دانلود ترجمه مقاله تعریف، مفهوم سازی و اندازه گیری تاب آوری سازمانی
عنوان فارسی |
تعریف، مفهوم سازی و اندازه گیری تاب آوری سازمانی: مطالعه موردی چندگانه |
عنوان انگلیسی |
Defining, Conceptualizing, and Measuring Organizational Resilience: A Multiple Case Study |
کلمات کلیدی : |
  تابآوری سازمانی؛ ابعاد؛ مطالعه موردی چندگانه؛ توسعه مقیاس |
درسهای مرتبط | مدیریت رفتار سازمانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 25 | نشریه : MDPI |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 105 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. پیشینه پژوهش و چارچوب نظری 3. طرح پژوهش و تجزیه و تحلیل مطالعه موردی 4. توسعه مقیاس تاب آوری سازمانی 5. آزمون روایی برای مقیاس 6. نتیجه گیری و بحث و بررسی
چکیده – تاب آوری سازمانی ابزار مهمی برای مقابله با بحران است. این مفهوم در دانشگاه و صنعت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، هنوز تحقیقات در مورد تعریف و اندازه گیری تاب آوری سازمانی در مرحله اکتشافی قرار دارد. تا به امروز، از مطالعات در مورد تاب آوری سازمانی نتایج متفاوتی به دست آمده است که ارائه توصیه های خاص برای مقابله با بحران ها را دشوار می کند. این مقاله برای بررسی فرآیند انعطافپذیری سازمانی در میان شش شرکت بسیار انعطافپذیر، از یک رویکرد مطالعه موردی اکتشافی استفاده میکند: ساوتوست ایرلاینز، اپل، مایکروسافت، استارباکس، کیوسرا و لگو. ما به منظور خلاصه نمودن ویژگیهای اصلی تابآوری سازمانی، بررسی و اعتبارسنجی ابعاد ساختاری آن و ایجاد مقیاس اندازهگیری برای تابآوری سازمانی، از نظریه زمینهای استفاده کردیم. علاوه بر این، به تجزیه و تحلیل پایایی و روایی، تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی اعتبارسنجی 526 داده معتبر جمعآوریشده پرداختیم. نتایج نشان می دهد که تاب آوری سازمانی شامل پنج بعد است: تاب آوری سرمایه، تاب آوری استراتژیک، تاب آوری فرهنگی، تاب آوری رابطه و تاب آوری یادگیری. مقیاس اندازه گیری دارای پایایی و روایی خوبی می باشد و مفهوم تاب آوری سازمانی را بهتر منعکس می کند. این مطالعه شکافهای موجود در مقالات موجود در مورد تابآوری سازمانی و مقیاسهای اندازهگیری را پر میکند و مبنایی برای تحقیقات آینده فراهم میکند. مقدمه: محیط کسب و کار امروزی به طور فزاینده ای پیچیده و بی ثبات است [1]. با جهانی شدن و بین المللی شدن فعالیت های کسب و کار، به نظر می رسد که بحران ها در امر توسعه سازمان ها به رویدادهای عادی تبدیل شده اند [2،3]. این «قوهای سیاه» (رویدادهای با احتمال کم اما تأثیر زیاد) یا «کرگدن های خاکستری» (بحرانهای بالقوه با احتمال زیاد و تأثیر بالا) شامل حملات 11 سپتامبر، بحران مالی 2008، سونامی 2011 در ژاپن، ویروس ابولا در آفریقا در سال 2013 و همهگیری کووید 19 در سال 2020 می باشند. این رویدادها، چالشهای فزایندهای را برای بقا و توسعه سازمانها ایجاد میکنند [4]. بنابراین، اینکه شرکت ها چگونه می توانند ریسک را مدیریت کنند و در طول بحران به رشد خود ادامه دهند، به یک موضوع کلیدی تبدیل شده است که باید توسط تصمیم گیرندگان مورد توجه قرار گیرد. چرا برخی از سازمان ها بهتر می توانند با شرایط نامطلوب محیطی کنار بیایند و در مواجهه با بحران دوام بیاورند؟ چه نوع فرآیندهایی منجر به اتخاذ رویه های عملیاتی جدید می شود؟ در اصل، اینها مسائل تاب آوری سازمانی به شمار می آیند [7-4].
Organizational resilience is an important means of coping with crises. This concept has received much attention within both academia and industry. However, research on the definition and measurement of organizational resilience is still in the exploratory stage. To date, studies on organizational resilience have yielded mixed conclusions, which makes it difficult to provide specific recommendations for coping with crises. This paper uses an exploratory case study approach to explore the process of organizational resilience among six highly resilient companies: Southwest Airlines, Apple, Microsoft, Starbucks, Kyocera, and Lego. We employed grounded theory to distill the main characteristics of organizational resilience, to explore and validate its structural dimensions, and to develop a measurement scale for organizational resilience. Further, we conducted reliability and validity analysis, exploratory factor analysis, and validation factor analysis on the 526 valid data collected. Results show that organizational resilience includes five dimensions: capital resilience, strategic resilience, cultural resilience, relationship resilience, and learning resilience. The measurement scale has good reliability and validity, which better reflects the notion of organizational resilience. This study bridges the gaps in the existing literature on organizational resilience and its measurement scales, and provides a foundation for future research. Introduction: Today’s business environment is increasingly complex and volatile [1]. With the globalization and the internationalization of business activities, crises seem to have become regular events in the development of organizations [2,3]. These “black swans” (small probability but high impact events) or “gray rhinos” (large probability and high impact potential crises) include the September 11 attacks, the 2008 financial crisis, the 2011 tsunami in Japan, the 2013 Ebola virus in Africa, and the COVID-19 pandemic in 2020. These events pose increasing challenges to the survival and development of organizations [4]. Therefore, how companies can manage risk and continue to grow during crises has become a key issue that must be addressed by decision makers. Why are some organizations better able to cope with adverse environmental conditions and survive in the face of a crisis? What kinds of processes lead to the adoption of new operation procedures? In essence, these are issues of organizational resilience [4-7].
ترجمه این مقاله در 44 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 22 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.