دانلود ترجمه مقاله فعالیت های بازاریابی در بخش جامعه داروسازی – مروری کلی
عنوان فارسی |
فعالیت های بازاریابی در بخش جامعه داروسازی – مروری کلی |
عنوان انگلیسی |
Marketing activity in the community pharmacy sector – A scoping review |
کلمات کلیدی : |
  جامعه داروسازی؛ خرده فروشی؛ استراتژی های بازاریابی؛ ترکیب بازاریابی؛ فعالیت های بازاریابی؛ خروجی های بازاریابی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 36 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 94 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. اهداف 3. روش ها 4. نتایج 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری
چکیده – پیش زمینه: مالکان داروخانه باید با استراتژی های بازاریابی درگیر شوند تا رفتار مشتری را تحت تأثیر قرار دهند. اطلاعات زیادی در رابطه با ژورنال های تجاری، نظرات کارشناسان و بحث های انجام شده حول این موضوع وجود دارد. با وجود این موضوع، شواهد مربوط به اثربخشی فعالیت های بازاریابی در بخش داروسازی بسیار کم می باشد. اهداف: بررسی نحوه انجام فعالیت های بازاریابی در بخش جامعه داروسازی و تعیین شواهدی برای اثرات فعالیت های بازاریابی. روش ها: هفت پایگاه داده ای به طور سیستماتیک با استفاده از یک چارچوب مروری با پروتکل گزارش دهی PRISMA-P جستجو شده است. این تحقیق منجر به 33 مقاله در این زمینه شده که در طی چندین سال در نشریه ها، ژورنال ها و چارچوب های بازاریابی مورد آنالیز قرار گرفته اند. نتایج: بیشتر مقالات تحقیقات بازاریابی روی ایالات متحده متمرکز شده و در مجلات سلامتی و بهداشت منتشر شده است. اینها المان های استراتژی بازاریابی مختلفی هستند، شامل: تقسیم بندی، هدف گذاری، ایجاد تمایز و موقعیت یابی. همچنین شواهد مربوط به این موضوع، تحقیقاتی در رابطه با ترکیب بازاریابی هستند که عمدتا در مدل 4Ps دخیل می باشند. تحقیقات کمی در رابطه با فعالیت های بازاریابی واقعی انجام شده است. نتیجه گیری: تحقیقات در زمینه فعالیت های بازاریابی مربوط به بخش داروسازی محدود می باشد و شواهد کمی به منظور نشان دادن اثرات چنین فعالیت هایی موجود می باشد. تحقیقات آینده باید اثرات فعالیت های بازاریابی در زمینه رفتار مشتری و نتایج اقتصادی را نشان دهد.
Background: Community pharmacy ownership requires engaging with marketing strategies to influence consumer behaviour. There is a plethora of information from trade journals, expert opinion, and published discussion surrounding this issue. Despite this, evidence relating to the efficacy of marketing activity within the pharmacy sector is scant. Objectives: To review how marketing activity has been conceptualised in the community pharmacy sector and to determine the evidence for the effect of marketing activity. Methods: Seven databases were systematically searched using a scoping review framework with the reporting protocol of PRISMA-P. The search yielded 33 studies that were analysed for year of publication, journal, country of focus, and framework of marketing. Results: The majority of marketing research papers focused on the United States and were published in healthcare journals. These were various marketing strategy elements, including; segmentation, targeting, differentiation, and positioning. Also evident was research regarding marketing mix, which predominately involved the “4Ps” model. Actual marketing activity comprised little of the research. Conclusions: Research into marketing activity in community pharmacy is limited, and little evidence is available to show the effects of such activities. Future research needs to demonstrate the causality for the effect of marketing activities on consumer behaviour and economic outcomes.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.