دانلود ترجمه مقاله موقعیت بهینه سیستم مهار بازویی برای ساختمان های بتن آرمه باخیز بالا
عنوان فارسی |
موقعیت بهینه سیستم مهار بازویی برای ساختمان های بتن آرمه باخیز بالا تحت بارگذاری های زمین لرزه و باد |
عنوان انگلیسی |
Optimum Position of Outrigger System for High-Rise Reinforced Concrete Buildings Under Wind And Earthquake Loadings |
کلمات کلیدی : |
  مهار بازویی؛ سیستم خرپای تسمه ای؛ باد؛ زمین لرزه؛ جابه جایی جانبی |
درسهای مرتبط | مهندسی عمران و شهرسازی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : (American Journal of Engineering Research (AJER |
سال انتشار : 2013 | تعداد رفرنس مقاله : 13 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 1.1. مقدمه ای بر مهار بازویی 1.2. مفاهیم سازهای 1.3. استفاده از مهارهای بازویی 1.4. مسائل همراه با مهار بازویی 2. رفتار مهارهای بازویی 3. اهداف و جزئیات مربوط به این مطالعه 4. نتایج و بحث و بررسی 4.1. رانش 4.2. نیروهای محوری ستون 4.3. لنگرها 5. نتیجه گیری
مقدمه: بشر همواره به دنبال راه حلی برای رسیدن به ارتفاع و اوج گرفتن بوده است. از ساخت هرم های باستانی گرفته تا آسمان خراش های امروزی، نماد تمدن و ثروت همواره با سازه های با عظمت و دیدنی نشان داده شده می شود. امروزه توان اقتصادی و رهبری با آسمان خراش به نمایش گذاشته می شود و معمولا بین انسان ها برای داشتن بلندترین ساختمان رقابت وجود دارد. تلاش فناناپذیر برای دستیابی به ارتفاع فرصت های خوبی را برای حرفه ساختمان سازی به وجود آورده است. از قاب های لنگر اولیه گرفته تا سازه های مگا مهاربندی شده فراموثر، حرفه ساختمان سازی راه طولانی را طی کرده است. توسعه آنالیز سازه ای در سال های اخیر و نرم افزار طراحی همراه با پیشرفت در روش اجزاء محدود باعث ایجاد شکل های سازه ای و نوآوری در معماری می شود. هرچند؛ افزایش تمرکز بر روی آنالیز کامپیوتری را نمی توان به عنوان یک راه حل برای برطرف کردن چالش های موجود در حرفه راه و ساختمان در نظر گرفت. با درک رفتار سازه ای می توان به این نکته پی برد که ابزارهای محاسبه درحقیقت عناصری هستند که موجب تغییر روش طراحی و ساخت سازه ها می شوند. طراحی ساختمان خراش ها معمولا به وسیله بارهای جانبی که بر سازه تحمیل می شود، کنترل می گردد. چون مدل ساختمان ها بلند و باریک است، مهندس ساختمان برای تحقق پیش نیازهای رانش در زمان حداقل سازی تاثیر معماری سازه با چالش های متعددی مواجه می شود. در پاسخ به این چالش، حرفه راه و ساختمان انبوهی از طرح های جانبی را برای ساختمان های بلند در سرتاسر جهان پیشنهاد می کند. طراحی سازه های لاغر و باریک به وسیله سه عامل مهم یعنی استحکام (ظرفیت مواد)، سختی (رانش) و قابلیت تعمیر (درک حرکت و شتاب) کنترل می شود، در ایجاد این عوامل کنش یا رفتار بارگذاری جانبی برای مثال باد نقش مهمی ایفا می نمایند. علاوه برآن؛ می توان گفت هندسه ساختمان عاملی است که در طراحی نقش به سزایی دارد. هرچند؛ ساختمان بلند و لاغرتر می شود، فرایند رانش اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. ایجاد تناسب در کارایی عضو که مبتنی بر ماکزیمم جابه جایی جانبی است جایگزین طراحی مبتنی بر معیار تنش مجاز خواهد شد. از طریق طراحی یک سازه که دارای خیز بالایی است میتوان به ضرورت وجود عواملی مانند تعداد ستونها، اندازه و شکل هسته بتن و حتی ابعاد اصلی خود سازه پی برد. محدودیت های ساختمان باید فورا تعریف گردند و بخشی از متغیرهای مجهول و ناشناخته باید شناسایی و حل شوند اما آنچه که باید در این میان به آن بیشتر توجه نمود، هندسه سیستم سازهای در داخل پارامترهای اصلی است که منجر به شناسایی یک طراحی موثر خواهد شد. بدون شک عاملی که می تواند به کنترل طراحی در سازه های بلند کمک کند بیشتر اوقات به عنوان یک حالت تنش زای کامل در نظر گرفته نمی شود ولی رانش ساختمان دارای چنین ویژگی خواهد بود. سیستم های جانبی سازه ای متعددی وجود دارد که در طراحی ساختمان های با خیز بالا مورد استفاده قرار می گیرند، از آن جمله می توان به قاب های برشی، خرپاهای برشی، قابهایی با هسته برشی، لوله های تیرپایه ای، لوله های خرپایی یا مشبک و اَبَرقابها اشاره کرد. هرچند؛ مهارهای بازویی و سیستم خرپاهای تسمه ای نقش مهمی را در کنترل رانش ساختمان ایفا می نمایند.
INTRODUCTION: Mankind had always fascinated for height and throughout our history, we have constantly sought to metaphorically reach for the stars. From the ancient pyramids to today‟s modern skyscraper, a civilization‟s power and wealth has been repeatedly expressed through spectacular and monumental structures. Today, the symbol of economic power and leadership is the skyscraper. There has been a demonstrated competitiveness that exists in mankind to proclaim to have the tallest building in the world. This undying quest for height has laid out incredible opportunities for the building profession. From the early moment frames to today‟s ultra-efficient mega-braced structures, the structural engineering profession has come a long way. The recent development of structural analysis and design software coupled with advances in the finite element method has allowed the creation of many structural and architecturally innovative forms. However, increased reliance on computer analysis is not the solution to the challenges that lie ahead in the profession. The basic understanding of structural behavior while leveraging on computing tools are the elements that will change the way structures are designed and built. The design of skyscrapers is usually governed by the lateral loads imposed on the structure. As buildings have gotten taller and narrower, the structural engineer has been increasingly challenged to meet the imposed drift requirements while minimizing the architectural impact of the structure. In response to this challenge, the profession has proposed a multitude of lateral schemes that are now expressed in tall buildings across the globe. The design of tall and slender structures is controlled by three governing factors, strength (material capacity), stiffness (drift) and serviceability (motion perception and accelerations), produced by the action of lateral loading, such as wind. The overall geometry of a building often dictates which factor governs the overall design. As a building becomes taller and more slender, drift considerations become more significant. Proportioning member efficiency based on maximum lateral displacement supersedes design based on allowable stress criteria. Through the design of a high-rise structure, numerous problems appear such as the number of columns or size and shape of concrete core or even basic dimensions of the structure itself. Having constraints for the building immediately defines and solves part of the unknown variables but it is the geometry of the structural system inside these basic parameters that identifies an efficient design. Undoubtedly, the factor that governs the design for a tall and slender structure most of the times is not the fully stressed state but the drift of the building. There are numerous structural lateral systems used in high-rise building design such as: shear frames, shear trusses, frames with shear core, framed tubes, trussed tubes, super frames etc. However, the outriggers and belt trusses system is the one providing significant drift control for the building.
بخشی از ترجمه مقاله (صفحه 22 فایل ورد ترجمه)
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.