دانلود ترجمه مقاله معنویت سازمانی: مفاهیم و دیدگاه ها
عنوان فارسی |
معنویت سازمانی: مفاهیم و دیدگاه ها |
عنوان انگلیسی |
Organizational Spirituality: Concept and Perspectives |
کلمات کلیدی : |
  معنویت؛ معنویت سازمانی؛ رهبری معنوی؛ معنویت محیط کار؛ مفهوم؛ Vosviewer |
درسهای مرتبط | مدیریت رفتار سازمانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : Springer |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 79 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. روش تحقیق 3. نتایج و تحلیل 4. بحث و بررسی 5. پیشنهادات پژوهشی آینده 6. نتیجه گیری
چکیده – هیچ مفهوم مورد توافق و منحصر به فردی از معنویت وجود ندارد؛ ابعاد و ویژگی های آن به رویکرد مورد استفاده بستگی دارد. معنویت در مطالعات مدیریت از سه منظر مهم ظاهر می شود: معنویت فردی، معنویت در محیط کار و معنویت سازمانی. معنویت را می توان از منظر دینی نیز مورد توجه قرار داد. این مقاله بر اساس اصطلاحات و مفاهیم مورد استفاده در مطالعات پیشین، یک مفهوم جامع از معنویت سازمانی را شناسایی می کند. مرور سیستماتیک مطالعات پیشین با استفاده از پایگاه های اطلاعاتی وب آو ساینس و اسکوپوس انجام شد؛ سپس مقالات با استفاده از نرم افزار VOSviewer مورد تجزیه و تحلیل کتا شناختی قرار گرفتند. نتایج شامل دو خوشه معنویت سازمانی و معنویت محیط کار بودند. تجزیه و تحلیل خوشه ای، پیشنهاد می کند که زمینه ای برای تحقیق در مورد معنویت محیط کار و شکاف در مطالعات معنویت سازمانی وجود دارد. هویت سازمانی، مفهوم پیشنهادی برای معنویت سازمانی است که ناشی از ارزش ها، شیوه ها و گفتمان آن است و از معنویت محیط کار و معنویت فردی تشکیل شده که توسط رهبر و سایر اعضا، هدایت شده و تحت تأثیر محیط، فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش قرار دارد. این معنویت، ارزش و موهبت اجتماعی ایجاد می کند که در وجهه، رسالت، چشم انداز و ارزش های سازمانی، قابل مشاهده است. این مقاله بواسطه دسته بندی و نظام بندی مطالعات موجود و پیشنهاد مفهومی واحد -بازنمایی ذهنی و زبانی معنویت سازمانی- در مطالعات پیشین، مشارکت می کند و ماهیت آن را نشان می دهد و کیفیت ها و ویژگی های ذاتی این پدیده را نشان می دهد.
There is no agreed-upon, unique concept of spirituality; its dimensions and characteristics depend on the approach used. Spirituality appears in management studies from three main perspectives: individual spirituality, spirituality in the workplace, and organizational spirituality. Spirituality can also be considered from a religious perspective. This article identifies a comprehensive concept of organizational spirituality based on the terms and concepts used in the literature. A systematic review of the literature was made using the Web of Science and Scopus databases; the articles were then subjected to bibliometric analysis using VOSviewer software. The results included two clusters: organizational spirituality and workplace spirituality. Cluster analysis suggested that there is scope for research on workplace spirituality and a gap in organizational spirituality studies. The proposed concept for organizational spirituality is an organizational identity resulting from its values, practices, and discourse that is composed of workplace and individual spirituality guided by the leader and other members and influenced by the environment, organizational culture, and knowledge management. This spirituality generates value and social good that is visible in the organization’s image, mission, vision, and organizational values. This article contributes to the literature by the categorization and systematization of the existing literature and proposing a unified concept—a mental and linguistic representation of organizational spirituality—that represents its essence and confers the qualities and attributes inherent to this phenomenon.
ترجمه این مقاله در 16 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 9 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.