دانلود ترجمه مقاله آیا بازاریابی سبز منجر به بهبود عملکرد شرکت می شود؟

عنوان فارسی

آیا بازاریابی سبز منجر به بهبود عملکرد شرکت می شود؟

عنوان انگلیسی

Does green marketing improve corporate performance?

کلمات کلیدی :

  بازاریابی سبز؛ ویژگی‌های هیئت مدیره؛ عملکرد شرکت

درسهای مرتبط بازاریابی سبز
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2025 تعداد رفرنس مقاله : 32
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. تحلیل نظری و توسعه فرضیه‌ها 3. داده‌ها، متغیرها و روش‌شناسی 4. تحلیل تجربی 5. نتیجه‌گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – این مقاله رابطه بین بازاریابی سبز، ویژگی‌های هیئت مدیره و عملکرد شرکت را با 13864 شرکت فهرست‌شده چینی به عنوان موضوع مشاهده تحقیق بررسی می‌کند. تمرکز آن بر تأثیر بازاریابی سبز بر عملکرد شرکت‌ها و همچنین تأثیر تعدیل‌کننده ویژگی‌های هیئت مدیره است. یافته‌ها موارد زیر را نشان می‌دهد: اول، بازاریابی سبز به بهبود عملکرد شرکت کمک می‌کند. دوم، ترکیب مستقل هیئت مدیره تأثیر تعدیل‌کننده مثبت دارد. سوم، ترکیب نقش‌های رئیس و مدیرعامل تأثیر تعدیل‌کننده منفی دارد و مانع از تأثیرات مثبت بازاریابی سبز بر عملکرد شرکت می‌شود. و در نهایت، تنوع جنسیتی هیئت مدیره نقش تعدیل‌کننده مفیدی ایفا می‌کند. مقدمه: بر اساس محیط زیست فعلی که دائماً در حال تخریب است، مردم در سراسر جهان نگران محیط زیست در فرآیند مصرف هستند و هنگام انتخاب و خرید محصولات، محصولات ایمن، بدون آلودگی و از نظر زیست‌محیطی مفید را ترجیح می‌دهند و آگاهی از حفاظت از محیط زیست در حال حاضر در همه نقاط جهان ظاهر شده است. ثانیاً، افزایش آگاهی زیست‌محیطی در سراسر جهان، همچنین در فرآیند مصرف مردم منعکس می‌شود، در فرآیند مصرف، سلامت، بدون آلودگی، بازگشت به حالت اولیه به دنبال عموم مردم تبدیل شده است، مصرف‌کنندگان در فرآیند انتخاب محصولات، محصولات دارای نشان سبز حفاظت از محیط زیست را بیشتر ترجیح می‌دهند. به طور کلی، نیازهای مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان را در فرآیند تولید، پردازش، حمل‌ونقل و فروش به طور یکپارچه در مفهوم سبز ادغام می‌کند. نشان داده شده است که بازارهای بازاریابی سبز جهانی و چین تا سال 2022 به ارقام قابل توجهی 331.942 میلیارد دلار و 92.977 میلیارد دلار خواهند رسید. بازاریابی سبز شامل تبلیغ محصولات و خدمات با گنجاندن ملاحظات زیست‌محیطی یا افزایش آگاهی زیست‌محیطی است. شرکت‌های درگیر در بازاریابی سبز مسئول تصمیم‌گیری آگاهانه در طول کل چرخه عمر محصولات خود هستند که شامل فرآیندهایی مانند تولید، بسته‌بندی و توزیع می‌شود. این مجموعه‌ای از اقدامات اخلاقی مسئولانه است که کسب‌وکارها می‌توانند انجام دهند. در این چارچوب، بازاریابی سبز شامل اتخاذ شیوه‌های دوستدار محیط زیست توسط تولیدکنندگان، از جمله بازیافت آب، استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و کاهش انتشار دی‌اکسید کربن است.

نمونه متن انگلیسی مقاله

This paper examines the relationship between green marketing, board characteristics, and corporate performance, with 13,864 Chinese listed companies as the research observation subject. It centers on the influence of green marketing on the performance of corporations, as well as the moderating influence of board characteristics. The findings reveal the following: first, green marketing serves to enhance corporate performance; second, the independent composition of the board of directors exerts a positive moderating influence; third, the combination of the roles of chairman and general manager exerts a negative moderating influence, impeding the positive effects of green marketing on corporate performance; and finally, the gender diversity of the board of directors plays a beneficial moderating role. Introduction: Based on the current ecosystem environment that is constantly being destroyed, people all over the world are worried about the ecological environment in the process of consumption, and when choosing and buying products, they prefer safe, pollution-free and ecologically beneficial products, and the awareness of protecting the ecological environment has already appeared in all parts of the world. Secondly, the enhancement of environmental awareness around the world, also reflected in people's consumption process, in the consumption process, health, pollution-free, pollution-free, return to the primitive has become the pursuit of the public, consumers in the process of choosing products will be more favourable to products with green environmental protection mark. In general, the needs of consumers determine the producers in the production, processing, transport and sales process are integrated into the green concept. It is showed that the global and Chinese green marketing markets shall reach the substantial figures of $331.942 billion and $92.977 billion, respectively, by the year 2022. Green marketing entails the promotion of products and services by incorporating environmental considerations or raising environmental consciousness. Companies engaged in green marketing are responsible for making informed decisions throughout the entire life cycle of their offerings, encompassing processes such as production, packaging, and distribution. It is a sequence of ethically accountable actions that businesses can undertake. Within this framework, green marketing entails the adoption of environmentally-friendly practices by producers, including the recycling of water, the utilization of renewable energy sources, and the reduction of carbon dioxide emissions.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله آیا بازاریابی سبز منجر به بهبود عملکرد شرکت می شود؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 3 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi