دانلود ترجمه مقاله پیدایش خرابگری: از دوران کودکی تا نوجوانی و بلوغ
عنوان فارسی |
پیدایش خرابگری: از دوران کودکی تا نوجوانی و بلوغ |
عنوان انگلیسی |
The genesis of vandalism: from childhood to adolescence |
کلمات کلیدی : |
  خرابگری؛ پیدایش رفتار خرابگرانه؛ سنین پیش دبستانی؛ سنین ابتدایی؛ نوجوانی (بلوغ)؛ جوانی؛ شخصیت و عوامل محیطی در توسعه رفتار خرابگرانه |
درسهای مرتبط | روانشناسی؛ جامعه شناسی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | نشریه : Lomonosov Moscow State University |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 23 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. متد 3. نتایج 4. بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
این مطالعه، به دلیل افزایش تهدید رفتار خرابگری در جهان توسعه داده شده است.کشورها، شرکت های بازرگانی (تجاری)، وافراد آسیب جدی و بزرگی را که نتیجه اعمال خرابگری فردیست تجربه میکنند. علاوه براین، خرابگری نه تنها "دارایی های ملموس" بلکه میراث فرهنگی و تاریخی بشریت مدرن را نیز تهدید میکند. با وجود گشترش تهدید خرابگری، مطالعه بنیان های روان شناختی آن از جمله ریشه های آن،در زمینه دوره های زندگی فردی در بسیاری از راه ها، زمین کشف نشده است. هدف از این مطالعه بررسی پیدایش رفتار خرابگری و عوامل شخصیتی و فردی در شکل گیری آمادگی برای از بین بردن اموال عمومی و اموال دیگران بوده است. یک مطالعه جامع از کودکان، نوجوانان و جوانان ( ان=1522) و همچنین محیط اجتماعیشان نشان دهنده مکانیسمی برای انجام اعمال خرابگریست که حاظر بودند از دوران کودکی آن را انجام دهند. این مطالعه با بررسی چهار گروه سنی انجام گردید: پیش دبستانی(4 تا 6 سال)، دانش آموزان مقطع ابتدایی (7 تا 9 سال)، نوجوانان (12 تا 15 سال) و جوانان (17 تا 22 سال). ابزار مورد استفاده در این مطالعه ضرب و جرح مخصوص هر گروه سنی، مشاهده، تکنیک های متخصص و پرسشنامه بوده است. برداشت ما این است که ویژگی های رابطه والدین –کودک، پایه ای برای تشکیل مرزهای فعالیت مجاز کودک است. تشنج در روابط والدین-کودک خود میتواند منجر به توسعه اشکال مختلف خرابگری در کودک شود. ویژگی ها و شدت فعالیت خرابگری نوجوانان و جوانان در زمینه محیط زیست خود و همچنین ویژگی های فردی که رفتار انحرافی را ترویج می دهند در این مقاله شرح داده شده است. بنابراین فعالیت خرابگری، فقط یک ویژگی خاص برای نوجوانان و جوانان نیست و الزاما همیشه خیلی مخرب نمی باشد. فعالیت های خرابگرانه اساسی در مراحل اولیه تکوین سرچشمه می گیرد که به عنوان نتیجه ای از تغییر شکل در تعاملات اجتماعیست که خود تبدیل به اقدامات مخرب از تلاش مردم از طریق این نوع از فعالیت برای درک خودشان در فضای جامعه می باشد.
Tis study was developed because vandal behavior is an increasing threat in the world. Countries, commercial companies, and individuals experience great damage to property as a result of individual vandal acts. In addition, vandalism threatens not only “tangible assets” but also the cultural and historical heritage of modern humanity. Despite the threatening spread of vandalism, the study of its psychological foundations, including its origins, in the context of individual life courses is in many ways terra incognita. Te objective of the present study was to investigate the genesis of vandal behavior and the sociopsychological and individual personality factors in the formation of readiness to destroy public property and the property of others. A comprehensive study of children, adolescents, and young adults (N=1522), as well as of their social environment, revealed mechanisms of the readiness to commit vandal acts that were present since childhood. Te study was conducted by examining four age groups: preschoolers (4–6 years), primary school pupils (7–9 years), adolescents (12–15 years), and young adults (17–22 years); the instruments used were specifc-age batteries, observation, expert techniques, and questionnaires. We found that the characteristics of parent-child relationship are is the basis for forming the boundaries of the permissible activity of the child; disturbance in the parent-child relationship can lead to the development of forms of vandalism in children. We describe the specifcity and intensity of the vandal activity of adolescents and young adults in the context of their environment, and we look at the individual characteristics that promote deviant behavior. Tus, vandal activity is not only a specifc characteristic of adolescents and young adults, and it is not always very destructive. Basic vandal activity originates in the early stages of ontogenesis as a result of a deformation in social interaction that becomes fxed and converted into the destructive actions of people trying through this form of activity to understand themselves in social space.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.