دانلود ترجمه مقاله پروتکل MAC برای کاربردهای ایمنی در شبکه های اد هاک وسایل نقلیه
عنوان فارسی |
پروتکل تطبیقی و مشارکتی MAC برای کاربردهای ایمنی در شبکه های اد هاک وسایل نقلیه دارای رادیو شناختی |
عنوان انگلیسی |
An adaptive and cooperative MAC protocol for safety applications in cognitive radio enabled vehicular Ad-hoc networks |
کلمات کلیدی : |
  مجادله تطبیقی؛ شبکه های رادیویی شناختی؛ ارتباطات مشارکتی؛ پنجره مجادله؛ کنترل دسترسی رسانه؛ شبکه های اد هاک وسایل نقلیه |
درسهای مرتبط | مهندسی کامپیوتر |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2023 | تعداد رفرنس مقاله : 29 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مطالعات مرتبط و شکاف پژوهشی 3. پروتکل پیشنهادی 4. فرمول بندی مسئله 5. تجزیه و تحلیل عملکرد 6. تحلیل عددی 7. نتیجه گیری
چکیده – پخش سریع پیام ایمنی (sm) در کاربردهای آنی در شبکه های اد هاک وسایل نقلیه رادیویی شناختی (CR-VANETs) امری حیاتی تلقی می گردد. ورود کاربران اولیه (PU) و پیش بینی ناپذیری نسبی ترافیک به عنوان محدودیت های گلوگاه شبکه ظاهر می شود و منجر به خدمات پخش غیر قابل اعتماد می شود. یک پروتکل کنترل دسترسی رسانه (MAC) بایستی اجازه مجادله منصفانه را بدهد، تطبیقی باشد و دربردارنده یک استراتژی جبرانی برای بازپخش مجدد ارسال های ناموفق باشد. یک سری روابط بهینه سازی مبادله ای پیچیده وجود دارد که در آن مقدار نامناسب پنجره مجادله منجر می شود تا عملکرد شبکه بهینه نباشد. در این مقاله، با استفاده از شرایط کاروش–کون–تاکر (KKT) یک مکانیسم عقبگرد پنجره مجادله پویا را ایجاد می کنیم که با تغییر زمان عقبگرد و با توجه به تراکم ترافیک، عملکرد شبکه را افزایش می دهد. سپس این الگوریتم را با استراتژی جبرانی مشارکتی در طراحی پروتکل MAC تطبیقی و مشارکتی جدید ادغام می کنیم، این استراتژی در یک پارادایم پویا CR-VANET (ACCRV-MAC) قابل اجرا است. مدل تصمیم گیری زنجیره ای مارکوف، این پروتکل را مشخص می کند و شبیه ساز شبکه -2، پارامترهای عملکرد مختلف را تجزیه و تحلیل می کند. این مطالعه نشان می دهد که ACCRV-MAC در مقایسه با پروتکل های MAC موجود، توان عملیاتی را تا 38.3 % بهبود می بخشد و تأخیر شبکه را تا 49 % کاهش می دهد. مقدمه: در دهه گذشته، سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS) به منظور پرداختن به موضوع جهانی حوادث ترافیکی با انتقال سریع اطلاعات در مورد نجات جان، محبوبیت پیدا یافته اند. این اطلاعات حیاتی و حساس به تأخیر، که به عنوان sm مشخص می شوند، به یک سرویس پخش سریع، کارآمد و قابل اعتماد نیاز دارند [1]. شبکه اد هاک وسیله نقلیه (VANET) به دلیل خودانگیختگی و ماهیت اد هاکی دارد، با استفاده از فناوری ارتباطات کوتاه برد اختصاصی (DSRC) در ITS پیاده سازی شده است [2]. متأسفانه، به دلیل افزایش اخیر تقاضا، باند 75 مگاهرتز تعیین شده توسط کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده برای VANET اغلب بیش از حد بارگذاری می شود [3]. علاوه بر این، نویسندگان [4] ادعا می کنند که بیش از 60 % از طیف زیر 6 گیگاهرتز استفاده نمی شود. با ترکیب فناوری رادیویی شناختی (CR) با VANET، می توان بر این شبه قحطی غلبه کرد [5]. فناوری CR به کاربران ثانویه بدون مجوز(SUs) اجازه می دهد تا به طیف قدیمی PU دسترسی داشته باشند، این در حالیست که این طیف توسط PU استفاده نمی شود.
Rapid broadcast of safety message (sm) is critical for real-time applications in cognitive radio vehicular ad hoc networks (CR-VANETs). The arrival of primary users (PU) and the relative unpredictability of traffic emerge as network bottleneck constraints, resulting in unreliable broadcast services. The requirement is for a Medium Access Control (MAC) protocol that allows for fair contention, is adaptive, and includes a makeup strategy for rebroadcasting failed transmissions. There are intricate tradeoff optimisation relationships in which a value for the contention window that is inadequate will not result in optimal network performance. In this paper, we develop a dynamic contention window backoff mechanism using Karush–Kuhn–Tucker (KKT) conditions that enhances network performance by modifying the backoff time according to traffic density. Then we amalgamate this algorithm with a cooperative makeup strategy to design a novel adaptive and cooperative MAC protocol that is operable in a dynamic CR-VANET paradigm (ACCRV-MAC). A Markov chain decision model characterises the protocol, and Network Simulator -2 analyses various performance parameters. The study reveals that ACCRV-MAC improves throughput by 38.3% and reduces network latency by 49% compared to existing MAC protocols. Introduction: In the last decade, Intelligent Transportation Systems (ITS) have gained popularity to address the global issue of traffic accidents by conveying life-saving information promptly. This critical and delay-sensitive information, denoted as sm, necessitates a rapid, efficient, and dependable broadcast service [1]. The vehicular ad-hoc network (VANET) utilising Dedicated Short-Range Communications (DSRC) technology is implemented in ITS because of its spontaneity and ad-hoc nature [2]. Unfortunately, due to the recent rise in demand, the 75 MHz band designated by the United States Federal Communication Commission to VANET is frequently overloaded [3]. Additionally, the authors of [4] claim that more than 60% of the spectrum below 6 GHz is not being utilised. By combining cognitive radio (CR) technology with VANETs, this pseudo-starvation can be overcome [5]. The CR technology allows unlicensed secondary users (SUs) to access the PU's legacy spectrum while not in use by the PU.
ترجمه این مقاله در 36 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 30 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.