دانلود ترجمه مقاله درک مدیریت استراتژیکی در بخش نساجی
عنوان فارسی |
درک مدیریت استراتژیکی در بخش نساجی |
عنوان انگلیسی |
Perception of Strategical Management in Textile Sector |
کلمات کلیدی : |
  مدیریت استراتژیک؛ بخش نساجی؛ دنیزلی |
درسهای مرتبط | مدیریت استراتژیک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 21 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بررسی مقالات 3. روش تحقیق 4. نتیجه گیری
چکیده – هدف از این پژوهش، شامل درک عملکرد شرکت های نساجی در استان دنیزلی در رابطه با مسائل مدیریت استراتژیک، سطح سازمانی در اتخاذ تصمیم گیری های مدیریت استراتژیک و اهداف استراتژیک می باشد. علاوه بر این، این مقاله از نظر ایجاد آگاهی با توجه به اهمیت مدیریت استراتژیک در بخش نساجی اهمیت دارد. بخش نساجی که دارای جایگاه ارزشمندی در اقتصاد دنیزلی می باشد. تولید و فروش نساجی همیشه در صدر ساختار اقتصادی دنیزلی قرار داشته و در آینده ای نزدیک نیز جزو ملزومات اقتصادی این استان خواهد بود. در محدوده این مقاله، حدود 45 درصد (320 شرکت) از 700 شرکت فعال در زمینه نساجی در دنیزلی با استفاده از پرسشنامه ای در زمینه مدیریت استراتژیک مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقاله اینگونه نتیجه گیری شده است که بیشتر شرکت ها در قالب مدیریت خانوادگی بوده و طرح های استراتژیک آنها به واسطه مدیران ارشد و صاحبان کسب و کار تنظیم گردیده است، طرح های استراتژیکی عمدتاً در طول عملیات ایجاد شده و این گزینه که "اگر رقبا تغییر کنند، شرکت ها نیز باید تغییر کنند"، گزینه ای رایج است. همچنین مشاهده شده است که بیشتر مدیران دخیل در این مطالعه، دیدگاه مثبتی در مورد وضعیت فرآیند مدیریت استراتژیکی داشته اند.
The aim of this research includes what the perception of textile firms operating in Denizli province about strategic management issues are, at what organizational level the strategic management decisions are taken and what the strategic goals are. Moreover, this study is important in terms of creating awareness by reminding the importance of strategic management in textile sector. The textile sector which has an important place within Denizli's economy. The textile production and sales have always been placed on the top for the economic structure in Denizli and it will continue to be an economic necessity for Denizli in the near future. Within the scope of this study, 320, 45%, of about 700 all size textile firms operating in Denizli were applied with a questionnaire about their perception of strategic management. It was concluded as a result of the study that most of the firms are family-owned, their strategic plans are set by senior managers and business owners, strategic plans are generally created during the operation and the opinion "if the competitors are changing, one should change too" is common. And it was also seen that most of the managers participated in the study exhibited a positive participation about the statements on strategic management process.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.