دانلود ترجمه مقاله جت های دیواره ای صفحه ای آشفته در مرزهای سخت
عنوان فارسی |
جت های دیواره ای صفحه ای آشفته در مرزهای سخت با پایاب محدود |
عنوان انگلیسی |
Plane Turbulent Wall Jets on Rough Boundaries with Limited Tailwater |
کلمات کلیدی : |
  جت مستغرق؛ جریان کانال باز؛ حوضچههای آرامش؛ اتلاف انرژی؛ پایاب؛ شرایط مرزی |
درسهای مرتبط | مهندسی مکانیک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 6 | نشریه : ASCE |
سال انتشار : 2004 | تعداد رفرنس مقاله : 14 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. ملاحظات نظری 3. چیدمان آزمایشگاهی و آزمایشهای تجربی 4. نتایج آزمایشی و تحلیل 5. نتیجهگیری
چکیده – یا ترکیب نتایج یک مطالعه آزمایشگاهی در خصوص جت های دیواره ای صفحه ای آشفته بر روی مرزهای سخت با پایاب سطحی با نتایج حاصل از تحقیق قبلی راجاراتنان بر روی جت های دیواره ای بر روی مرزهای سخت با پایاب عمیق، این مقاله تلاش میکند تا اثرات زبری شرایط مرزی و عمق پایاب بر روی ویژگیهای جتهای دیواره ای آشفته بر روی بسترهای ناهموار را توصیف کند. این موضوع در زمینه مهندسی هیدرولیک حائز اهمیت است. پروفیل سرعت محوری به طور متوسط در بخشهای مختلف جت دیواره ای در مقاطع مختلف از پروفیلهای جت دیواره ای کلاسیک بود. ضخامت لایه مرزی نرمال شده δ / b، که در آن b، مقیاس طول پروفیل سرعت است، برابر ۰.۳۵ برای جت های دیواره ای بر روی مرزهای سخت در مقایسه با ۰.۱۶ برای جت های دیواره ای کلاسیک است. دو مرحله مشاهده شد که در تنزل ماکزیمم سرعت um و نیز در رشد مقیاس طول، با مرحله اول متناظر با عمق پایاب عمیق و مرحله دوم به پایاب سطحی وجود دارد. در مرحله اول، تنزل بیشینه سرعت در هر بخش از نظر سرعت u0 در شیار، با فاصله طولی x نسبت به L که فاصله آن برابر ۰.۵ است، توسط یک تابع کلی برای هموارسازی و همچنین حدود مرزی توصیف شد. مقیاس طول L از نظر عرض شیار کاهش مییابد چون زبری نسبی مرز افزایش مییابد. شروع مرحله دوم به میزان قابلتوجهی تحتتاثیر زبری بستر قرار نگرفت. نرخ رشد مقیاس طول و عرض آن از ۰.۰۷۶ به یک مرز صاف در حدود ۰.۱۲۵ برای یک زبری نسبی ks / b0 در محدوده ۰.۲۵ تا 0.5 افزایش یافت، که در آن ks، زبری شن و b0 ضخامت جت در شیار است.
Combining the results of a laboratory study of plane turbulent wall jets on rough boundaries with shallow tailwater, with the results of an earlier work of Rajaratnam on wall jets on rough boundaries with deep tailwater, this paper attempts to describe the effects of boundary roughness and tailwater depth on the characteristics of plane turbulent wall jets on rough beds, which are important in the field of hydraulic engineering. The time-averaged axial velocity profiles at different sections in the wall jet were found to be similar, with some difference from the profile of the classical plane wall jet. The normalized boundary layer thickness δ/b, where b is the length scale of the velocity profile, was equal to 0.35 for wall jets on rough boundaries compared to 0.16 for the classic wall jet. Two stages were seen to exist in the decay of the maximum velocity um as well as in the growth of the length scale, with the first stage corresponding to that of deep tailwater and the second stage to shallow tailwater. In the first stage, the decay of the maximum velocity um at any section in terms of the velocity u0 at the slot, with the longitudinal distance x in terms of L which is the distance where um=0.5U0, was described by one general function, for smooth as well as rough boundaries. The length scale L in terms of slot width decreases as the relative roughness of the boundary increases. The onset of the second stage was not affected significantly by the bed roughness. The growth rate of the length scale b of the wall jet increased from 0.076 for a smooth boundary to about 0.125 for a relative roughness ks/b0 in the range of 0.25 to 0.50, where ks is the equivalent sand roughness and b0 is the thickness of the jet at the slot.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.