عنوان فارسی |
بررسی رابطه انگیزش، خودپنداره تحصیلی و اضطراب امتحان (مطالعه موردی: دانش آموزان مقطع متوسطه بخش رودخانه) |
عنوان انگلیسی |
Investigating the Relationship Between Motivation, Academic Self-Concept, and Test Anxiety (Case Study: High School Students in Roodkhaneh District) |
رشته مرتبط |
  روانشناسی |
درسهای مرتبط | روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه |
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است | سال تهیه : 1404 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟ |
سفارش پاورپوینت این پروپوزال |
1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع فارسی و انگلیسی
پروپوزال مرتبط با این پروپوزال | دانلود پروپوزال ارزیابی ارتباط بین شاخصه های انگیزه پیشرفت، خودپنداره تحصیلی و عزت نفس با اضطراب امتحان |
این پروپوزال نمونهای آماده برای درس روش تحقیق است که به بررسی رابطه انگیزش، خودپنداره تحصیلی و اضطراب امتحان در دانشآموزان متوسطه بخش رودخانه میپردازد. این پروپوزال شامل تمامی ساختارهای استاندارد پروپوزالنویسی دانشگاهی (مانند بیان مسئله، اهداف، فرضیات، پیشینه و روش تحقیق) است. مطالعه آن، دانشجویان را با روش صحیح پروپوزالنویسی آشنا کرده و میتواند موضوعات پژوهشی جدیدی را برای تحقیقات آتی الهام بخشد.
خودپنداره تحصیلی به تصور و برداشتی که دانشآموزان از تواناییها، مهارتها و عملکرد خود در محیط آموزشی دارند، اشاره دارد. این مفهوم شامل باورها و قضاوتهای فرد درباره موفقیتها و شکستهای تحصیلیاش، میزان هوش و استعداد خود در یادگیری، و همچنین انتظاراتش از عملکرد آتیاش در مدرسه است. خودپنداره تحصیلی میتواند جنبههای مختلفی داشته باشد؛ مثلاً یک دانشآموز ممکن است در درس ریاضی خودپنداره قویای داشته باشد اما در ادبیات احساس ضعف کند. این خودپنداره نقش مهمی در انگیزش، تلاش و انتخابهای تحصیلی دانشآموزان ایفا میکند و میتواند تحت تأثیر بازخورد معلمان، والدین، همسالان و تجربیات قبلی فرد در محیط آموزشی قرار گیرد.
این پروپوزال در قالب فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به یکی از صفحات آن قرار داده شده است:
آموزش و پرورش یکی از ارکان اصلی توسعه هر جامعهای است و در این میان، دانشآموزان مقطع متوسطه، به عنوان آیندهسازان، نقش محوری دارند. موفقیت تحصیلی این قشر، تحت تأثیر عوامل روانشناختی متعددی قرار میگیرد که شناخت و بررسی آنها میتواند به بهبود کیفیت آموزش و پرورش و ارتقاء سلامت روان دانشآموزان کمک شایانی کند. از جمله این عوامل میتوان به انگیزش، خودپنداره تحصیلی و اضطراب امتحان اشاره کرد. هر یک از این مفاهیم به تنهایی تأثیر قابل توجهی بر عملکرد دانشآموزان دارند، اما ارتباط متقابل و پیچیده آنهاست که میتواند تصویری جامعتر از وضعیت تحصیلی و روانی دانشآموزان ارائه دهد.
انگیزش به عنوان نیروی محرکهای که دانشآموز را به سوی تلاش و یادگیری سوق میدهد، خودپنداره تحصیلی به عنوان باورها و قضاوتهای فرد درباره تواناییهای آکادمیک خود، و اضطراب امتحان به عنوان نگرانی و تنش در مواجهه با آزمونها، سه مؤلفه کلیدی هستند که در کنار هم میتوانند پیشبینیکننده موفقیت یا عدم موفقیت تحصیلی باشند. درک چگونگی تعامل این سه عامل در یک جامعه خاص، مانند دانشآموزان مقطع متوسطه بخش رودخانه، میتواند به شناسایی چالشها و ارائه راهکارهای مؤثر برای حمایت از دانشآموزان کمک کند. این مطالعه به دنبال روشن کردن این روابط و ارائه بینشهای ارزشمند برای بهبود محیط آموزشی و ارتقاء سلامت روان دانشآموزان این منطقه است.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.