دانلود ترجمه مقاله تاثیر اینترنت اشیا بر زنجیره های تامین
عنوان فارسی |
تاثیر اینترنت اشیا بر زنجیره های تامین: چارچوبی برای انبارداری |
عنوان انگلیسی |
Impacts of Internet of Things on Supply Chains: A Framework for Warehousing |
کلمات کلیدی : |
  صنعت چهارم؛ اینترنت اشیا؛ سیستم مدیریت انبار؛ زنجیره تامین |
درسهای مرتبط | اینترنت اشیا |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : MDPI |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 37 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. مولفه های زیرساخت IoT 4. پیاده سازی IoT در انبارداری 5. نتیجه گیری
چکیده – ظهور فناوری صنعتی دیجیتال جدید، معروف به صنعت چهارم (Industry 4.0)، تأثیر مثبتی بر عملکرد زنجیره تأمین دارد. انبارها بخشی اساسی از زنجیره تأمین هستند؛ از آنها برای ذخیره محصولات و مدیریت سطح موجودی استفاده شده است. یک سیستم مدیریت انبار معقول می تواند منجر به کاهش هزینه شود و همچنین می تواند رضایت مشتری را بهبود بخشد. مدل های سنتی مدیریت انبار برای افزایش نیازهای بازار در حال رشد امروز، کارایی کمتر و نامناسبی داشته است. طی دهه های گذشته، از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مدیریت انبار استفاده شده است. این مقاله با استفاده از یکی از ارکان اصلی صنعت 4.0، یعنی اینترنت اشیا، رویکرد جدیدی را برای مدیریت انبار ارائه می دهد. این فناوری جدید اتصال چندین اشیا را از طریق جمع آوری داده های زمان واقعی و به اشتراک گذاری آنها امکان پذیر می کند؛ سپس از اطلاعات حاصل می توان برای پشتیبانی از تصمیم گیری خودکار استفاده کرد. معماری این کاربردها نشان داده شده است و مزایای بالقوه آن بررسی شده است. چارچوبی برای اجرای این رویکرد در مدیریت انبار ارائه شده است که می تواند به ایجاد قابلیت دید زمان واقعی همه چیز در انبار، افزایش سرعت و کارایی و جلوگیری از کمبود موجودی و تقلب کمک کند. این طرح پیشنهادی، نقشه راه موثری به شرکت ها ارائه می دهد تا انبارهای خود را با استفاده از اینترنت اشیا بهبود بخشند. مقدمه: چهارمین انقلاب صنعتی را می توان به عنوان «تغییر در منطق تولید به سمت یک رویکرد خودتنظیمی به طور فزاینده غیرمتمرکز شرح داد که توسط مفاهیم و فناوری هایی از قبیل سیستم فیزیکی سایبری (CPS)، اینترنت اشیا (IoT)، اینترنت خدمات (IoS)، رایانش ابری و ساخت افزایشی و کارخانه های هوشمند ایجاد شده است» (هوفمن و روسچ،2017). استفاده از مفاهیم IoT و CPS در محیط تولید منجر به تعریف صنعت4.0 شده است که به توسعه تولید هوشمند، محصولات هوشمند و خدمات هوشمند کمک می کند (ولسچلاگر و همکاران، 2017). سازمان ها با تغییر جهت به سمت اتوماسیون و نوآوری های رایانه ای، می توانند سود بیشتری کسب کنند (عمران و همکاران، 2018). یکی از تعاریف متداول زنجیره تأمین این است: «یک زنجیره تأمین متشکل از همه طرف هایی است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در تحقق درخواست مشتری دخیل هستند. زنجیره تأمین نه تنها دربردارنده تولید کننده و تأمین کنندگان می باشد، بلکه شامل حمل و نقل، انبارها، خرده فروشان و حتی خود مشتریان می شود» (چوپرا و میندل 2013). این امر مجموعه ای از فرآیندها و منابع مورد نیاز برای تولید و ارائه یک محصول یا خدمات به مشتری را از ابتدا تا انتها توصیف می کند. «مدیریت زنجیره تأمین (SCM) مدیریت ارتباط متقابل سازمان هایی می باشد که از طریق ارتباطات بالادست و پایین دست بین فرآیندی که برای مصرف کننده نهایی در قالب محصولات و خدمات ارزش ایجاد می کند، با یکدیگر در ارتباطند. کلید اصلی موفقیت هر زنجیره تأمین، درک و برآوردن به موقع نیازهای مشتریان با محصولاتی با بالاترین کیفیت است که با حذف فعالیت های بدون ارزش افزوده، بهبود فرایندها و سریع الانتقال تر شدن زنجیره تأمین قابل دستیابی است» (کواکس و کوت،2016). در بیشتر شرکت های مدرن، فرآیندهای منظم زنجیره تأمین، توسط بسته های نرم افزاری از قبیل برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) و برنامه ریزی و زمان بندی پیشرفته (APS) مدیریت شده اند. با این حال، این سیستم ها برای مقابله با چالش های روزافزون زنجیره های تأمین امروز از قبیل انعطاف پذیری، پاسخگویی و چابکی کافی نیستند (ریدی و همکاران، 2015). از این رو، رویکردهای جدیدی برای مقابله با این چالش ها مطرح شده است. فناوری اینترنت اشیا با تغییر قریب الوقوع جهانی به سمت صنعت 4.0 و سازمان های هوشمند، نقشی مهمی در این تحول دارد. مفهوم اصلی اینترنت اشیا این است که «اشیای روزمره می توانند به قابلیت های شناسایی، سنجش، شبکه سازی و پردازش مجهز شوند و به آنها اجازه دهند تا از طریق اینترنت با یکدیگر و با سایر دستگاه ها و خدمات ارتباط برقرار کنند و به یک هدف مفید برسند» (کورتس و همکاران، 2015). زیرساخت اینترنت اشیا مبتنی بر بسیاری از فناوری ها از قبیل، شناسایی فرکانس رادیویی (RFID)، وای فای، بلوتوث، حسگرها و رایانش ابری می باشد. اینترنت اشیا می تواند در بهبود عملکرد کل زنجیره تأمین و تبدیل آن به زنجیره هوشمند مفید باشد؛ به عنوان مثال، می تواند برای پایش، ردیابی محصولات، ایجاد یک سیستم حمل و نقل هوشمند و پیش بینی تقاضا مورد استفاده قرار گیرد. موجودی، یکی از زمینه های قابل توجه می باشد که در آن می توان به کاهش هزینه در زنجیره تأمین دست یافت (ابراهیم و همکاران 2011). به طور خاص، اینترنت اشیا می تواند هزینه های موجودی و همچنین اثر شلاقی را در سراسر زنجیره تامین کاهش دهد.
The emergence of new digital industrial technology, known as Industry 4.0, has a positive impact on the performance of the supply chain. Warehouses are a basic part of the supply chain; they are used to store products and manage the inventory level. A sound warehouse management system can lead to cost reduction and also can improve customer satisfaction. Traditional warehouse management models have become less efficient and unsuitable for today’s increasing market requirements. For the past decades, information and communication technology has been used for warehouse management. This paper presents a new approach for warehouse management by utilizing one of the main pillars of Industry 4.0, the Internet of Things. This new technology enables the connection of several objects through collecting real-time data and sharing them; the resulting information can then be used to support automated decision-making. The architecture of this application is illustrated and its potential benefits are overviewed. A framework is proposed to implement this approach in warehousing management, which can help in providing real-time visibility of everything in the warehouse, increasing speed and efficiency, and preventing inventory shortage and counterfeiting. This proposal gives an effective roadmap for enterprises to improve their warehouses by using the Internet of Things. Introduction: The fourth industrial revolution can be described as “a shift in the manufacturing logic towards an increasingly decentralized, self-regulating approach of value creation, enabled by concepts and technologies such as cyber-physical system (CPS), Internet of Things (IoT), Internet of Services (IoS), cloud computing and additive manufacturing and smart factories” (Hofmann and Rüsch 2017). Applying the concepts of IoT and CPS to the manufacturing environment has led to the definition of Industry 4.0 that helps in developing smart production, smart products and smart services (Wollschlaeger et al. 2017). By shifting towards automation and computerized innovations, organizations can achieve more profit (Imran et al. 2018). One of the common definitions of the supply chain is, “A supply chain consists of all parties involved, directly or indirectly, in fulfilling a customer request. The supply chain includes not only the manufacturer and suppliers, but also transporters, warehouses, retailers, and even customers themselves” (Chopra and Meindl 2013). It describes a collection of processes and resources needed to produce and deliver a product or a service to the customer from the start to the end. “Supply chain management (SCM) is the management of the interconnection of organizations that relate to each other through upstream and downstream linkages between the process that produces value to the ultimate consumer in the form of products and services. The main key of the success of any supply chain is to understand and satisfy customers’ needs with the highest quality of products on time, that can be obtainable by eliminating non value-added activities, improving processes and making the supply chain more agile” (Kovács and Kot 2016). In most of the modern enterprises, regular supply chain processes are managed by software packages such as enterprise resource planning (ERP) and advanced planning and scheduling (APS). However, these systems are not enough to face the increasing challenges of today’s supply chains; such as flexibility, responsiveness and agility (Reaidy et al. 2015). Hence, new approaches have been introduced to meet these challenges. With the imminent global shift towards Industry 4.0 and smart organizations, IoT technology is playing a vital role in this transition. The core concept of IoT is that “everyday objects can be equipped with identifying, sensing, networking and processing capabilities that will allow them to communicate with one another and with other devices and services over the Internet to achieve some useful objective” (Cortés et al. 2015). IoT infrastructure is based on many technologies such as radio frequency identification (RFID), Wi-Fi, Bluetooth, sensors, and cloud computing. IoT can be useful in improving the performance of the whole supply chain and transforming it to be a smart one; for example, it can be used for monitoring, tracking products, creating an intelligent transportation system, and demand forecasting. Inventory is a one of the significant areas where cost reduction can be achieved in a supply chain (Ibrahim et al. 2011). Specifically, IoT can reduce inventory costs as well as the bullwhip effect across the supply chain.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.