دانلود ترجمه مقاله تشریح و پیش بینی مقاصد تداوم یادگیری الکترونیکی کاربران: توسعه ای از مدل تایید- انتظار
عنوان فارسی |
تشریح و پیش بینی مقاصد تداوم یادگیری الکترونیکی کاربران: توسعه ای از مدل تایید- انتظار |
عنوان انگلیسی |
Explaining and predicting users’ continuance intention toward e-learning: An extension of the expectation–confirmation model |
کلمات کلیدی : |
  مدل انتظار- تایید (ECM)؛ نظریه رفتار برنامه ریزی شده (TPB)؛ مدل پذیرش فناوری (TAM)؛ آموزش الکترونیک |
درسهای مرتبط | مدیریت فناوری اطلاعات |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2010 | تعداد رفرنس مقاله : 28 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مدل تحقیق و فرضیه ها 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث 6. نتیجه گیری 7. محدودیت ها و تحقیقات آتی
گرچه آموزش الکترونیکی به سطوح مختلف تحصیلی وارد شده است، اما قصد ادامه به استفاده از چنین سیستم هایی بسیار پایین است و پدیده ی سقم پذيرش-قطع، يک رخداد معمول است (برای مثال، کاربرانی هستند که بعد از پذیرش اولیه استفاده از آموزش الکترونیکی، استفاده از آن را متوقف می نمایند.). در این مقاله مدل تایید- انتظار (ECM)، مدل پذیرش تکنولوژی (TAM)، نظریه رفتار برنامه ریزی شده (TPB) و نظریه جریان، برای فرضیه سازی یک مدل نظری جهت توضیح و پیش بینی مقاصد کاربران برای ادامه استفاده از آموزش الکترونیک ترکیب شده اند. مدل فرضیه به صورت تجربی، با استفاده از نمونه ای جمع آوری شده از 363 یادگیرنده از برنامه آموزش مبتنی بر وب طراحی شده برای ادامه تحصیل ، معتبر شده است. نتایج نشان می دهد که رضایت بیشترین تأثیر را بر قصد ادامه دادن کاربران دارد، و به دنبال آن مفید بودن آموزش، نگرش، تمرکز فکر، هنجار ذهنی و کنترل رفتار درک شده به عنوان پیش بینی کننده های معنی دار اما ضعیف می باشند که بر قصد ادامه دادن کاربران اثرگذار هستند. نتایج این یافته ها برای متولیان آموزش های الکترونیک، در پایان این کار مورد بحث قرار گرفته است.
Although e-learning has been prompted to various education levels, the intention to continue using such systems is still very low, and the acceptance-discontinuance anomaly phenomenon (i.e., users discontinue using e-learning after initially accepting it) is a common occurrence. This paper synthesizes the expectation–confirmation model (ECM), the technology acceptance model (TAM), the theory of planned behavior (TPB), and the flow theory to hypothesize a theoretical model to explain and predict the users’ intentions to continue using e-learning. The hypothesized model is validated empirically using a sample collected from 363 learners of a Web-based learning program designed for continuing education. The results demonstrate that satisfaction has the most significant effect on users’ continuance intention, followed by perceived usefulness, attitude, concentration, subjective norm, and perceived behavior control as significant but weaker predictors. The implications of these findings for e-learning practitioners are discussed at the end of this work.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.