دانلود ترجمه مقاله موانع مدیریت زنجیره تامین سبز در یک اقتصاد نوظهور
عنوان فارسی |
موانع مدیریت زنجیره تامین سبز: زمینه اقتصاد نوظهور |
عنوان انگلیسی |
Barriers to green supply chain management: An emerging economy context |
کلمات کلیدی : |
  فرآیند مدیریت زنجیره تامین سبز (GSCMP)؛ تحلیل خوشه ای سلسله مراتبی؛ صنعت نساجی؛ اقتصاد نوظهور |
درسهای مرتبط | مدیریت زنجیره تامین |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 108 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش تحقیق 4. بررسی داده ها 5. تحلیل داده ها 6. بحث و بررسی و دلالت ها 7. نتیجه گیری و چشم اندازهای پژوهشی آینده
مدیریت زنجیره تامین سبز، به عنوان روشی برای کاهش اثرات زیست محیطی مضر صنایع در سراسر جهان، بیش از پیش توجهات را به خود جلب کرده است. اما، با ملاحظه زمینه یک اقتصاد نوظهور مانند بنگلادش، مدیریت زنجیره تامین سبز هنوز در مراحل اولیه خود سیر می کند و در صنعت نساجی بطور گسترده ای مورد استقبال قرار نگرفته است، و بنابراین موانع جلوگیری کننده از بکار گیری آن در زمینه کشور نوظهور نیاز به بررسی جامع دارد. این پژوهش دیدگاه ها و موانع در بکار گیری شیوه های مدیریت زنجیره تامین سبز در زمینه صنعت نساجی بنگلادش را مرور می کند. یک مطالعه پرسشنامه ای (پیمایشی) از متخصصان نساجی بنگلادشی فعال در زمینه های عملیات ها و تقسیم بندی مدیریت زنجیره تامین، که اندازه نمونه آن 30 بود، برای شناسایی موانع انجام شد و روش تحلیل خوشه ای سلسله مراتبی در تحلیل تفصیلی این داده ها استفاده شد. در مورد اهمیت خوشه های حاصله، با ملاحظه اهمیت نسبی موانع، عقاید بررسی شدند. پانزده مانع بکار گیری مدیریت زنجیره تامین سبز در این مرور ادبی شناسایی شدند، سپس این موانع با استفاده از داده های گردآوری شده از متخصصان صنعت نساجی بنگلادش، تحلیل شدند. این پژوهش نشان می دهد که مهمترین مانع این است که تقاضای کم از جانب مشتریان و محدودیت مالی ناشی از مزیت مالی اندک کوتاه مدت برای کسب و کارها، همراه با عدم وجود مقررات دولتی، نیز یک مانع معمولاً مواجه شده در بکار گیری ابتکار عمل های زنجیره تامین سبز می باشد. این مطالعه، اطلاعات ارزشمندی برای متخصصان و سیاست گذاران مرتبط در مورد موانع حاکم بر اقتصادهای نوظهور در مورد بکار گیری شیوه های مدیریت زنجیره تامین سبز، ارائه می دهد که این به نوبه خود می تواند در برداشتن گام های مناسب برای رفع این موانع، کمک کند.
Green supply chain management is attracting increasing attention as a way to decrease the adverse environmental effects of industries worldwide. However, considering the context of an emerging economy like Bangladesh, green supply chain management is still in its inception and has not been widely embraced in the textile industry, and therefore barriers hindering its adoption in emerging economy context demand a comprehensive investigation. This research reviews the viewpoints and hurdles in adopting green supply chain management practices in the context of the Bangladeshi textile industry. A questionnaire survey of Bangladeshi textile practitioners of operations and supply chain management division, having a sample size of thirty, was undertaken to identify the barriers, and a hierarchical cluster analysis technique was used in the detailed analysis of this data. Opinions were sought from experts on the significance of the resulting clusters, considering the relative importance of the barriers. Fifteen barriers to the adoption of green supply chain management were identified in the review of the literature, with these barriers then analyzed by using the data collected from Bangladeshi textile industry practitioners. The research indicates that the most important barrier is that there is low demand from customers and financial constraint resulting from short term little financial benefit to businesses, with lack of government regulations also a commonly faced barrier in adopting green supply chain initiatives. This study will provide valuables insights to practitioners and relevant policy makers about the barriers prevailing in the emerging economies towards the adoption of green supply chain management practices, which, in turn, can guide to undertake appropriate steps for alleviating those barriers.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.