عنوان فارسی |
مطالعه ای بر نقش قابلیت های بازاریابی در بهبود عملکرد نهادهای بانکی با تمرکز بر دینامیک های رقابتی (مطالعه موردی: بانک های دولتی در مازندران) |
عنوان انگلیسی |
A Study on the Role of Marketing Capabilities in Improving Banking Institutions Performance Focusing on Competitive Dynamics (Case Study: State Banks in Mazandaran) |
رشته مرتبط |
  مدیریت بازاریابی |
درسهای مرتبط | روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه |
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟ |
سفارش پاورپوینت این پروپوزال |
1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی) 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع فارسی و انگلیسی
این پروپوزال دارای یک مقاله بیس نیز می باشد که در انتهای همین صفحه می توانید به طور رایگان، اقدام به مشاهده و دریافت آن نمایید.
در طی دو دهه گذشته، بازار محوری، مبنای اصلی مقالات بازاریابی بوده است. بیشتر تحقیقات روی اصول بازار محوری تاکید کرده و آن را از چشم اندازهای رفتاری و فرهنگی مورد بررسی قرار داده اند. دیدگاه های رفتاری روی اقدامات خاص مرتبط با تولید، توزیع و پاسخ به هوش تجاری تاکید کرده اند. دیدگاه های فرهنگی نیز روی هنجارها و ارزش های سازمانی که موجب تقویت و ترویج رفتارهای سازگار با اصول بازار محوری می شوند، تمرکز دارند، که شامل سه مولفه می باشد: مشتری مداری، بررسی گرایشات رقبا، و هماهنگی با وظایف واسط. رابطه مثبت بین جهت گیری بازار و عملکرد کسب و کار، در بسیاری از مقالات و مطالعات به صورت تجربی تایید شده است. علاوه بر این، این رابطه در شرایط محیطی مختلف و نیز در بخش هایی با پیشینه های صنعتی و فرهنگی بررسی شده است. مقالات مدیریت استراتژیک بیان کرده اند که قابلیت های بازاریابی، تاثیرات متنوعی بر عملکرد داشته و بستگی زیادی به روش هایی دارند که شرکت ها برای سازگاری با این محیط ها اتخاذ می نمایند. تمرکز خاص روی بازار باعث می شود که شرکت ها تنها روی نیازهای ملموس مشتریان تمرکز کرده و از نیازهای پنهان و احتمالی مشتریان فعلی، ناآگاه بمانند.
بانک ها در ایران به عنوان مهمترین نهادهای بازار مالی به دلیل عدم توسعه مطلوب بازارهای مالی و نیز جهانی سازی بانک ها، عملکرد خوبی را از خود نشان نداده اند؛ بنابراین، ارزیابی عملکرد بانک ها در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و فرصت های پژوهشی زیادی در این زمینه به چشم می خورد.
صنعت بانکداری، بخشی مهم و مطرح در سطح جهان به شمار می رود. امروزه، بانک ها در کشورهای توسعه یافته به عنوان مشاورین حرفه ای و متخصص در بهبود عملکرد منابع مالی شرکت ها و نیز جمع آوری و تبادل اطلاعات مورد نیاز، عمل می کنند. در بانکداری مدرن، چندین مولفه وجود دارد که روی بسیج منابع مالی در بانک ها و موسسات مالی، تاثیر دارند. شناسایی و تعیین این تاثیرات و ارتباط این مولفه ها با بانک های موفق در زمینه استفاده از منابع مالی، موضوع بسیار مهمی است. این امر موجب ایجاد فضای بسیار رقابتی بین بانک ها شده است. بانک هایی می توانند موفق باشند که از مدیران شایسته، ابزارها و امکانات مختلف و نیز پتانسیل های موجود در این راستا استفاده نمایند. بانک ها با بهره گیری از مدیران شایسته و نیز آموزش صحیح منابع انسانی می توانند ارتباطی دائمی با مشتریان داشته باشند.
هدف این پروپوزال نیز بررسی مولفه های مرتبط با موفقیت بانک ها بوده و در این راستا نقش قابلیت های بازاریابی و نیز دینامیک های رقابتی نیز بررسی شده است. این پروپوزال برای دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آماده شده و ساختارهای استاندارد پروپوزال نویسی نیز در آن رعایت گردیده است. مطالعه این محصول می تواند ابزار مناسبی برای دانشجویان در راستای آشنایی بیشتر با این ساختارها بوده و نیز امیدواریم تا موجب پژوهشی های مرتبط و راهگشایی در آینده گردد.
این پروپوزال در محیط ورد (WORD) آماده شده و در ادامه نیز بخشی از آن و همچنین فایل مقاله بیس قرار داده شده است:
reza –
خوب است
reza –
خوب است ممنونم