دانلود ترجمه مقاله تنظیم کنترلر PID براساس الگوریتم تکاملی برای تعلیقات خودروی 4 چرخ الکتروهیدرولیک غیر خطی
عنوان فارسی |
تنظیم کنترلر PID براساس الگوریتم تکاملی برای تعلیقات خودروی 4 چرخ الکتروهیدرولیک غیر خطی |
عنوان انگلیسی |
Evolutionary algorithm-based PID controller tuning for nonlinear quarter-car electrohydraulic vehicle suspensions |
کلمات کلیدی : |
  بازخورد نیرو؛ کنترل PID؛ سیستم تعلیق خودروی فعال؛ الگوریتم ژنتیک؛ بهینه سازی ازدحام ذرات؛ تکامل دیفرانسیلی |
درسهای مرتبط | الگوریتم های بهینه سازی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 | نشریه : SPRINGER |
سال انتشار : 2014 | تعداد رفرنس مقاله : 53 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مدل سازی سیستم 3. مشخصات عملکرد سیستم و ارزیابی آن 4. طراحی و پیاده سازی کنترلر 5. بحث و نتایج 6. نتیجه گیری
چالش اساسی در ارتباط با طراحی سیستم تعلیق خودرو دستیابی به بده بستان بهینه بین اهداف طراحی مختلف می باشد. این مقاله طرح کنترلر تناسبی- انتگرال- مشتق (PID) برای سیستم تعلیق خودروی فعال چهار چرخ (AVSS) را با استفاده از الگوریتم های تکاملی EA از قبیل بهینه سازی ازدحام ذرات (PSO)، الگوریتم ژنتیک (GA) و تکامل دیفرانسیلی (DE) ارائه می نماید. هر یک از کنترل کننده های PID بر اساس-EA بهبود کلی را در جنبش تعلیق، راحتی سفر، زمان نشست و راهداری نسبت به کنترلرهای دستی تنظیم شده و سیستم تعلیق خودروی غیر فعال نشان داد. با این حال، این پیشرفتها در نتیجه ی هزینه ی افزایش یافته ی نیروی محرکه، مصرف انرژی، جا به جایی قرقره- سوپاپ بدست آمده بودند. کنترل PID بهینه شده با DE، و به دنبال آن به ترتیب GAو PSO منجر به بهترین عملکرد تعلیق کمینه شده گردید. تجزیه و تحلیل حوزه ی فرکانسی نشان داد که کلیه ی سیگنال ها در داخل کل محدوده ی فرکانسی ارتعاش بدنه تضعیف گردیده و کنترل کننده های بهینه شده با EA دارای شتاب وزن خودرو RMS در محدوده ی مجاز برای قرار گرفتن در معرض ارتعاش بودند. آنالیز مقاوم بودن AVSS کنترل PID بهینه شده با DE، برای مدل کردن ابهامات در قالب تنوع در بارگذاری جرم معلق خودرو، خشکی تایر و سرعت انجام گردیده است.
The basic challenge associated with the design of vehicle suspension system is the attainment of an optimal trade-off between the various design objectives. This study presents the design of proportional-integral-derivative (PID) controller for a quarter-car active vehicle suspension system (AVSS) using evolutionary algorithms (EA) such as the particle swarm optimization (PSO), genetic algorithm (GA) and differential evolution (DE). Each of the EA-based PID controllers showed overall improvement in suspension travel, ride comfort, settling time and road holding from the manually tuned controller and the passive vehicle suspension system. These improvements were, however, achieved at the cost of increased actuator force, power consumption and spool-valve displacement. DE-optimized PID control resulted in the best minimized suspension performance, followed by the GA and PSO, respectively. Frequency-domain analysis showed that all the signals were attenuated within the whole body vibration frequency range and the EA-optimized controllers had RMS frequency weighted body acceleration of the vehicle within allowable limits for vibration exposure. Robustness analysis of the DE-optimized PID-controlled AVSS to model uncertainties is carried out in the form of variation in vehicle sprung mass loading, tyre stiffness and speed.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.