عنوان فارسی |
بررسی نقش فاکتورهای انگیزشی در بهبود فرآیند یادگیری در میان دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گیلان) |
عنوان انگلیسی |
The Role of Motivational Factors in Improving the Learning Process among Students (Case Study: Students of Guilan Islamic Azad University) |
رشته مرتبط |
  روانشناسی |
درسهای مرتبط | روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه |
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟ |
سفارش پاورپوینت این پروپوزال |
1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی) 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع فارسی و انگلیسی
این پروپوزال دارای یک مقاله بیس نیز می باشد که در انتهای همین صفحه می توانید به طور رایگان، اقدام به مشاهده و دریافت آن نمایید.
مفهوم انگیزش به عنوان عاملی اساسی در نظر گرفته شده که بر رفتار و عملکرد انسان تاثیر می گذارد. بخصوص محققان و متخصصان آموزشی بیان می کنند که انگیزش یکی از مهمترین عوامل در موفقیت دانشجو و تضمین موفقیت پیوسته است. محققین انگیزه را به این صورت توصیف می کنند: میل های ذاتی که از قبل در شخص وجود داشته اند یا در فرد منعکس می شوند وقتی که می خواهند اطلاعات جدید بگیرند و یادگیری داشته باشند. اما، در مقالات دیگر، تعاریف دیگری از انگیزش وجود دارند: این کلمه از کلمه «movere» استخراج شده است که در زبان لاتین به معنای حرکت است. از این نظر، می توان انگیزش را به صورت یک وضعیت درونی که فاش کننده رفتار افراد است و آنها را به سمت این رفتارها هدایت می کند، تعریف کرد؛ اما، به عقیده برخی از پژوهشگران نیز، وضعیتی است که فرد نگرش های مختلفی را به صورت داوطلبانه نشان می دهد تا به یک هدف خاص دست یابند. انگیزش را همچنین می توان به صورت حاصلجمع تلاش های صورت گرفته برای پیشبرد فرد به سمت یک یا چند هدف خاص و تنظیم پیوستگی این حرکت تعریف کرد. همچنین، نیرویی است که نشان دهنده عوامل داخلی شروع کننده حرکت های لازم به انجام برای برآورده کردن یک نیاز و عوامل بیرونی که این رفتار را ترغیب می دهند، می باشد. بطور خلاصه، سه عامل مهم در مفهوم انگیزش وجود دارد (1) فعال کردن رفتار فرد که برای رسیدن به یک هدف خاص لازم است (2) هدایت این رفتار و (3) وضعیت داخلی که این رفتار را شروع و هدایت می کند. میل و الزام به برآورده کردن نیازهای فرد، منبع اصلی انگیزه است. علاوه بر آن، مفاهیم بسیاری مانند علاقه، ارزش ها، نگرش و میل فرد به سمت یک عمل، بر فرآیند انگیزش نیز تاثیر می گذارد. بنابراین، انگیزش یک ساختار چند بعدی به جای یک ساختار ساده و پایه دارد. از این نظر، هر فرد ممکن است مقادیر مختلفی از انگیزش داشته باشد.
این پروپوزال نیز با تاکید بر این موضوع، به بررسی تاثیر عوامل انگیزشی در بهبود فرآیند یادگیری در دانشجویان پرداخته است. این پروپوزال برای دوره کارشناسی ارشد رشته روانشناسی آماده شده و ساختارهای استاندارد پروپوزال نویسی نیز در آن رعایت گردیده است. مطالعه این محصول می تواند راهگشای دانشجویان در آشنایی این ساختارها بوده و نیز مسیرهای پژوهشی جدیدی را نیز در اختیار آنها قرار دهد.
این پروپوزال در محیط ورد (WORD) انجام شده و در ادامه نیز بخشی از آن و همچنین فایل مقاله بیس آن قرار داده شده است:
هماهوشی –
عالی بو