عنوان فارسی |
مطالعه ای بر تاثیر عدالت سازمانی در پیشبرد و توسعه منابع انسانی (مطالعه موردی: سازمان تامین اجتماعی) |
عنوان انگلیسی |
A Study on the Impact of Organizational Justice on the Advancement and Development of Human Resources (Case Study: Social Security Organization) |
رشته مرتبط |
  مدیریت منابع انسانی؛ مدیریت رفتار سازمانی؛ مدیریت دولتی گرایش سیستم های اطلاعاتی |
درسهای مرتبط | روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه |
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟ |
سفارش پاورپوینت این پروپوزال |
1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی) 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع فارسی و انگلیسی
این پروپوزال دارای یک مقاله بیس نیز می باشد که در انتهای همین صفحه می توانید به طور رایگان، اقدام به مشاهده و دریافت آن نمایید.
عدالت سازمانی، مولفه کلیدی مدیریت منابع انسانی در هر محیط کاری می باشد. هدف این پروپوزال نیز، مشخص کردن معنی و اهمیت عدالت سازمانی و تاثیر آن بر توسعه منابع انسانی است.
مطالعات مختلف نشان می دهند، معنی عدالتی که کارکنان در کار درک می کنند، بر پارامترهای مختلف رفتاری کارکنان سازمان همچون رضایت شغلی، بازده کار، تعهد سازمانی، اعتماد و عملکرد کلی تاثیر مثبت دارد. پژوهشها تا کنون دو بُعد مهم عدالت سازمانی را مشخص کرده اند: عدالت توزیعی و عدالت رویه ای. بعدها، مفهوم عدالت توسط بُعد دیگر، یعنی عدالت تعاملی تقویت شد، که گاهی اوقات به دو مولفه جدید تقسیم می شود: عدالت بین فردی و عدالت اطلاعاتی. از طرف دیگر، مفهوم تعهد کارکنان شامل یکی از مهمترین پارامترهای رفتار سازمانی است که درجه تعهد هر کارمند به کار آنها (تعهد کاری) یا سازمان آنها (تعهد سازمانی) را نشان می دهد. نتایج چندین محقق نشان داده است که رابطه قوی بین عدالت سازمانی و تعهد کارکنان وجود دارد که بر رفتار کاری، اعتماد دوجانبه، عملکرد و رفاه کارکنان و سازمان بطور کلی تاثیر می گذارد. تحقیق حاضر موید تاثیر قوی عدالت سازمانی بر تعهد کارکنان است.
مفهوم عدالت یا عدل در محل کار، یکی از مهمترین پارامترها در زمینه رفتار سازمانی طی دهه های اخیر بوده است. این مفهوم، میزان درک جو عدالت سازمانی توسط تمام کارکنان را بیان کرده و سطح کیفیت تعامل اجتماعی را تعریف می کند که در محل کار روی می دهد. هر نوع رویداد، عمل یا تصمیم عادلانه تلقی می شود، نه براساس سیستم ارزش فردی. در مقالات موجود، انواع مختلف تعامل بین کارکنان در محل کار وجود دارد، بنابراین مفهوم عدالت بعنوان یک مفهوم یکپارچه تلقی می شود که این تعاملات را مشخص می کند. عدالت سازمانی به رفتار عادلانه و اخلاقی سازمانها نسبت به کارکنان اشاره دارد. عدالت سازمانی قوانین حاکم بر توزیع پیامدهای کار همچون پاداش و جزا را دیکته می کند که به تلاش و عملکرد هر کارمند بستگی دارد. عدالت سازمانی، همچنین نوع روشهای توزیعی را مشخص کرده و همچون لنز تفسیری برای روشهای تعامل افراد عمل می کند.
این پروپوزال برای دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آماده شده و ساختارهای کلی پروپوزال نویسی از جمله مدل مفهومی، جامعه آماری، روش تحقیق، جنبه های نوآورانه و غیره، در آن رعایت شده اند. مطالعه این محصول می تواند ابزار مناسبی برای دانشجویان در راستای آشنایی بیشتر با این ساختارها بوده و امید می رود تا زمینه ساز ایده های پژوهشی جدیدی برای تحقیقات آتی گردد.
این پروپوزال در محیط ورد (WORD) آماده شده و در ادامه نیز بخشی از آن و نیز فایل مقاله بیس قرار داده شده است:
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.