دانلود ترجمه مقاله فرهنگ ملی و مدیریت عملیات: مروری بر مقالات
عنوان فارسی |
فرهنگ ملی و مدیریت عملیات: مروری ساختاری بر مقالات |
عنوان انگلیسی |
National culture and operations management: a structured literature review |
کلمات کلیدی : |
  فرهنگ ملی؛ مدیریت عملیات؛ استراتژی؛ اجرایی؛ بهبود؛ مروری بر مقالات |
درسهای مرتبط | تولید و عملیات |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 19 | نشریه : Taylor & Francis |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 93 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. روش تحقیق 3. یافته های توصیفی 4. فرهنگ ملی در OM 5. بحث و بررسی و عامل تحقیقاتی 6. نتیجه گیری
فرهنگ ملی، در مقالات مدیریت عملیات ها، توجه پژوهشی زیادی را به خود جلب کرده است. ما اولین مرور ادبی ساختارمند از مقالاتی که فرهنگ ملی در مدیریت عملیات ها مطالعه می کنند، را ارائه می دهیم. جستجوی ما 51 مقاله منتشر شده در ده ژورنال برتر بین سالهای 2000 و 2017 را حاصل کرد. مقالات را طبق سه زمینه موضوعی مدیریت عملیات ها (استراتژی، اجرا و بهبود)، مرتب سازی و تحلیل کردیم. همچنین، مقالات را براساس اینکه آیا به اهمیت فرهنگ ملی، تاثیر فرهنگ ملی یا اقداماتی که مدیران می توانند برای مدیریت یا رفع اثرات فرهنگ ملی انجام دهند، تحلیل کردیم. دریافتی که فرهنگ ملی به عنوان یک متغیر مرتبط و مهم در همه زمینه های موضوعی پژوهش مدیریت عملیات ها، ظاهر شده است، اما جهت و قدرت آن تاثیر، تعیین نشده باقی مانده است. تنها، تعداد انگشت شماری از مقالات به این پرداخته اند که چگونه مدیران می توانند به نحو فعال به چالش های مرتبط با فرهنگ ملی بپردازند. یک دستور کار پژوهشی و یک چارچوب هدایت کننده برای پژوهش های آتی را نیز پیشنهاد می دهیم. مقدمه: جهانی شدن، اثر تغییر بازی بر مدیریت عملیات ها (OM) در دو دهه گذشته، داشته است. در نتیجه، مفهوم فرهنگ ملی به یک مضموم محوری در زمینه کاری ما، تبدیل شده است (مترز و همکاران، 2010). این زمینه اگرچه توجه پژوهشی هنگفتی را به خود جلب کرده است، اما هنوز مشهود نیست که آیا فرهنگ ملی بر شیوه اجرایی OM تاثیر گذار است یا خیر. مدیریت عملیات ها با فرآیندهایی که منابع را به محصولات و خدمات تبدیل می کنند، سروکار دارند (اسلک، براندون-جونز و جانستون، 2016). فرهنگ را می توان به صورت یک مجموعه از ارزشهای مشترک در یک گروه از افرادی که اعضای گروه را از دیگران متمایز می سازد و رفتار فردی را شکل می دهد، قابل تعریف است (شوارتز، 2014). به این ترتیب، فرهنگ ملی به صورت یک مجموعه ارزشهای مشترک بین افراد در یک ملت خاص، که آنها را از ملت های دیگر متمایز می سازد، تعریف می شود (هافستد، 1980؛ کرکمن، لاوهه و گیبسون، 2017). مطالعه تفاوت های فرهنگی بین کشورها در تبیین چالش ها و فرصت هایی که مدیران هنگام مدیریت بین المللی عملیات ها مواجه می شوند، مفید است (بیوگلسدیجک، کوستووا و راث، 2017). گسترش شیوه های اجرایی به درون همه شرکت های چند ملیتی، در ادبیات کسب و کار بین المللی، به میزان زیادی مورد بررسی قرار گرفته است (برای مثال، کوستووا، 1999؛ ینسن و سزولانسکی، 2004). این مطالعات نشان می دهند که تفاوت های فرهنگی ملی (یا فاصله فرهنگی) بین مناطق مختلف و پراکنده، می تواند یک مانع برای انتقال شیوه اجرایی باشد. شیوه های اجرایی منتقل شده از مرزهای ملی ممکن است در فرهنگ خارجی «جای نگیرد» و در نتیجه پیاده سازی آن با مشکل مواجه شود (کوستووا، 1999). این جنبه «مسائل فرهنگی»، در ادبیات OM، حمایت هایی را پیدا کرده است. مترز و ژائو (2010) نتیجه گیری می کنند که «تعدادی از شیوه های OM براساس فرهنگ تغییر داده شده اند یا جلوگیری شده اند» درحالی که دیگر موارد در تعدادی از فرهنگ ها نسبت به فرهنگ های دیگر، جذاب تر بوده اند». اما، بنظر می رسد اتفاق نظر کلی در میان محققان OM در مورد تاثیر فرهنگ ملی بر OM، وجود نداشته باشد (مترز، 2008؛ نائور، لیندرمن و شروئدر، 2010؛ نتلند و آسپلروند، 2014).
National culture has received a substantial amount of interest in the operations management literature. We present the first structured review of articles studying national culture in operations management. Our search returned 51 papers published in ten leading journals between 2000 and 2017. We sort and analyse the papers according to three focus areas of operations management (strategy, execution and improvement). We also analyse the papers according to whether they address the relevance of national culture, the impact of national culture or the actions managers can use to manage or mitigate the effects of national culture. We find that national culture appears as a relevant variable in all focus areas of operations management research but that the direction and strength of its impact remain undetermined. Only a handful of papers address how managers can actively deal with challenges related to national culture. We propose a research agenda and a guiding framework for future research. Introduction: Globalisation has had a game-changing effect on operations management (OM) during the past two decades. Consequently, the notion of national culture has become a central theme in our field (Metters et al. 2010). Although it has received a substantial amount of research attention, it is still unclear whether and how national culture influences OM practice. Operations management deal with the processes that transform resources into products and services (Slack, Brandon- Jones, and Johnston 2016). Culture can be defined as a set of shared values in a group of people that distinguishes the members of the group from others and shapes individual behaviour (Schwartz 2014). Accordingly, national culture is defined as a set of shared values among people within a specific nation that distinguishes them from other nationalities (Hofstede 1980; Kirkman, Lowe, and Gibson 2017). Studying cultural differences between countries is helpful in explaining the challenges and opportunities managers face when managing operations internationally (Beugelsdijk, Kostova, and Roth 2017). The spreading of practices throughout multinational companies has been extensively investigated in the international business literature (e.g. Kostova 1999; Jensen and Szulanski 2004). These studies show that national cultural differences (or cultural distance) between dispersed locations can be a major barrier to practice transfer. Practices transferred across national borders may not ‘fit’ the foreign culture, hindering practice implementation (Kostova 1999). This ‘culture matters’ perspective has also found some support in the OM literature. Metters and Zhao (2010) conclude that ‘some OM practices are altered or precluded by culture, while others are more effective in some cultures than others.’ However, there seems to be no general agreement among OM scholars regarding the influence of national culture on OM (Metters 2008; Naor, Linderman, and Schroeder 2010; Netland and Aspelund 2014).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.