عنوان فارسی |
ارزیابی شاخص های سرمایه فکری و نقش آنها در بهبود عملکرد شرکت (مطالعه موردی: شرکت های کاشی در شهر یزد) |
عنوان انگلیسی |
Evaluation of Intellectual Capital Indices and Their Role in Improving Firm Performance (Case Study: Tile Companies in Yazd) |
رشته مرتبط |
  حسابداری |
درسهای مرتبط | روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه |
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟ |
سفارش پاورپوینت این پروپوزال |
1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی 9. جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع فارسی و انگلیسی
یکی از موضوعات مطرح در علوم مدیریت و حسابداری، بحث سرمایه فکری در یک سازمان می باشد. در ادامه به تعریف مختصری از آن می پردازیم. سرمایه فکری، ارزش دانش، مهارت ها، آموزش تجاری یا هر اطلاعات تخصصی کارکنان یک شرکت یا سازمان است که برای آن شرکت، مزیت رقابتی فراهم می آورد. سرمایه فکری یک دارایی قلمداد می شود و می توان آنرا بطور کلی به صورت مجموعه ای از همه منابع اطلاعاتی که یک شرکت در اختیار دارد تا از آن برای پیشبرد سود، جذب مشتریان جدید، ایجاد محصولات جدید یا بهبود کسب و کار استفاده کند. تعدادی از زیرمجموعه های سرمایه فکری شامل سرمایه انسانی، سرمایه اطلاعاتی، آگاهی از برند و سرمایه تعلیمی می باشند. سرمایه فکری، یک دارایی تجاری است، اگرچه اندازه گیری آن کاری است بسیار غیرعینی و ذهنی. این دارایی در ترازنامه یک شرکت به صورت «سرمایه فکری» ثبت نمی شود، بلکه تا حد ممکن در مالکیت فکری (به صورت قسمتی از دارایی های نامشهود و سرقفلی بر ترازنامه)، که اندازه گیری خود آن دشوار است، تلفیق می شود. شرکت ها زمان و منابع بسیاری را صرف توسعه تخصص مدیریت و آموزش دادن کارکنان خود در زمینه های خاص تجاری می کنند، تا به اصطلاح «ظرفیت ذهنی»، بنگاه خود را بیافزایند. این سرمایه اگر برای بهبود سرمایه معنوی بکار گرفته شود، برای یک شرکت بازده و سود حاصل می کند، اگرچه سنجش آن دشوار است، اما چیزی است که می تواند در ارزش تجاری سالیان متمادی، مشارکت داشته باشد. در ادامه نمونه هایی از سرمایه معنوی را بیان می کنیم. نمونه های ساده سرمایه معنوی شامل دانش کسب شده یک کارگر خط کارخانه در سالیان متمادی، روش خاص بازاریابی یک محصول، روش کاهش زمان در یک پروژه پژوهشی بسیار مهم یا یک فرمولاسیون سری و مرموز (برای مثال، فرمولاسیون نوشابه کوکا کولا) می باشند. از آنجا که بهبود فنآوری و فرآیند، به عامل بیشتر متمایز کننده ای در شرکت های امروزی و مدرن تبدیل شده است، سرمایه فکری به عامل بزرگتری جهت دستیابی به موفقیت در یک بازار رقابتی تبدیل می شود.
این پروپوزال برای پایان نامه ای تحت همین عنوان در مقطع کارشناسی ارشد رشته حسابداری آماده شده و دانشجویان کارشناسی ارشد حسابداری می توانند با الگو گرفتن از این محصول و مطالعه آن، موضوع مشابهی را انتخاب کرده و برای اهداف پژوهشی خود استفاده نمایند. شما دانشجوی عزیز می توانید با مطالعه این پروپوزال با ساختارهای کلی پروپوزال نویسی از جمله ارائه روش تحقیق، مدل مفهومی، بررسی جامعه آماری و نیز ارائه جنبه های نوآورانه و ابزارهای پژوهشی نیز آشنا شوید. سرمایه فکری یکی از موضوعات مورد توجه پژوهشگران داخلی و خارجی بوده و مقالات بیشماری در این زمینه به چاپ رسیده اند که در این پروپوزال نیز به تعدادی از معتبرترین آنها اشاره شده است.
در ادامه می توانید بخشی از این پروپوزال که در محیط ورد (WORD) آماده شده و قابل ویرایش می باشد را مشاهده نمایید:
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.