشند. یک شارژر سطح 3، می تواند یک EV را در کمتر از 1 ساعت بطور کامل شارژ کند، درحالی که شارژهای سطح 1 و 2 نیاز به زمان بیشتری دارند. ازدیاد EV ها در بخش حمل و نقل باعث انجام مطالعات متعددی در مورد مکانیابی استراتژیک ایستگاه های شارژ EV ها (EVCSها) در شبکه توزیع شده است. علت این است که اگر EVCS ها در مقیاس بزرگ به دقت در شبکه توزیع تلفیق نشوند، می توانند سیستم های قدرت را به خطر بیاندازند، زیرا پتانسیل نامتوازن سازی فیدرهای توزیع و افزایش سطوح جریان و جریان دو طرفه را دارند. علاوه بر آن، EV هایی که شارژ می شوند، احتمالاً ممکن است شبکه توزیع را ترک کنند که این امر تلفات توان و تغییرات ولتاژ فراتر از حد مجاز برای شبکه توزیع بوجود می آورد. بنابراین، مکان یابی بهینه EVCS ها در شبکه توزیع برای محدود کردن این مسائل مهم است. اکثر مطالعات بر استفاده از روش های ابتکاری برای مکانیابی بهینه EVCS ها در شبکه توزیع جهت محدود کردن تاثیر EVCS تمرکز کرده اند. مزیت اصلی استفاده از روش های ابتکاری این است که پاسخ فوری که براحتی قابل درک و اجرا هستند، فراهم می کنند. همچنین، الگوریتم های ابتکاری به این علت مفید هستند که پاسخ های سریع و کوتاه مدت قابل اجرا برای مسائل زمان بندی و برنامه ریزی حاصل می کنند.

شارژ خودروهای برقی: گامی به سوی آینده

خودروهای برقی به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای فناوری در حوزه حمل‌ونقل، توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. این خودروها با حذف کامل موتورهای احتراقی و استفاده از انرژی الکتریکی، آلودگی هوا را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند و گامی موثر در جهت حفظ محیط زیست محسوب می‌شوند. اما یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مالکان خودروهای برقی، نحوه شارژ آن‌ها و زیرساخت‌های موجود برای این منظور است.

با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت خودروهای برقی، توسعه زیرساخت‌های شارژ اهمیت بیشتری پیدا کرده است. ایستگاه‌های شارژ عمومی، شارژرهای خانگی و حتی امکان شارژ در برخی اماکن عمومی مانند مراکز خرید و رستوران‌ها، از جمله روش‌هایی هستند که برای شارژ خودروهای برقی در نظر گرفته شده‌اند. علاوه بر این، پیشرفت‌های تکنولوژی در زمینه باتری‌ها، سرعت شارژ را افزایش داده و برد حرکتی خودروهای برقی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده‌اند.

با توجه به روند رو به رشد تولید و فروش خودروهای برقی، آینده‌ای روشن برای این فناوری پیش‌بینی می‌شود. دولت‌ها و شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان، سرمایه‌گذاری‌های زیادی را در زمینه توسعه زیرساخت‌های شارژ و تولید باتری‌های با کارایی بالاتر انجام می‌دهند. همچنین، با پیشرفت تکنولوژی شارژ بی‌سیم، امکان شارژ خودروها بدون نیاز به کابل و اتصال فیزیکی فراهم خواهد شد.

با گسترش استفاده از خودروهای برقی، هزینه‌های تولید این خودروها کاهش یافته و در نتیجه قیمت آن‌ها برای عموم مردم مقرون به صرفه‌تر خواهد شد. علاوه بر این، با افزایش تعداد خودروهای برقی در جاده‌ها، آلودگی هوا کاهش یافته و کیفیت زندگی شهروندان بهبود خواهد یافت. در مجموع، می‌توان گفت که آینده شارژ خودروهای برقی بسیار امیدوارکننده است و این فناوری نقش مهمی در شکل‌دهی آینده حمل‌ونقل ایفا خواهد کرد.


سفارش ترجمه

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود پاورپوینت مقاله تخصیص ایستگاه شارژ خودروی الکتریکی پلاگین در شبکه توزیع”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هجده =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi