دانلود ترجمه مقاله تحلیلی درباره فاکتورهای تعیین کننده کیفیت محصول نرم افزاری
عنوان فارسی |
تحلیلی درباره فاکتورهای تعیین کننده کیفیت محصول نرم افزاری: بررسی مقابله ای |
عنوان انگلیسی |
An analysis of the factors determining software product quality: A comparative study |
کلمات کلیدی : |
  کیفیت نرم افزار؛ نظرسنجی؛ فاکتورهای تعیین کننده کیفیت |
درسهای مرتبط | مهندسی کامپیوتر |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 33 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. پیشینه نظری 2.1. سابقه مدل های کیفیت نرم افزار 2.2. آنالیز فاکتور 3. ساختار اساسی تحقیق 4. روش تحقیق 5. نتایج 6. بحث و بررسی نتایج 7. نتیجه گیری 7.1. تهدیدها برای اعتبار تحقیق حاضر 7.2. محدودیت ها 7.3. کار تحقیقاتی آینده ضمیمه A. فراوانی و درصد مطابقت با هر آیتم و گزینه های پاسخ
مقدمه: طبق تحقیقی که کپ گمینی، سوقاتی و اچ پی. انجام دادند، و در "گزارش کیفیت جهانی سال 2014-15" [1] ارائه شد، سرمایه گذاری ها در حوزه اطمینان از کیفیت در سال های اخیر افزایش یافته است. درصد بودجه سرمایه گذاری شده در این حوزه از 18% در سال 2012 به 23% در سال 2013 افزایش یافته و به 26% در سال 2014 رسیده است. با این حال، حتی با این رشد آشکار سرمایه گذاری، فقط یک گروه (1% تا 3%) از مدیران مورد نظرسنجی در سال 2012 و 2013 گزارش کردند که شرکت شان از بیش از 40% بودجه IT برای اطمینان از کیفیت استفاده کرده است. با این حال، حتی با افزایش سرمایه گذاری در حوزه اطمینان کیفیت، هنوز اما ضمانتی برای کیفیت محصولات ساخته شده وجود ندارد. باید توجه داشت که بیشتر موفقیت پروژه های نرم افزاری به رضایت کاربر و در نتیجه کیفیت محصولات تولیدی مربوط است. برای پرداختن به این مسائل کیفیت نرم افزار، ISO/IEC (سازمان استانداردهای بین المللی / کمسیسون بین المللی الکتروفنی) 25000 خانواده استانداردها را منتشر کرد که تحت عنوان SQuaRE (الزامات و ارزیابی کیفیت محصول نرم افزاری) شناخته شده اند، که مدل کیفیت محصول نرم افزاری را ارائه می دهد [2]. این مدل براساس مشخصات و زیرمشخصات کیفیت محصول نرم افزار است که می توان برای مشخص کردن الزامات کیفی نرم افزار و برای ارزیابی آنها بکار بست. به دلیل اهمیت این موضوع، چندین تحقیق در حوزه کیفیت انجام گرفته است که مشخصات و زیرمشخصات کیفیت نرم افزار را بررسی کردند [3]. با این حال، بیشتر این تحقیقات به جنبه های صرفاً فناوری پرداخته اند مثل: متریک هایی برای ارزیابی کیفیت کاربردی محصولات تولید شده [4]، کیفیت کد تولیدی ارائه شده [5، 6]، و تعداد خطاهای پیدا شده یا جنبه های مربوط به قابلیت کاربری محصول [8،7]. تحقیقات اندکی روی آنالیز جنبه های رفتاری تمرکز کرده اند که ممکن است کیفیت محصولات نرم افزاری را تحت تاثیر قرار دهند، هافمن [9] و اکونا و همکارانش [10] از جمله این چند مورد هستند. با شناسایی این خلاء، در سال 2012 گورلا و لین [11] تحقیقی انجام دادند که هدفش شناسایی فاکتورهایی فراتر از حوزه محصول نرم افزار بود که ممکن است کیفیت نرم افزار را در سازمان ها تحت تاثیر قرار دهند. این فاکتورها ممکن است سازمانی، فنی یا فردی باشند. برای انجام این تحقیق، مولفان فرم نظرسنجی به برخی از مدیران ارشد فناوری اطلاعات (CIO) فرستاند. انتخاب این پاسخ دهندگان براساس تحقیق قبلی بود [12] که بهبود کیفیت در فناوری اطلاعات را به عنوان یکی از پنج دغدغه اصلی مدیران نشان داد. در پایان تحقیق، 112 پاسخ بدست آمد که با استفاده از روش های مختلف آنالیز مثل آنالیز فاکتور و رگراسیون لجستیک ارزیابی شدند. نتیجه آنالیز اول به منضور بدست آوردن فاکتورهایی (فردی، فنی، و سازمانی) بود که کیفیت محصولات نرم افزار را تحت تاثیر قرار می دهد. نتیجه آنالیز دوم به منظور سنجش قدرت رابطه بین فاکتورها و ویژگی های کیفیت نرم افزار بود. نتایج این آنالیز ها می تواند به مدیران ارشد فناوری اطلاعات و مدیران عامل در توسعه برنامه های بهبود کیفی کمک کند و امکان مدیریت مناسب منابع درون سازمان را فراهم کند.
Introduction: According to the study conducted by Cap Gemini, Sogeti, and HP, disclosed in the “World Quality Report 2014–15” [1], investments in the area of quality assurance have increased in recent years. The percentage of budget invested in this area increased from 18% in 2012 to 23% in 2013, and reached 26% in 2014. However, even with this obvious growth of investment, only one group (1% to 3%) of executives surveyed in 2012 and 2013 reported that their companies used more than 40% of their IT budget for quality assurance. However, even with the increased investment in the area of quality assurance, there is still no guarantee of the quality of the developed products. It should be noted that much of the success of software projects relates to user satisfaction and, consequently, the quality of the generated products. To address these software quality issues, the ISO/IEC (International Standards Organization/International Electrotechnical Commission) published the 25,000 family of standards known as SQuaRE (Software Product Quality Requirements and Evaluation), which presents the Model of Software Product Quality [2]. This model is based on software product quality characteristics and sub-characteristics that can be used for both specifying software quality requirements as well as for their evaluation. Due to the importance of this topic, several studies have been developed in the area of quality that explore software product quality characteristics and sub-characteristics [3]. However, most of the studies address purely technological aspects such as: Metrics to assess the functional quality of the products generated [4], the quality of the generated code presented [5,6], and the number of errors found or aspects related to the product's usability [7,8]. Little research has focused primarily on the analysis of behavioral aspects that could affect the quality of software products, with Hoffman [9] and Acuña et al. [10] being among the few examples. After identifying this gap, a study was conducted in 2010 by Gorla and Lin [11], with the main objective of identifying the factors beyond the scope of the software product that could influence software quality in organizations. These factors could be organizational, technological, or individual. To conduct this study, the authors sent a survey to some American CIOs (Chief Information Officers). The choice of these respondents was motivated by a prior study [12] that indicated improved quality in information technology as one of the top five concerns of IT executives. At the end of the study, 112 responses were obtained, which were assessed using different methods of analysis such as factor analysis and logistic regression. The result of the first analysis was intended to derive the factors (individual, technological, and organizational) that influence the quality of software products. The result of the second analysis sought to measure the strength of the association between the factors and attributes of software quality. The results of these analyses could help CIOs and CEOs (Chief Executive Officers) in the development of quality improvement programs, enabling a suitable management of resources within an organization.
بخشی از ترجمه مقاله (صفحه 12 و 13 فایل ورد ترجمه)
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.