دانلود ترجمه مقاله اثر انتقال و تطبیق دانش در شرکت های چندملیتی

عنوان فارسی :

اثر انتقال و تطبیق دانش در شرکت های چندملیتی: شواهدی برگرفته از شرکت های تابعه اروپایی

عنوان انگلیسی :

Knowledge Transfer and Accommodation Effects in Multinational Corporations: Evidence from European Subsidiaries

کلمات کلیدی :

  انتقال دانش؛ مکمل دانش؛ ارزش آفرینی؛ تطبیق؛ ادغام

درسهای مرتبط : مدیریت دانش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 33 نشریه : SAGE
سال انتشار : 2013 تعداد رفرنس مقاله : 102
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
شبیه سازی مقاله : انجام نشده است. وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. عوامل تعیین کننده انتقال دانش در شرکت های چندملیتی 3. تحلیل تجربی 4. نتایج 5. بحث و بررسی و نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی مقاله

Foreign subsidiaries in multinational corporations (MNCs) possess knowledge that has different sources (e.g., the firm itself or various sources in the environment). How such sources influence knowledge transfer is not well understood. Drawing on the “accommodation effect” from cognitive psychology, the authors argue that accumulation of externally sourced knowledge in a subsidiary may reduce the value of transferring that subsidiary’s knowledge to other parts of the MNC. The authors develop a parsimonious model of intrafirm knowledge transfer and test its predictions against a unique data set on subsidiary knowledge development that includes the sources of subsidiary knowledge and the extent of knowledge transfer to other MNC units. The authors show that a high level of externally sourced knowledge in a subsidiary is associated with a high level of knowledge transfer from that subsidiary only if a certain tipping point of internally sourced knowledge has been surpassed. This suggests that subsidiary knowledge stocks that are balanced in terms of their origins tend to be more valuable, congruous, and fungible, and therefore more likely to be transferred to other MNC units.

ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – شرکت های تابعه خارجی در شرکت های چندملیتی، دانشی را پردازش می کنند که منابع مختلفی دارند (برای مثال، منشا این منابع می تواند خود شرکت یا منابع مختلف موجود در محیط باشد). این موضوع که چگونه این منابع بر انتقال دانش اثر می گذارند، به خوبی درک نشده است. با الهام گرفتن از موضوع «اثر تطبیق» در روانشناختی شناختی، استدلال مؤلفین این مقاله آن است که جمع آوری دانشی با منبع خارجی در یک شرکت تابعه ممکن است ارزش انتقال دانش آن شرکت تابعه به بخش های دیگر شرکت های چندملیتی را کاهش دهد. مؤلفین یک مدل مختصر و مفیدی از انتقال دانش درون سازمانی را تدوین کرده و پیش بینی های حاصل از آن را در برابر مجموعه داده های منحصر به فردی در توسعه دانش شرکت تابعه تست کرده اند که شامل منابع دانش شرکت تابعه و گسترش انتقال دانش به واحدهای دیگر شرکت های چندملیتی می شود. مؤلفین نشان می دهند که سطح بالای دانش با منبع بیرونی در یک شرکت تابعه با سطح بالای انتقال دانش از آن شرکت تابعه مرتبط است و این ارتباط زمانی شکل می گیرد که به نقطه اوج خاصی از دانش با منبع داخلی دست یافته شود. این امر حاکی از آن است که ذخیره دانش شرکت تابعه که از منظر منشا متوازن هستند، ارزشمندتر، منسجم تر و قابل انتقال تر باشد و در نتیجه با احتمال بیشتری به واحدهای دیگر شرکت های چندملیتی منتقل می شوند.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله اثر انتقال و تطبیق دانش در شرکت های چندملیتی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

مقالات ترجمه شده

آموزش برنامه نویسی

مجوز نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی ترجمه و شبیه سازی مقاله

تماس با پشتیبانی

قیمت ترجمه و شبیه سازی مقاله

با توجه به تجربه ی ما در امر شبیه سازی مقالات با نرم افزارهای متلب، پی اس کد، گمز و سایر نرم افزارهای علمی و همچنین تجربه ی چندین ساله در امر ترجمه  مقالات، تصمیم گرفتیم در این دو زمینه کمکی هر چند ناقابل برای دانشجویان به ارمغان آوریم. همه ی مقالات در سایت قرار داده شده که برخی از آنها ترجمه و شبیه سازی آماده دارند که قیمتی بین 20 تا 30 هزار تومان به فروش می رسند. برخی از مقالات نیز که ترجمه و شبیه سازی ندارند، می توانید سفارش دهید تا همکاران ما در اسرع وقت اقدام به تهیه آن کرده و در موعد مقرر تحویل شما دهند.