دانلود ترجمه مقاله عملکرد خستگی تیر های بتنی پیش تنیده
عنوان فارسی |
عملکرد خستگی تیر های بتنی پیش تنیده با استفاده از میله های BFRP |
عنوان انگلیسی |
Fatigue performance of prestressed concrete beams using BFRP bars |
کلمات کلیدی : |
  تیرهای BFRP؛ بتن پیش تنیده؛ خستگی؛ رفتار انعطاف پذیر |
درسهای مرتبط | مهندسی عمران |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 7 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. دستور کار آزمایش 2.1. آزمایش نمونه ها 2.2. ابزار و روش پیش تنیده کردن 2.3. خواص مواد 2.4. رویه بارگذاری 3. نتایج تجربی 3.1. نتایج استاتیکی 3.1.1. تیر های پیش تنیده نشده 3.1.2. تیر 40 درصد پیش تنیده 3.2. پیش بینی عمر خستگی 3.2.1. تیر های پیش تنیده نشده 3.2.2. تیر های 40 درصد پیش تنیده 3.2.3. تیر های 20 درصد پیش تنیده شده 4. بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
چکیده – الیاف بازالت اخیرا به عنوان یه عضو امیدبخش به خانواده پلیمر تقویت شده فیبر (FRP) اضافه شده است. مقدار اطلاعات محدودی در مورد میله های بازالت FRP (BFRP) و کاربرد های بتن ساختمانی آنها در دسترس می باشد. در این مقاله رفتار خمشی شانزده تیر بتنی پیش تنیده با استفاده از میله های BFRP تحت بارگذاری یکنواخت و خستگی، ارائه شده است. پارامتر های مورد مطالعه، سطح پیش تنیدگی تیر ها ( 0، 20 و 40 درصد ظرفیت استاتیکی آنها) و تغییرات بار های خستگی می باشد.یافته های آزمایشی نشان می دهد که تیر هایی که تا 40 درصد استحکام میله، دارای پیش تنیدگی می باشند،استحکام خستگی بالاتری نسبت به پیش تنیدگی 0 و 20 درصدی دارد. برای تیر های پیش تنیده 40 و 20 درصدی، در بارگذاری بیش از 20 و 13 درصدی استحکام نهایی میله ها هیچگونه بهبودی در عملکرد خستگی وجود ندارد که در آن محاسبات نشان داده است که پیش تنیدگی باقیمانده در کمینه بار در چرخه بارگذاری خستگی ترک ها را نمی بندد. هنگامی که محدوده بار پایه در مقایسه با چرخه شکست قرار می گیرد، داده ها برای سه نوع تیر بر روی یک محنی قرار می گیرد که در سطح باری که پیش تنیدگی باقیمانده پس از استراحت خستگی خزش باعت بسته شده ترک ها در کمینه بار نمی شوند. مقدمه: عناصر سازه ای می توانند تحت بار استاتیکی و یا خستگی دچار شکست شوند. از آنجائیکه ساختارهای بتنی مانند سازه های دریایی، پارکینگ ها و پل ها در طول عمر خود هدف باز گذاری خستگی هستند، درک رفتار خزشی و خستگی آنها اهمیت دارد. علاوه بر این، طراحان باید توجه داشته باشند که شرایط محدود (نهایی و قابلیت کار) تحت تاثیر رفتار خستگی قرار می گیرند. متغیر اصلی در ایجاد شکست خستگی در فولاد و کامپوزیت، دامنه اعمال تنش می باشد. هنگامی که یک تیر بتنی، پیش تنیده باشد، دامنه تنش در تقویت کننده کوچک است تا باری که در آن بتن دچار ترک می شود. علت این است که سطح بتن ترک نخورده در منطقه تقویت کننده بسیار بیشتر از تقویت کننده است و بیشترین تغییر در نیروی لازم برای تعادل یک لحظه اعمال شده توسط کاهش تنش فشاری در بتن فراهم می شود. اما پس از ترک خوردن، نیروهای کششی مورد نیاز برای تعادل لحظه ای اضافی از طریق تقویت کننده فراهم می شود و تنش در تقویت کننده سریعا افزایش می یابد و سختی تیر کاهش می یابد.
Basalt fibers have recently been introduced as a promising addition to the existing fiber reinforced polymer (FRP) family. A limited amount of information is available on basalt FRP (BFRP) bars and their structural concrete applications. This paper presents the flexural behaviour of sixteen prestressed concrete beams using BFRP bars under monotonic and fatigue loading. The investigated parameters were the level of prestress of the bars (0%, 20% and 40% of their static tension capacity) and the fatigue load ranges. The experimental findings showed that beams with the bars prestressed to 40% of the bar strength had a higher fatigue strength than those prestressed to 0% and 20%. For 40% and 20% prestressed beams, there is no improvement in fatigue performance for load ranges above 20% and 13% of the ultimate capacity of the beams a level at which calculations showed that the remaining prestress did not close cracks at the minimum load in the fatigue load cycle. When compared on the basis of load range versus cycles to failure, the data for the three beam types fell onto a single curve at load levels where the remaining prestress after fatigue creep relaxation no longer closed the crack at the minimum load. Introduction: Structural elements can fail under either static or fatigue loading. Since concrete structures such as marine structures, parking garages and bridges are subjected to fatigue loading during their lives, it is important to understand their creep and fatigue behaviour. In addition, the limit states (ultimate and serviceability) governed by fatigue behaviour must be taken into account by designers. The primary variable in causing fatigue failure of both steel and composites is the range of applied stress. When a concrete beam is prestressed, the range of stress in the reinforcement is small up to the load at which the concrete cracks. This is because the area of the uncracked concrete in the region of the reinforcement is much greater than that of the reinforcement, and most of the change in force required to balance an applied moment is supplied by a reduction in the compressive stress in the concrete. After cracking, however, the tensile forces required to balance additional moment are supplied by the reinforcement and the stress in the reinforcement increases rapidly and the beam stiffness is reduced.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.