دانلود ترجمه مقاله چابکی سازمانی و عملکرد شرکت

عنوان فارسی

چابکی سازمانی و عملکرد شرکت: نقش قابلیت های بازاریابی ساختاری (معماری‌گونه)

عنوان انگلیسی

Organizational agility and firm performance: The role of architectural marketing capabilities

کلمات کلیدی :

  چابکی سازمانی؛ عملکرد شرکت؛ قابلیت‌های بازاریابی ساختاری (معماری‌گونه)

درسهای مرتبط مدیریت بازاریابی صنعتی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2025 تعداد رفرنس مقاله : 124
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. مبانی نظری 3. توسعه فرضیه‌ها 4. روش تحقیق 5. تجزیه و تحلیل و نتایج 6. بحث و بررسی

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – چابکی سازمانی برای مواجهه با محیط‌های کسب‌وکار پرشتاب و چالش‌برانگیز، امری ضروری است. با این حال، تحقیقات موجود، دیدگاه‌های محدودی در مورد قابلیت‌های بازاریابی ارائه می‌دهد که تعیین می‌کنند چرا برخی سازمان‌ها در به‌کارگیری چابکی نسبت به رقبای خود مؤثرتر عمل می‌کنند. مطالعه حاضر با هدف پر کردن این شکاف، به بررسی نقش قابلیت‌های بازاریابی ساختاری (یعنی برنامه‌ریزی بازاریابی و اجرای بازاریابی) در شکل‌دهی به قدرت و جهتِ ارتباط بین چابکی و عملکرد می‌پردازد. با اتکا به نمونه‌ای چندصنعتی متشکل از 224 سازمان کسب‌وکار-به-کسب‌وکار (B2B)، یافته‌های تجربی نشان می‌دهند که تأثیر مستقیم چابکی سازمانی بر عملکرد شرکت تنها اندکی مثبت است، در حالی که قابلیت‌های برنامه‌ریزی بازاریابی و اجرای بازاریابی به ترتیب اثر تعدیل‌کننده منفی و مثبت اعمال می‌کنند. به‌طور خاص، چابکی سازمانی تنها در سطوح پایین برنامه‌ریزی بازاریابی و در سطوح بالای قابلیت اجرای بازاریابی با عملکرد ارتباط مثبت دارد، در حالی که مشخص شده است چابکی در سطوح پایین قابلیت اجرای بازاریابی، عملکرد را تضعیف می‌کند. این مطالعه با آشکار ساختن نقش دوگانه قابلیت‌های بازاریابی ساختاری در شکل‌دهی به پیامدهای عملکردی چابکی، دانش موجود در ادبیات بازاریابی استراتژیک را توسعه می‌بخشد و راهنمایی‌هایی در مورد نوع قابلیت‌هایی که سازمان‌ها باید برای تکمیل چابکی توسعه دهند، ارائه می‌دهد.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Organizational agility is essential for navigating high-paced and challenging business environments. However, extant literature offers limited insights into the marketing capabilities that determine whether some organizations are more effective in exercising agility than their rivals. The current study aims to address this gap by investigating the role of architectural marketing capabilities (i.e., marketing planning and marketing implementation) in shaping the strength and direction of the agility–performance association. Drawing on a multi-industry sample of 224 business-to-business organizations, the empirical findings demonstrate that the direct impact of organizational agility on firm performance is only marginally positive, while marketing planning and marketing implementation capabilities exert a negative and positive moderating effect, respectively. Specifically, organizational agility is positively associated with performance only at low levels of marketing planning and at high levels of marketing implementation capability, whereas agility is found to undermine performance at low levels of marketing implementation capability. The study augments knowledge in the strategic marketing literature by revealing the dual role of architectural marketing capabilities in shaping the performance outcomes of agility and provides guidance on the type of capabilities organizations should develop to complement agility.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله چابکی سازمانی و عملکرد شرکت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + دوازده =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi