دانلود ترجمه مقاله آیا برنامه های وفاداری سلسله مراتبی، نوش دارویی برای همه برندها هستند؟
عنوان فارسی |
"کاری کن که احساس خاص بودن داشته باشم": آیا برنامه های وفاداری سلسله مراتبی، نوش دارویی برای همه برندها هستند؟ نقش مفهوم برند |
عنوان انگلیسی |
“Make me feel special”: Are hierarchical loyalty programs a panacea for all brands? The role of brand concept |
کلمات کلیدی : |
  برنامه های وفاداری؛ ساختار سلسله مراتبی؛ مفهوم برند؛ نمادین؛ کارکردی؛ تناسب درک شده |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 56 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه مفهومی 3. مدل مفهومی و فرضیات 4. مطالعه 1 5. مطالعه 2 6. بررسی کلی
محدودیت ها و تحقیقات آتی: مطالعه ما یک سری محدودیت ها نیز دارد. اولا، ما فقط برنامه های سلسله مراتبی را بررسی کرده ایم که می توان با در نظر گرفتن تعداد سطوح مورد استفاده قرار داد. همانطوری که تحقیقات نشان داده اند که تعداد سطوح می تواند روی درک مشتری از موقعیت تاثیر بگذارد (درزه و نونس، 2009)، تحقیقات بیشتری برای کنترل تاثیر تعداد سطوح روی همگرایی درک شده بین مفهوم برند و ساختار برنامه ضروری می باشد (به عنوان مثال، همگرایی درک شده برای یک برنامه سلسله مراتبی با پنج سطح در برابر دو سطح). دوما، مطالعه ما به بررسی تاثیر یک جنبه واحد از برند (مفهوم برند) پرداخته است. مطالعات بیشتر می توانند این کار را با مطالعه مشخصه های دیگر بسط دهند، مواردی مانند ارزش ویژه برند. برندهای دارای ارزش ویژه بالا می توانند از ارتباطات شبکه ای در اذهان مشتریان استفاده کنند (چاندون و همکاران، 2000). چنین ارتباطاتی می توانند صرف نظر از مفهوم برند، منجر به یک سری انتظارات خاص نیز گردند. علاوه بر این، مطالعه ما تمایزات فردی را مورد توجه قرار نداده است، حتی اگر این تمایزات در تعیین اثربخشی فعالیت های وفادارانه شرکت بسیار مهم و حیاتی باشند (پز و همکاران، 2015). نهایتا، مطالعه ما بینش های مربوط به نتایج کوتاه مدت وفاداری را ارائه داده است. احتمال دارد که مزایای درک شده بلندمدت مانند ملاحظات مالی، آسایش و شناخت (به عنوان مثال، میمانی چابان و وولی، 2010) و ماهیت این مزایا (به عنوان مثال، مطلق یا نسبی، درزه و نونس، 2009) با ابعاد مختلف مفهوم برند، ارتباط برقرار کنند. مطالعات بیشتر می توانند تاثیرات این تعاملات روی ارزیابی های برنامه و ترجیحات را مورد بررسی قرار دهند. چنین مسیرهای تحقیقاتی می توانند به مدیران در اتخاذ تصمیمات رسمی تر در مورد طرح های وفاداری بیشتر کمک کنند.
Limitations and further research: Our study also has several limitations. First, we explore only a fraction of the possible hierarchical programs that could be employed considering the number of tiers. As research has shown that the number of tiers affects consumers’ perception of status (Drèze and Nunes, 2009), further studies are necessary to control for the effect of the number of tiers on the perceived congruency between brand concept and program structure (e.g., perceived congruence for a hierarchical program with five tiers vs. two tiers). Second, our study investigates the effect of a single aspect of a brand (brand concept). Further studies could expand this work by studying other features, such as brand equity. High-equity brands benefit from established network associations in consumers’ minds (Chandon et al., 2000); such associations may lead them to have specific expectations, regardless of the brand concept. Moreover, our studies do not take individual consumer differences into account, even though such differences are crucial in determining the effectiveness of firms’ loyalty activities (Pez et al., 2015). Last, our studies offer insights pertaining to short-term loyalty outcomes. It is possible that long-term perceived benefits, such as monetary considerations, convenience, and recognition (e.g., Mimouni- Chaabane and Volle, 2010), and the nature of the benefits (e.g., absolute or relative; Drèze and Nunes, 2009) interact with different dimensions of the brand concept. Additional studies could examine the effects of these interactions on program evaluations and preferences. Such avenues of research could help managers make even more informed decisions about loyalty program designs.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.