دانلود ترجمه مقاله تاثیر تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر هدف جابجایی کارکنان
عنوان فارسی |
تأثیر تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی روی قصد جابجایی کارکنان مرکز تلفن در پاکستان |
عنوان انگلیسی |
Impact of Organizational Commitment and Organizational Citizenship Behavior on Turnover Intentions of Call Center Personnel in Pakistan |
کلمات کلیدی : |
  قصد جابجایی، تعهد سازمانی، رفتار شهروندی سازمانی، پرسنل مرکز تلفن، پاکستان |
درسهای مرتبط | مدیریت منابع انسانی (human resource management) |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | نشریه : European Journal of Social Sciences |
سال انتشار : 2010 | تعداد رفرنس مقاله : 23 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. بررسی مقالات 3. متدلوژی 4. نتایج و بحث 5. نتیجه گیری
5. نتیجه گیری: نتایج فوق، یک راه حل برای مدیران منابع انسانی برای کنترل هزینه و قصد جابجایی پرسنل مرکز تلفن در پاکستان ارائه میدهد که محیط درون سازمان خود را در درجه اول اولویت قرار دهند. امکانات محیطی به طور مثبت بر تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی تأثیر می گذارد. نتایج ما نشان داد سطح بالای تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان مرکز تماس تاثیر قابل توجهی بر جابجایی آنان دارد. نتایج ضریب همبستگی TI با OC و OCB - 0.435 ** و - 0.154 بود. کارکنان ممکن است قصد ترک شغل داشته باشند اگر تعهد سازمانی و رفتار شهروندی کم باشد. فقدان تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در میان کارکنان ممکن است مانع توسعه سازمانی، بهره وری و کارایی باشد که از جابجایی بالای کارکنان منجر می شود. از آنجا که در این مطالعه رابطه بین تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی با قصد جابجایی کارکنان مرکز تلفن ثابت شد، توصیه می شود که متخصصان منابع انسانی سیاست ها، روش ها و برنامه هایی برای تشویق کارکنان به احساس افتخار و مالکیت در داخل سازمان طراحی نمایند که این مهم تبدیل به به یک دارایی با ارزش برای سازمان شود. پاکستان یک کشور در حال توسعه که در آن صنعت خدمات مانند مراکز تلفن بوده روز به روز شکوفاتر شده است. نقش پرسنل مرکز تلفن به طور همزمان افزایش یافته است، پس آن یک ضرورت مهم برای مدیران منابع انسانی می باشد که نیازهای کارکنان مرکز تلفن را درک کنند و رضایت آنها را تا حد ممکن افزایش دهند. تا افراد نیز در مدت زمان بیشتری در سازمان به عنوان بخش مهمی از آن بمانند. اگر آن به صورت بخردانه ای توسط مدیران منابع انسانی برای نگهداری کارکنان انجام شود این یک موقعیت برد- برد برای سازمان و کارکنان مرکز تلفن خواهد بود.
5. Conclusion Above results provide a solution to the HR executive to control the cost and turnover intentions of call center personnel located in Pakistan by providing first-rate environment within the organization. Feasible environment impacts positively on the employees in terms of high level of organizational commitment and organizational citizenship behavior. Our results showed high level of Organizational commitment and organizational citizenship behavior of the call center representatives have a significant impact on the turnover intentions. Above results showed coefficient of correlation of TI with OC and OCB are -.435** and -.154 respectively. Employees may intend to quit job if organizational commitment and citizenship behavior is low. The absence of organizational commitment and organizational citizenship behavior among employees may impede the organizational development, productivity and efficiency which will result in form of high turnover of the employees. Since this study proves a relationship of organizational commitment and organizational citizenship behavior with the turnover intentions of the call center workers, it is recommended to HR professionals to design such kind of policies, procedures and plans which encourages employees to feel sense of honor and ownership inside the organization and become an important and precious asset for the organization. Pakistan is a developing country where service industry like call centers has been flourishing day by day. The role of the call center personnel have been increasing simultaneously, it is incredibly necessary for the HR executives to understand the call center personnel needs and making them satisfied as much as possible, as a result of it they will remain with the organization on long term basis as an important part of the organization. If it is done wisely by HR executives to retain them then there will be win-win situation for organization and call center personnel.
بخشی از ترجمه مقاله (صفحه 3 و 4 فایل ورد ترجمه)
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.