عنوان فارسی |
بررسی تعاریف و مبانی واقعیت افزوده: بررسی فناوری حرکت محور، الگو محور و مکان محور |
درسهای مرتبط |
  مهندسی کامپیوتر؛ فناوری اطلاعات |
تعداد اسلاید : 18 | فرمت : pptx |
قابلیت چاپ و پرینت : دارد | کیفیت طراحی : طلایی |
سال طراحی : 1403 | برای ارائه کلاسی مناسب است؟ بله |
قابلیت ویرایش : دارد | برای دفاعیه ارشد و دکتری مناسب است؟ بله |
یافته های بدست آمده حاکی از آن است که واقعیت افزوده (AR) یک تجربه تعاملی از یک محیط دنیای واقعی است که بواسطه اطلاعات ادراکی ایجاد شده از طریق کامپیوتر، اشیائی که در دنیای واقعی قرار دارند برخی از مواقع در طی چند موقعیت حسی، نظیر دیداری، شنوایی، لمسی، سوماتوسنسوری و بویایی تقویت میشوند. همچنین، AR به عنوان سیستمی که از سه ویژگی اساسی یعنی ترکیبی از دنیای واقعی و مجازی، تعامل زمان واقعی، و ثبت دقیق سه بعدی اشیاء مجازی و واقعی برخوردار است، تعریف می شود. همچنین، اطلاعات حسی همپوشی شده میتواند سازنده (قابل افزودن به محیط طبیعی)، یا مخرب (پوشش محیط طبیعی) باشد. شایان ذکر است که این تجربه به صورت یکپارچه با دنیای فیزیکی در هم آمیخته است و به عنوان یک جنبه فراگیر از محیط واقعی تلقی میشود. از اینرو، واقعیت افزوده به تغییر درک انسان از یک محیط دنیای واقعی منجر می شود، در حالیکه به طور کامل، واقعیت مجازی به جایگزینی محیط دنیای واقعی کاربر با محیط شبیه سازی شده می پردازد. همچنین، واقعیت افزوده با دو اصطلاح مترادف یعنی واقعیت ترکیبی و واقعیت مبتنی بر رایانه در ارتباط است.
این پاورپوینت در 18 اسلاید آماده شده و در ادامه نیز، اسلاید شماره 8 آن قرار داده شده است:
بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که واقعیت افزوده (AR)، یک نسخه بهبود یافته از دنیای فیزیکی واقعی می باشد که با استفاده از عناصر بصری دیجیتال، صوت یا دیگر محرک های حسی ارائه شده از طریق فناوری حاصل می شود. همچنین لازم به ذکر است که واقعیت افزوده (AR)، یک روند در حال پیشرفت در میان شرکت هایی می باشد که در زمینه رایانش موبایل و کسب و کار، در حال فعالیت هستند. همچنین، یافته های بدست آمده حاکی از آن است که یکی از اهداف اصلی واقعیت افزوده در زمان افزایش جمع آوری و تحلیل داده ها، برجسته سازی ویژگی های خاص دنیای فیزیکی، تقویت درک ویژگی های مربوطه و دستیابی به بینش هوشمند است که میتواند در دنیای واقعی مورد استفاده قرار گیرد. این ابر داده ها می توانند در زمینه اطلاع رسانی در مورد تصمیمگیری شرکت ها و کسب بینش در خصوص عادات مصرفی و غیر موثر واقع شوند.
واقعیت افزوده در حال توسعه و گسترش در میان طیف گسترده ای از کاربردها است. از زمان ارائه این مفهوم، بازاریابان و شرکت های فناوری ملزم شده اند با این تصور که واقعیت افزوده چیزی بیش از یک ابزار بازاریابی نیست، مقابله کنند. با توجه به موارد ذکر شده، شواهدی وجود دارد که حاکی از آن است که مصرفکنندگان، استفاده ملموس از واقعیت افزوده را آغاز کرده اند و آن را به عنوان بخش لاینفکی از فرآیند خرید خود تلقی می کنند. به عنوان مثال، برخی از کسانی که به تازگی در بخش خرده فروشی پذیرفته شده اند، فناوری هایی را ارائه داده اند که با هدف افزایش تجربه خرید مصرف کننده طراحی شده اند. همچنین با ترکیب واقعیت افزوده در اپلیکیشن های کاتالوگ، فروشگاهها شرایطی را ایجاد می کنند که بواسطه آن، مصرفکنندگان می توانند تصور کنند که محصولات مختلف در محیط های مختلف چگونه ظاهر می شوند. به طور مثال در مورد مبلمان، خریداران، دوربین را به سمت اتاق مناسب گرفته و محصول در پیش زمینه مشاهده می شود.
همچنین، واقعیت افزوده می تواند در بخشهای دیگری نیز نظیر مراقبت های بهداشتی موثر واقع شده و حتی از نقشهای بیشتر و تاثیرگذارتری نیز برخوردار باشد. یکی از روش ها، از طریق اپلیکیشن هایی است که باعث می شود، زمانیکه کاربران دستگاه تلفن همراه خود را بر روی تصویر هدف حرکت می دهند تصاویر 3D از سیستم های مختلف بدن را مشاهده کنند. به طور مثال، واقعیت افزوده می تواند برای متخصصان پزشکی در طی دوره آموزشی خود یک ابزار یادگیری قدرتمند محسوب شود. برخی از کارشناسان از مدت ها پیش بر این باور بوده اند که که دستگاه های پوشیدنی میتوانند پیشرفتی در زمینه واقعیت افزوده محسوب شوند. علاوه بر این، با وجود اینکه گوشیهای هوشمند و تبلت ها قسمت کوچکی از چشم انداز کاربر را نمایش می دهند برای مثال، عینک هوشمند، در صورتیکه به اندازه کافی برای تبدیل شدن به جریان اصلی توسعه یابد، ممکن است ارتباط کامل تری بین دو حوزه واقعی و مجازی را ارائه دهد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.